14 Reacties
9 maanden geleden
2 maanden is nog erg vroeg om te rollen.
Mijn dochter is motorisch heel sterk en rolde ook pas aan 4 maand!
Kruipen 5 maand
Klimmen op trappen en zo 8 maand
Lopen 11 maand
Trappen op lopen 13 maand
Springen 18 maand
Zo was het ongeveer, bv om dit even in perspectief te plaatsen,
Kruipen is meestal rond 8 maand, lopen is heel variabel, klimmen rond 1 jaar en trappen rond 4 jaar idem voor springen,…
Leeftijden is wat ik bij baby’s observeer in mijn omgeving ik denk dat de gemiddelde nog wat meer opschuiven naar later toe.
Dit om te zeggen: Geef je zoontje tijd en vergelijk hem niet met je dochter. Neen je zoontje is niet lui, hij doet het gewoon anders.
9 maanden geleden
Mijn kinderen rolden beiden rond zes maanden. Toen was men ook nog niet obsessief bezig met tummy time en het is gewoon goed gekomen met ze.
9 maanden geleden
Hij is pas 15 weken 😅 hij hoeft dat echt nog niet te kunnen. Baby’s die al jong rollen, rollen vaak niet bewust maar omdat het hoofd zwaarder is en zwaartekracht z’n werk doet.
Mijn zoontje rolde met 4 maand van buik naar rug. Met 5 maanden van rug naar buik. Daarentegen issie nu bijna 10 maanden en hij tijgert de hele kamer door, maar kruipt niet en kan ook nog niet zelfstandig zitten. Kan ik mij ook heel druk om maken, maar het komt allemaal zooooo vanzelf! Hij heeft wel 8 tandjes en een kies en is wss met andere dingen drukker bezig, waaronder willen praten (zegt mama en papa).
Je kindje loopt echt niet achter 😘 wat ik met bovenstaande wil zeggen is: soms denk je dat hij met iets geen voortgang maakt maar is hij met andere dingen weer wel bezig. Komt goed!
9 maanden geleden
Dit is niet lui hoor. Ik denk dat ons zoontje richting de 8 maanden ging voor hij volledig ging rollen
9 maanden geleden
Reactie op smollpingu
Dit is niet lui hoor. Ik denk dat ons zoontje richting de 8 maanden ging vo ...
Hij tijgerde ook pas 1 week voor zn 1e verjaardag en liep met 19,5 maand en zelfs dat vond t cb binnen de marge
9 maanden geleden
Hij is pas 15 weken. Mijn dochtertje is 7 maanden gecorrigeerd en rolt nog niet. Laat je niet gek maken ieder kindje heeft zijn/haar eigen tempo ❤️
9 maanden geleden
Een baby van nog geen 4 maanden die niet rolt, is geen luie baby. Gewoon prima, komt vanzelf.
9 maanden geleden
Reactie op Baby naam?
Hier 9 maanden en rolt nog niet van rug naar buik
Hier hetzelfde nu 8 maanden en rolt ook niet van rug naar buik. Begint nu wel te tijgeren en kruipt achteruit. Heb het gevoel alsof ze het gewoon overslaat..
9 maanden geleden
Mijn dochter is van buik naar rug gaan rollen en terug toen ze 9 maanden was.. nu 10 maanden en rolt de hele kamer door haha
9 maanden geleden
Hier ook een zeer luie baby (nu dreumes). Ging ook pas laat rollen van rug naar buik. Dacht met een maand of 9 pas. Ze is nu 13 maanden en kan pas sinds deze week zelfstandig gaan zitten. Verder tijgert en kruipt ze niet en doet ze alleen billenschuiven. Geen zorgen alles op zijn eigen tijd.
En rollen met 2 maanden is extreem vroeg. Je baby is nog zo klein geen het de tijd.