19 Reacties
2 jaar geleden
Geen sudocreme gebruiken. Is sowieso rotspul. Veel parfum en echt pijnlijk op kapotte huid. Je kunt beter kiezen voor een andere billencreme en bij rode billen van dr swaab zinkolie
2 jaar geleden
Sudocrème zit zink in en kan je het best verwijderen met zoete olie zoals amandelolie. Babyolie zit ook nog weleens iets van parfum is en kan flink prikken. Maar zoete olie, zoals amandelolie doet dit minder.
2 jaar geleden
Geen sudocreme gebruiken. Is sowieso rotspul. Veel parfum en echt pijnlijk ...
Heel erg oneens, sorry. Ik werk op een babygroep, KOV. Sudocreme werkt als een tierelier! Je mag het alleen niet smeren als de billetjes wat open liggen en je bloed ziet. Dan is bepanthen de beste keus.
2 jaar geleden
Reactie op McFlurry
Heel erg oneens, sorry. Ik werk op een babygroep, KOV. Sudocreme werkt als ...
Dus omdat jij op een babygroep werkt is sudocrem topspul?
Er zit een hoop rommel in sudo waaronder parfum wat vaak meer kwaad doet dan goed.
Op diverse kdv zweren ze ook bij maïzena bij luieruitslag terwijl dit ernstige ontstekingen kan veroorzaken.
2 jaar geleden
Dus omdat jij op een babygroep werkt is sudocrem topspul?
Er zit een hoop r ...
Rustigggg, ik bedoel ermee te zeggen dat we het bij heél veel kindjes smeren en dat altijd heel goed werkt. Vaak is de huid van de billen aan het einde vd dag al rustig. Je kan over álles wel klagen tegenwoordig, overal zit ‘teveel rotzooi in’. Ik dompel m’n kind ook al vanaf dag 1 in Zwitsal, zal je ook wel wat op aan te merken hebben ;-) ga je gang!
2 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Bron: de kleine lama.
Wellicht heb je gelijk over BHA, ben te lui om te g ...
Bron: Google BHA.
İk ben niet naar een ‘huis-tuin-en-keuken click bait site gegaan, ik tikte zoals je hopelijk ziet ‘sudocreme schadelijk’ . Jammer dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, maar dat is verder niet mijn probleem.
Dat jij te lui bent is ook niet mijn probleem, ik geef ts alleen wat informatie over BHA.
2 jaar geleden
Reactie op dimple
Bron: Google BHA.
İk ben niet naar een ‘huis-tuin-en-keuken click bait sit ...
Ja, ik heb inderdaad gezien wat jij getypt hebt en waar Google mee kwam :) als jij ff verder kijkt dan je neus lang is dan had je zelf kunnen zien dat je bron niet echt plausibel is.
"Dit zijn vijf stofjes die je liever niet op je kinderen smeert - de kleine lama"
Meer clickbait dan dat gaat het niet worden.
Als je met zware beweringen komt dat moeders iets kankerverwekkends op hun kinderen smeren, kom dan in ieder geval met een wetenschappelijk onderbouwde bron, over lui gesproken.
2 jaar geleden
Reactie op McFlurry
Rustigggg, ik bedoel ermee te zeggen dat we het bij heél veel kindjes smere ...
Ik heb zelf een gevoelige huid en wel eens gebruikt. Het ging vreselijl irriteren. Mijn kind kreist het uit bij sudo. De billen zijn er ook nog nooit van verbeterd. Hier bij onze opvang zijn ze er mee gestopt om dat het te vaak klachten gaf bij kinderen op de babygroep en het geen positief effect had op de billen. Het is dus maar net wat je ervaring is. Maar IK vind het rotspul. Ik zweer bij zinkolie
2 jaar geleden
Reactie op Soeppan
Ja, ik heb inderdaad gezien wat jij getypt hebt en waar Google mee kwam :) ...
Health and Environmental Hazards
The International Agency for Research on Cancer classifies BHA as a possible human carcinogen [2]. The European Commission on Endocrine Disruption has also listed BHA as a Category 1 priority substance, based on evidence that it interferes with hormone function [3].
Long-term exposure to high doses of BHT is toxic in mice and rats, causing liver, thyroid and kidney problems and affecting lung function and blood coagulation [4]. BHT can act as a tumour promoter in certain situations [5]. Limited evidence suggests that high doses of BHT may mimic estrogen [6], the primary female sex hormone, and prevent expression of male sex hormones [7], resulting in adverse reproductive affects.
p.s. ik beweer nergens dat het kankerverwekkend is noch is dat wat er staat. Er staat waarschijnlijk en voor mij is dat genoeg. En misschien voor een ander niet, dat is helemaal prima. Dus probeer mij niet neer te zetten alsof ik moeders aan het shamen ben omdat ze iets ‘slechts’ gebruiken ;).