17 Reacties

11 maanden geleden

Je kan natuurlijk direct stoppen met live voeden en dan zelf vrij snel afbouwen met kolven ( in 2 weken ongeveer) de gekolfde melk kun je hem nog geven. Het grootste probleem lijkt me echter dat hij nog niet zelfstandig in slaap kan vallen. Hier lukte dat ook niet en stond uren te wiegen. Ik was het echt beu en heb slaaptraining van snuggle and dreams gevolgd. Dat was 3 dagen even pittig maar ik heb echt mijn avonden en nachten terug. Ik weet dat een hoop mensen geen fan van slaaptraining zijn, maar voor ons heeft het echt goed gewerkt en onze baby is veel uitgeruster.

11 maanden geleden

Wij hebben hier de borst vervangen voor een flesje melk door papa. Ik was dan ook echt niet in de kamer aanwezig. Papa had dan ook verder dienst de hele avond en nacht. Na 3 dagen was het over, maar het was niet heel makkelijk. Succes!

11 maanden geleden

Probeer zelf niet in de buurt te zijn op moment dat hij moet gaan slapen. Heel rot voor papa, maar bij papa heeft hij niet de associatie dat de borst een optie is. Bij jou wel. Is het een aantal keer goed gegaan, dan kun jij er weer bij komen

11 maanden geleden

Reactie op ikhouvankaas

Je kan natuurlijk direct stoppen met live voeden en dan zelf vrij snel afbo ...
Slaaptraining hoeft geen mentale marteling voor je kind te zijn wat veel mensen denken dat het is. Ik heb de 'zachte nachten' methode ook geprobeerd, maar helaas werkt dit gewoon niet voor ons zoontje. Dat betekent niet dat we hem dan nu uit laten huilen. Fijn dat het voor jou heeft gewerkt! Wij hopen ook dat hij snel went. Wat moest je doen tijdens de slaaptraining?

11 maanden geleden

Reactie op Prax

Wij hebben hier de borst vervangen voor een flesje melk door papa. Ik was d ...
Dank je. Wij gaan denk ik ook in shifts werken. Papa de avond en nacht en ik overdag, dan kan papa overdag bijslapen. Overdag kan ik dan tijdens zijn dutje gaan wandelen met de kinderwagen.

11 maanden geleden

Wij hebben in november de borstvoeding afgebouwd. Mijn man ging 's nachts met een flesje water er naar toe. Dit werd niet geaccepteerd. Tot mijn man eens lauw/warm water probeerde. De melk is immers ook warm😉 dit werd heel goed geaccepteerd en mijn man kon zelfs de dreumes in zijligging met de fles in bed leggen. Doekje/knuffeltje onder het einde van de fles en met 10/15 minuten viel hij weer in slaap.

11 maanden geleden

Reactie op Nien Ke

Wij hebben in november de borstvoeding afgebouwd. Mijn man ging 's nachts ...
Wat goed! Bedankt voor de tip 😊

11 maanden geleden

Misschien kun je nog proberen om de voeding steeds wat verder naar voren te halen in het slaapritueel. Dus eerst de voeding voor het boekje lezen doen of pas na de voeding de slaapzak aan, wat maar werkt. Uiteindelijk kun je de voeding dan ook beneden geven als toetje na het eten ipv als onderdeel van het slaapritueel. Iets andere aanpak dan cold turkey stoppen, maar misschien werkt het

11 maanden geleden

Ik moest met anderhalf jaar stoppen om mijn zoontje borstvoeding te geven (ivm medicatie). Ik wilde dit eigenlijk niet en mijn zoontje ook niet, maar het moest. Ik heb het hem eerlijk verteld en uitgelegd. Gezegd dat mama ook heel verdrietig is. Hij werd heel boos, moest huilen. Ik heb met hem meegehuild (hallo hormonen...;) ). En ben met hem blijven praten. Het heeft 1 avond geduurd. Daarna was het klaar. Alle tranen waren er bij ons allebei uit. Ik heb daarna liters saliethee gedronken om m'n melkproductie te verminderen. Ik kijk er achteraf goed op terug (al was ik liever nog een paar maanden doorgegaan)

11 maanden geleden

Hier bij beide kinderen de waiting approach methode toegepast. Voornamelijk in de nacht. Wellicht kun je deze ook overdag toesturen. Dochter sliep na 2 nachten door, zoon na 4 nachten

11 maanden geleden

Reactie op Roodkapjeinhetbos

Ik moest met anderhalf jaar stoppen om mijn zoontje borstvoeding te geven ( ...
We gaan het hem ook uitleggen 😊 hij is iets jonger, maar hopelijk snapt hij het wel. Het gaat er denk ik niet makkelijker om worden, maar we gaan het zien.

11 maanden geleden

Reactie op 🌻sunshine

Hier bij beide kinderen de waiting approach methode toegepast. Voornamelijk ...
Bedankt voor de tip. Ik denk dat de waiting approach iets te heftig is voor hem. Ik kwam wel nog de camping out methode tegen, dat is 1 stapje terug. Die lijkt mij meer geschikt voor hem.

11 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Bedankt voor de tip. Ik denk dat de waiting approach iets te heftig is voor ...
Snap ik! Die methode ken ik niet, maar wellicht dat het idd passend is! Het is ook best wel lastig, wij hebben natuurlijk wel ietwat gespeeld mer de timing maar gingen wel elke zoveel minuten naar hem toe. Ik vind sommige methodes ook echt wel vrij heftig dus soms je eigen draai ergens aan geven helpt meer. Succes!

11 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

We gaan het hem ook uitleggen 😊 hij is iets jonger, maar hopelijk snapt hi ...
Ik ben ervan overtuigd dat kinderen echt meer snappen dan we denken. Jullie kunnen dit! Succes!

11 maanden geleden

Ik heb ook de tip gehoord om ( samen met je kindje) pleisters over de tepels te plakken. Zodat deze echt uit zicht zijn. Met een uitleg erbij dat de melk niet meer komt / op is / gaat slapen o.i.d. En is een flesje melk geven voor het slapen gaan nog een optie? Om toch een momentje van geborgenheid met warme melk te hebben, ipv alleen water,

11 maanden geleden

Ik ben met mijn zoontje bij 14 maanden gestopt met de borst snachts geven. Het ging hier een stuk makkelijker dan gedacht. Ik ben elke keer als hij wakker was naar hem toe gegaan en elke keer hetzelfde ritueel uitgevoerd (bij ons optillen en slaap kindje slaap neurien). Als hij bleef huilen zijn we er na 5 tot 10 minuten weer heen gegaan en hetzelfde ritueel gedaan. Moet zeggen dat het blijven huilen vooral was tijdens de nachten dat mijn man er heen ging. Waarschijnlijk omdat hij dan geen echte afwijzing kreeg. We vonden het dus een stuk makkelijker dan gedacht. We hebben hem ook geen water gegeven snachts

10 maanden geleden

Voor degenen die hier komen en willen weten hoe het is gegaan: heel goed! We hebben nu 4 nachten en dagen zonder borstvoeding gedaan. Papa heeft hem telkens naar bed gebracht en de nachten gedaan. Avond 1 heeft hij een uur heel heftig boos gehuild, wat logisch is natuurlijk, voordat hij in slaap viel. We hadden verwacht dat we een strijd moesten voeren van urenlang maar dat viel dus reuze mee. Hij is daarna nog 1 keer wakker geworden rond middernacht, maar na een half uur troosten sliep hij weer. Avond 2 verliep heel anders. Hij ging zonder mopperen mee maar boven, boekje lezen en in slaap knuffelen. Na een half uur sliep hij, zonder huilen! De avonden daarna gingen ook zo goed. In de nachten wordt hij nog wel wakker, maar steeds minder lang. We hebben geen luier verschoond wanneer dat niet nodig was, en hebben hem ook geen water aangeboden. Hij plast ook veel minder nu hij niet meer bij mij drinkt. Vannacht was de beste nacht tot nu toe, om 3 uur werd hij pas kort wakker en viel binnen 5 minuten in slaap. Het klokje rond slapen doet hij dus nog niet, maar dat papa hem kan troosten en naar bed brengen maakt al een enorm groot verschil! We hebben goede hoop dat hij snel leert doorslapen.