3 Reacties
5 jaar geleden
Hoi,
Mijn dochter heeft ook CMV infectie, aangeboren CMV infectie. (Weet niet of er verschil in zit)
Wij kwamen er pas laat achter, mij dochter was 3/4 jaar volgens mij. Als baby zijnde bewoog zij bijna niet, ze kon niet omdraaien etc en liep pas met 2,5 jaar. Wij hadden er steeds geen goed gevoel bij ook voelde ze altijd slap aan als je haar optilde. Uiteindelijk kreeg zij een MRI scan van de hersenen en daar konden ze witte deeltjes zien wat de schade was van de CMV. Zij heeft altijd wel wat last van haar spieren en kan niet net zo hard/goed rennen als klasgenoten bijv. Zij heeft als vanaf haar geboorte fysio, en met de gymlessen houden ze er gelukkig ook rekening mee. Ook hadden ze toen der tijd het hielprikkaartje opgevraagd en het bloed op diverse andere ziektes laten onderzoeken en zo kwamen zij erachter dat mijn dochter CMV heeft. Ze gaat jaarlijks langs de kinderarts en die geeft aan dat het echt reuze mee valt omdat er sommige kindjes doof van kunnen raken e.d.
5 jaar geleden
Reactie op FaChaSaf
Hoi,
Mijn dochter heeft ook CMV infectie, aangeboren CMV infectie. (Weet ni ...
Hoi!
Sorry om te horen dat jullie het later hebben ontdekt. Gelukkig gaat het wel goed met je dochtertje. Want inderdaad, ze zou blind of doof kunnen zijn/worden.
Ik ben blijkbaar besmet geraakt tijdens de zwangerschap en zo de CMV infectie doorgegeven.
Sinds geboorte (toen ze een week oud was) hebben ze een antivirale kuur gegeven. (Wie weet kan je navragen of je dochtertje dat nog kan krijgen?) en ze checken mijn dochters gehoor en zicht.
Op zich is ze wel heel alert hoor, alleen maakt het me onzeker voor dr toekomst...