18 Reacties

4 jaar geleden

Lijkt me wel hoor, goed kijken naar je kindje en aanvoelen wat jij denkt dat het beste is. En een keer uitproberen kan altijd!

4 jaar geleden

Probeer het gewoon is andersom... 😊 Doen wat voor jullie werkt. 👍🏻

4 jaar geleden

Op de site van kind en gezin staat nooit na de voeding. Ik geef het maar even mee.

4 jaar geleden

Je zou wellicht de helft voor het douchen kunnen doen en de andere helft naar het douche

4 jaar geleden

Reactie op evavn

Op de site van kind en gezin staat nooit na de voeding. Ik geef het maar ev ...
Ooh oke. Weet je ook waarom niet? 😱 heb je eventueel een linkje dan kan ik het zelf wel even lezen hoef jij dat niet speciaal te doen haha

4 jaar geleden

Je kan gewoon eerst de voeding geven hoor. Wel even laten zakken. Anders spuugt hij het weer uit. Of je geeft de fles. En na het douchen nog het laatste slokje. Je moet doen wat jij makkelijk vind. Zijn geen regels voor 😉

4 jaar geleden

Reactie op SuzanneVD

Ooh oke. Weet je ook waarom niet? 😱 heb je eventueel een linkje dan kan ik ...
Omdat je kindje wat melk kan teruggeven door het aan en uitkleden enzo. Maar gewoon proberen. Je komt er vanzelf achter wat werkt voor jullie! 😊

4 jaar geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Je kan gewoon eerst de voeding geven hoor. Wel even laten zakken. Anders sp ...
Ohja, wij laten hem altijd 20 minuten rechtop zitten zodat spugen wordt verminderd. We gaan t gewoon proberen! Dankje :)

4 jaar geleden

Omdat je kindje wat melk kan teruggeven door het aan en uitkleden enzo. Maa ...
Oh oke, ja dat proberen we al tegen te gaan door hem 20 minuutjes rechtop te houden.. We gaan het gewoon proberen :) dankje!

4 jaar geleden

En hoe is het gegaan?

4 jaar geleden

Reactie op ~kinderwens2~

En hoe is het gegaan?
Wat leuk dat je dat nog even vraagt! 😊 het is goed gegaan, 11.15 flesje daarna moet hij 20 minuten rechtop zitten en boeren en is hij in slaap gevallen op mn arm. Om 12.15 heeft mijn vriend hem meegenomen onder de douche. De bedoeling was om hem in bed te laten slapen daarna, maar het duurde even voor hij echt moe werd.. Ook het op bed leggen tussen de middag is een regelrechte ramp.. maargoed hij is flink moe geworden 😁. Nu na 4 uur slaapt hij eindelijk op mn borst 😅🙈..

4 jaar geleden

Reactie op SuzanneVD

Wat leuk dat je dat nog even vraagt! 😊 het is goed gegaan, 11.15 flesje da ...
Gewoon oefenen komt vanzelf wel. Hier gaat hij nog slapen in de box of op schoot smiddags. In bed komt wel. Je gaat je eigen weg erin vinden en je kleintje ook. Succes. 💙

4 jaar geleden

Waarschijnlijk krijgt je kindje het flesje niet op omdat hij te moe is na het badderen. Je kunt er ook voor kiezen om het flesje te geven voordat je kindje in bad gaat. Misschien heeft hij/zij dan wel genoeg energie het flesje leeg te drinken. Badderen is erg vermoeiend voor kindjes. Heel veel prikkels, dus veel kindjes vallen daarna vaak als een blok in slaap! Liefs x

4 jaar geleden

Reactie op SammyJ

Waarschijnlijk krijgt je kindje het flesje niet op omdat hij te moe is na h ...
Ja dat dachten wij ook al. Vandaag hebben wij dus eerst flesje gedaan en daarna gedoucht. Hij was redelijk snel in slaap, maarop het moment dat hij op bed gelegd werd, klaar wakker. Bij poging 3 leek het goed te gaan, helaas duurde dit bed-slaapje wel geteld 10 minuten 😅. We denken dat hij in zn 1e sprong zit.. ondanks zijn korte slaap (tot de volgende fles was hij kkaar wakker), vinden wij de volgorde fles en dan douche/bad erg fijn! 😊

4 jaar geleden

Niet als commentaar maar is 150 cc niet veel voor een baby van 1 maand oud? Mijn dochter is 4 maanden en krijgt 150 cc om de 4 a 5 uur en drinkt dit soms nog niet leeg. Ze is goed op gewicht en net iets groter dan gemiddeld. Nogmaals niet als commentaar bedoelt. Ik doe haar in bad of onder de douche ongeveer een uur voordat ze een flesje zou moeten hebben zodat haar vorige fles goed gezakt is en geef dan een flesje als ze klaar is onder de douche/bad.

4 jaar geleden

Reactie op Michelle90

Niet als commentaar maar is 150 cc niet veel voor een baby van 1 maand oud? ...
Hoi, ik begrijp je wel hoor met de 150cc. Half uur na de geboorte drink hij al 30cc weg, en begreep dat dit normaal 10cc na een uur was. Al vanaf dat moment dronk hij dus veel 😅. Het cb zei vorige week zelfs dat we hem in de nacht 180cc mogen geven, in de hoop dat hij zich één keer meldt ipv 2 keer. En dat lukt gelukkig 😄. Wat betreft badderen/ douchen, zoals jij het zegt zo deden wij dat ook, zo is het ons ook geleerd. Wij merkten alleen dat hij na het badderen of douchen moe is. Hij vindt badderen en douchen heerlijk, dus hij is helemaal ontspannen. Gevolg is dus wel dat hij slaapt en dus geen flesje kan krijgen, of hij valt tijdens het flesje in slaap.. Als hij nog vóór het flesje in slaap valt, heeft hij blijkbaar geen honger (anders laat hij dat wel merken en begint na enige tijd te huilen), maar ik heb ook geleerd dat je een baby beter niet wakker maakt. Er zijn 4 slaapfases en het beste kunnen wij hem in fase 1 wakker maken. Omdat hij dus slaapt voor of tijdens de fles, wilde ik weten of dit ook anders kan, vandaar de vraag 😊

4 jaar geleden

Reactie op SuzanneVD

Ja dat dachten wij ook al. Vandaag hebben wij dus eerst flesje gedaan en da ...
Wat goed! Je kan desnoods ook een beetje achterhouden. Dat je bijvoorbeeld 100ml geeft voor het badderen en later nog 50ml als slaapmutsje. Die sprongetjes kunnen zeker vervelend zijn ja! Mijn zoontje slaapt dan ook periodes slechter ondanks hij moe is. Heel herkenbaar.

4 jaar geleden

Reactie op SammyJ

Wat goed! Je kan desnoods ook een beetje achterhouden. Dat je bijvoorbeeld ...
Ja 's nachts is er geen probleem, hij krijgt tussen 18.30 en 19.30 zn laatste fles en gaat rond 20.30 naar bed. Om 23.00 nog een fles en slaapt door tot 6.00 met één nachtvoeding rond 3.00. Alleen tussen de middag slapen is één groot drama op het moment. We wilden hem in zn ledikant leggen, maar nu gestopt zodat ie in de box kan slapen zodat hij toch iets van slaap heeft. Maar ook dat weigert hij momenteel.. zo moe maar niet kunnen of willen slapen 😞. Wat een goede tip om de voedingen te verdelen in vóór en ná het badje / douche. Die ga ik even onthouden :)