5 Reacties
4 jaar geleden
Herkenbaar. Ik zet mijn zoon dan even apart in de grondbox of in zijn eetstoel en laat hem dan maar even gaan. Hij is dan vrij snel wel weer gezellig aan het kletsen of spelen.
Hoe meer aandacht ik geef aan zijn houding, hoe langer het duurt en hoe bozer/driftiger hij wordt. En daarbij nee is nee. Dat mag hij best leren.
4 jaar geleden
Hoort helaas bij de driftige dreumes fase! Geen tips. Ze leren hun grenzen opzoeken en het is dus heel belangrijk dat je grenzen blijft geven en je eraan houdt. Gewoon even laten en dan knuffelen dan is het zo weer over 🥰
4 jaar geleden
Nee zeggen en verbieden dan gaat ze huilen, dan leg ik het uit en troost ik haar, omhelzen, en dan achter je rug om de sleutels weg doen 🤓. Blijft ze doorgaan met gooien, in de tuin schreeuwen, etc. Dan zorg ik dat het niet meer kan. Ik verstop het betreffende "ding" waar het om gaat, of ze gaat naar binnen. Hier geeft ze uiteindelijk wel op. Succes 🍀
4 jaar geleden
Hier was het een fase rond diezelfde periode. Ik zat de driftbuien uit. Soms 5 minuten en soms 10.
Vind het ook nog vermoeiend hoor. Merk dat duidelijk zijn en grenzen stellen vaak ook helpt. Dan weet hij waar hij aan toe is.
Mijn kindje is nu 21 mnd. Afleiden lukt ook nog wel. Misschien kan je dat ook proberen?
Combi van grenzen stellen en daarna afleiden 😀