28 Reacties

3 jaar geleden

Hi, ik zou er wel een ledikant bijkopen. Je baby kan max 6 maanden in de wieg/co-sleeper maar het is wel fijn om alles al in huis te hebben. Je hebt van die ledikanten die je kan ombouwen tot peuterbed, dat lijkt mij een goeie voor de oudste? Wij hebben gewoon gekeken wat we kunnen doorschuiven. Baby speelgoed hebben we niets nieuws gekocht bijvoorbeeld. Maar onze peuter heeft nu wel een poppenhuis op haar kamer, maar goed ik heb weer geen ervaring met jongens van die leeftijd wat leuk is in de kamer Commode idd wel handig om 2 te hebben, je hebt ook commodes zoals de hemnes die je later gewoon als kast kan blijven gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Hi, ik zou er wel een ledikant bijkopen. Je baby kan max 6 maanden in de wi ...
Ah thanks! Ja heb idd de hemnes nu als commode en koop denk ik de kleinere variant voor zijn kamer. Bedoel je dit met ledikant wat je kan ombouwen?

3 jaar geleden

Zou zeker een ledikant doen, maar misschien kan je een ledikant kopen van 70x140 waar je later de zijkanten uit kan halen.z

3 jaar geleden

Ah thanks! Ja heb idd de hemnes nu als commode en koop denk ik de kleinere ...
Ja precies! Wij hebben kort geleden onze ledikant voor de oudste (2,5 jaar) omgebouwd op die manier, het is ook geen grote overgang naar een heel nieuw bed dus dat is ook fijn en multifunctioneel

3 jaar geleden

Onze zoon is nu bijna 2,5 en zijn broertje wordt binnen nu en 2 weken verwacht. Hij kreeg ook een nieuwe kamer vlak na zijn 2e verjaardag. Hebben hem gelijk een eenpersoonsbed gegeven (hadden deze al staan als logeerbed) met een bedhekje er aan zodat hij zich nog wel geborgen voelt. Hij heeft een grote kledingkast voor zijn kleren en de commode staat op de babykamer die gebruiken we ook voor hem om hem te verschonen. Verder staat er wat speelgoed op zijn kamer. Hij heeft een jungle thema kamer gekregen. 🥰

3 jaar geleden

Foto 2 van zijn kamer

3 jaar geleden

Wij krijgen ook een tweede als onze oudste 23 maanden is. Alleen we gaan deze zomer een kamertje voor hem maken met een vloerbed van een 1 persoonsbed. We zien niet zo goed in waarom nog een ledikantje voor onze zoon dan. Commode gebruiken wij nu ook al amper eigenlijk dus die laten we ook achterwegen. Denk dat je vooral naar je oudste moet kijken en wat jullie fijn vinden.

3 jaar geleden

De oudste was 20 maanden toen de tweede kwam, maar lag met 18 maanden al in een eenpersoonsbed met hekje. Ze slaapt er heerlijk in, we kunnen indien nodig lekker knuffelen en lezen regelmatig met ons vieren de boekjes samen in haar bed voor het slapen gaan. We hebben haar wel laten wennen voordat de baby er was, aangezien die meteen in het ledikant ging. Nooit gedoe mee gehad en ze komt er nog altijd niet zomaar uit (bijna 3,5). Het hekje ging er al snel weer vanaf, na pakweg een half jaar. In die tijd is ze er een keer uitgevallen, omdat ze haar knuffel wilde pakken.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal2019

De oudste was 20 maanden toen de tweede kwam, maar lag met 18 maanden al in ...
We hebben trouwens gekozen voor een complete tienerkamer, met kast, bureau en nachtkastje. Het bureau is ook te gebruiken als commode, nu zit ze er al regelmatig aan om te puzzelen of lezen als we boven bezig zijn met iets.

3 jaar geleden

Hier een 3jarige die binnenkort grote broer wordt. Heb via Marktplaats een peuterbed gehaald, vooral ook omdat dit beter in de kamer pastte. Hij kan er nog wel een jaar of 3 mee vooruit denk ik, dus dat is de extra speelruimte wel waard. Verder zijn er wat speelgoedkasten bij en een extra ladekast voor zijn kleding. Het ledikantje gaat naar zijn broertje. Merk nu dat hij ook graag speelt in zijn eigen kamertje als wij in de buurt wat aan het doen zijn, maar niet te ver weg. Dat is nog niet vanaf 2 jaar denk ik.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal2019

We hebben trouwens gekozen voor een complete tienerkamer, met kast, bureau ...
Dank voor je info, klinkt goed. Ik twijfel heel erg.. hij is nu 14 maanden en loopt aan de meubels maar niet zelfstadig. Ik vraag me af of hij tegen die tijd goed zelf kan lopen en kan klimmen. Is het dan wel verstandig om een bedje te doen waar hij zelf in en uit kan komen? Vind dit zo moeilijk!! Verschil tussen peuterbed en eenpersoonbed is gewoon formaat toch? En dan met of zonder hekje

3 jaar geleden

Dank voor je info, klinkt goed. Ik twijfel heel erg.. hij is nu 14 maanden ...
In principe inderdaad alleen de maat. Wij hebben een bedbank, dus die is sowieso dicht aan een kant. Het erin was hier even moeilijk, ze was gewoon letterlijk te klein. Maar eruit had ze snel door hoor! Ik denk dat ze rond haar tweede verjaardag er al zelf in kon komen (met en zonder slaapzak, pas later hebben we er een dekbed bij gedaan).

3 jaar geleden

Dank voor je info, klinkt goed. Ik twijfel heel erg.. hij is nu 14 maanden ...
Mijn tweede dochter is nu 1,5 en we twijfelen of we al een ander bed halen voor haar met haar tweede verjaardag. Dat klimmen.. ze kon eerder de trap en tafel op klimmen dan los lopen 😂 met 14,5e maand liepen beide meiden hier in een keer los, de knop ging ineens om. Succes met de keuzes maken! (Misschien nog een idee eens naar een ikea/babypark te gaan en het eens te proberen).

3 jaar geleden

Wij hebben de commode op de overloop gezet, zodat we deze kunnen gebruiken voor beide kindjes en daarbij niet een van de twee in de slaap hoeven te storen. We hadden ook een 2e ledikantje klaarstaan voor de baby, maar grote zus bedacht helemaal uit zichzelf met 20 maanden dat ze niet meer in haar ledikant wilde slapen. Ze is dus voordat de baby kwam overgegaan naar een peuterbedje, het ledikantje is ongebruikt weer doorgegeven.

3 jaar geleden

Ik zou of voor een gewoon babybed gaan of een peuterbed. Commode zou ik zeker niet meer doen, tenzij je kindje nog verschoond moet worden 's nachts. Ik zou voor een gewone kledingkast gaan. Je schrijft ook iets over speelgoed, dat vind ik persoonlijk heel raar op een slaapkamer, qua decoratie oké, maar om echt mee te spelen vind ik wel heel gek.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal2019

Mijn tweede dochter is nu 1,5 en we twijfelen of we al een ander bed halen ...
Ja dat laatste ga ik doen!

3 jaar geleden

Reactie op 4augustus2021

Ik zou of voor een gewoon babybed gaan of een peuterbed. Commode zou ik zek ...
Maar waar verschoon ik hem dan ‘s ochtends als hij uit bed komt of ‘s avonds naar bed gaat, waar kleed ik hem dan aan? Meeste kindjes zijn niet zindelijk van die leeftijd die ik ken. Ik ben nu wel eens in zijn kamer of boven aan het rommelen en dan is hij heel druk veilig aan het spelen en vindt dit prachtig. Waarom vind je dit “heel gek”? Heb jij je hele jeugd alleen maar op je slaapkamer geslapen en nooit gespeeld? Da’s pas gek 🤪

3 jaar geleden

Hier komt zus als zoontje ongeveer 2 zal zijn. Slapen in zn ledikant is nooit succesvol geweest (dus bij ons in bed) en de laatste tijd was ledikant alleen maar extra gevaarlijk door eruit klimmen. Wij hebben dus gekozen voor het aanschaffen can een peuterbed/vloerbed (gewoon ikea peuterbed en de poten eronderuit gezaagd😅). Hier slaapt hij nu een week in en dat gaat boven verwachting goed 🥰 nu zn 20maanden

3 jaar geleden

Maar waar verschoon ik hem dan ‘s ochtends als hij uit bed komt of ‘s avond ...
Wij verschonen altijd beneden en aan en uitkleden ook. Ik heb inderdaad nooit op mijn kamer gespeeld, enkel beneden of buiten. Kamer was puur om te slapen.

3 jaar geleden

Reactie op 4augustus2021

Wij verschonen altijd beneden en aan en uitkleden ook. Ik heb inderdaad no ...
Dat kan natuurlijk prima, maar is denk ik meer uitzondering dan regel qua spelen. Zelf als kind veel op mijn eigen kamer gespeeld. Nu als ouder vind ik het handig dat we op zijn kamertje een plek hebben voor speelgoed, er wordt veel gewisseld met de collectie beneden in de woonkamer. Ligt er enorm aan wat voor karakter je kind heeft: zoontje is heel erg van solo fantasie- en bouwspel nu, zal niet voor elk kind zo werken.