8 Reacties

3 jaar geleden

Nooit later dan 0600 en vaak zelfs 0530 bedoel ik

3 jaar geleden

Jij er was nu zo klaar mee dat je meteen een berichtje poste. Heel begrijpelijk 🥴🥴🥴. Ik moest aan een techniek denken toen ik de titel zag. "Waking up to sleep". Maar ik weet niet of dit nog werkt zo vroeg in de ochtend. Onze zoon werd steeds om 12u wakker en toen deden wij dus dit: Net iets voor het moment dat ze telkens wakker worden maak je ze zelf heel licht wakker, even een aai over de bol, wat kusjes zodat ze een beetje uit de slaap komen en dan toch weer verder slapen doordat je er eventjes bij gaat zitten. Moet je zelf natuurlijk wel even je wekker zetten om 5.15 en misschien even googlen hoe vaak je dit moet doen achter elkaar. Bij ons hielp dit wel.

3 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem en hebben toen 1 consult met een slaapcoach gehad. Enige echte tip was echt een strakker schema volgen, en sindsdien gaat het een heel stuk beter. Ze slaapt echt niet uit tot een uur of 8, maar 630 a 700 meestal. Ongeacht hoe laat ze wakker werd was het 9.40-10 powernap 12.30 a 13.00 tot max. 15.00 slapen Rond 19.00 bedtijd Inmiddels is ze bijna 18mnd en is de ochtenddut er ook helemaal af

3 jaar geleden

Eerder naar bed savonds kan helpen

3 jaar geleden

Ja hier ook! 😊 Hier toch naar 1 dutje gegaan. We deden dan 11:00 boterham eten en dan naar bed tot max 14:30. Dan echt wakker maken. Hij werd stipt 6:00 wakker en soms 5:30. Ik probeerde dan na zijn fruit (9:30 ofzo) iets te gaan doen. Als hij in slaap zou vallen in de auto bijv dan liet ik hem max half uurtje slapen of kwartiertje was ook al prima. Nu red hij het gemakkelijk en gaat hij om 12:00 slapen tot echt max 14:30 weer. gaat om 19:00 weer slapen. Af en toe wordt hij 7:00 wakker. Dat gebeurt steeds vaker. Maar helaas als we straks weer moeten werken moet hij er toch weer 6:00 uit ongeveer. Ons ritme moet helaas zo zijn ivm werk. Dus hij gaat altijd ook 19:00 slapen 😊 Hij is 1,4 jaar trouwens.

3 jaar geleden

Onze dochter was ook altijd vroeg wakker, tussen 5u en 6u, nu nog soms en dat is helemaal prima. Ze slaapt nu vaak tot 6u30/7u30 en soms tot 8u. Dit is pas gekomen toen ze overging op 1 dutje. Nu slaapt ze meestal van 19u tot 6u45 (moet dan opstaan om nadien naar onthaalmoeder te gaan). En 's middags slaapt ze meestal van 12u/12u30 tot max 16u30, dan maak ik haar wakker.

3 jaar geleden

Ons zoontje deed/doet dit ook. Rond 15 maanden deed hij wel al een dutje en sliep meestal van 19:00 - 05:00. Daarna werd het een tijdje erger, rond 18 maanden werd hij steeds rond 04:00 al wakker. We hebben toen een lampje op een timer gezet die om 06:00 aan gaat en hem uitgelegd dat we hem dan pas uit bed gaan halen. Dat hielp vrij snel, al lag hij dan wel te grinniken en spelen vanaf dat hij wakker werd. Nu is hij 22 maanden en slaapt hij eigenlijk altijd weer tot 06:00. Wij zijn er erg blij mee en volgens mij is het ook een heel normale tijd voor een dreumes

3 jaar geleden

Een aantal van onze kinderen ook, dit is pas veranderd toen ze naar school gingen. Ik vond de overgang naar 1 slaapje niet lastig. Onze zoon van 14 maanden is nu die overgang aan het maken. Als hij 5.30 uur wakker is ga ik 11.30 uur met hem eten en ligt hij er 11.45/12.00 uur in. Dan slaapt hij meestal nog gewoon 1,5 uur, maar een enkele keer maakt hij er al een langere ruk van van 2 tot 2,5 uur. Savonds beginnen we 18.30 uur met een toetje eten, flesje drinken, tandenpoetsen en dan boekje lezen en naar bed. Als hij smiddags 1,5 uur geslapen heeft is hij om 18.30 uur wel echt moe, maar hij kan het prima volhouden