19 Reacties

5 jaar geleden

Hoi, wij hebben hier precies hetzelfde 'probleem' . Hier krijgt hij een klein beetje suikervrije (slimpie) limonade door zn water. Echt maar een klein beetje hoor, voor de smaak. Dat werkt hier heel goed!

5 jaar geleden

Hier krijgt ze eigenlijk van alles... Ze drinkt sochtends 150 halfvolle melk en savonds 180+6 flesvoeding. Doet ze het iets beter op met slapen haha. Maar overdag staat er altijd wel te drinken klaar voor der. Soms diksap. Maar ze krijgt ook gewoon lekker crystal clear. Daar zit gewoon echt bijna niks in. En dat vind ze toch lekker. Ijsthee green vind ze ook erg lekker. Ze vind gewoon water helemaal niks. Thee krijgt ze sochtends maar daar is ze ook niet gek op. Dus ze krijgt altijd wel wat met een smaakje. Maar crystal clear (zonder koolzuur) is hier echt een succes..

5 jaar geleden

Lauwwarme thee.

5 jaar geleden

Ze drinken wel als ze dorst hebben hoor, als er geen smaakje aan zit. Hier altijd water en thee gedaan. En de jongste is nu 11 en drinkt dat nog steeds alleen maar, nu ook wat vaker groene ijs thee. De oudste drinkt nu alles, maar is daardoor ook een echte water drinker. Ik zou persoonlijk niks anders aanbieden. Suikervrij is nog veel slechter dan met suiker....zoek maar eens op aspartaam (wat in Slimpie zit), dan is diksap of roosvicee echt een beter alternatief dan al die troep.

5 jaar geleden

Reactie op aapiejpatries

Hier krijgt ze eigenlijk van alles... Ze drinkt sochtends 150 halfvolle mel ...
Crystal clear 🙄

5 jaar geleden

Bedankt voor de tips! Misschien iets aanlengen met water, kijken of ze dat wel drinkt. Drankjes met suiker en zoetstoffen (zoals sucralose, dat is ook niet zo gezond) hoopte ik nog eventjes achterwege te laten, maar heb liever dat ze nu goed drinkt!

5 jaar geleden

Reactie op Lisje

Bedankt voor de tips! Misschien iets aanlengen met water, kijken of ze dat ...
Anders misschien water met een geplette framboos/aardbei oid? Gewoon zo'n diepvrieszak... Of komkommer/munt/gember als ze dat drinkt, beter voor de tanden. Je zou zelfs kunnen proberen om er steeds iets minder in te doen zodat ze alsnog water leert drinken?

5 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt heel slecht water of eigenlijk gewoon niet...hij drinkt zijn melk en verder Wicky 0%suiker,crystal clear ,dubbelfris zonder suiker en calorieën dit krijgt hij niet puur maar 1/4 aangevuld met water.

5 jaar geleden

Reactie op aapiejpatries

Crystal clear 🙄
Het gaat niet om calorieën, maar om wat er in zit...ingrediënten zijn veel belangrijker. Calorieën hebben kinderen gewoon nodig.

5 jaar geleden

Reactie op Lisje

Bedankt voor de tips! Misschien iets aanlengen met water, kijken of ze dat ...
Geen zorgen om drinken maken, ze drinken echt wel wat ze nodig hebben. En zoals je zegt in fruit en groente zit ook vocht. Als je (nog) geen troep wilt geven, dan zou ik er nog niks mee doen. Wel evt zelf fruitwater maken. Gewoon aardbeien in een kan water bijv. Of komkommer met munt. En zet een tuitbeker op een lage tafel neer met water waar ze altijd bij kan, dan leert ze vanzelf tussendoor te drinken.

5 jaar geleden

Crystal clear

5 jaar geleden

Ik geef dingen zonder suiker. Maar ets dat hier absoluut buiten de deur blijft is zoetstof.

VRIEND

5 jaar geleden

Wij zijn nog niet zover, gaan deze week pas met eten beginnen (6 maanden🎉). Maar inderdaad water met de smaak van ECHT fruit. Ik heb komt van de AH zo’n drinkbeker gekocht waar een middenstuk inzit waar je fruit in kunt doen. Misschien ook lekker met mango of perzik; zoeter fruit. Het verbaast me hoeveel dames frisdrank geven! Cristal clear, dubbel fris Ice tea en al het andere uit pakken. Zit vol aspartaam en andere zooi 😫.. Dat zoete smaakje komt niet van de lucht. Maar gelukkig wil je dat niet geven Lisje. En ik weet niet in hoeverre je mag variëren in thee? Kamille, rooibos, dat soort dingen? En anders lekker gewoon melk en water. Ze weet toch nog niet wat frisdrank is😉.

5 jaar geleden

Reactie op Mila96

Mijn zoontje drinkt heel slecht water of eigenlijk gewoon niet...hij drinkt ...
Ik las whiskey ipv wicky en was even in shock 😂😂😂

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Wij zijn nog niet zover, gaan deze week pas met eten beginnen (6 maanden🎉) ...
Ook fruit in water tast het glazuur aan.. Thee zonder theïne. Dus tisane, met mate. Rooibos weet ik niet ,dat drinken we niet. Kamille is prima.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Prikplant

Ook fruit in water tast het glazuur aan.. Thee zonder theïne. Dus tisane, ...
Zou zo nu en dan fruit getrokken in water erg zijn als ze al 1 zijn? Hmm.. ook niet echt perfect dus. Ja daarom kamille en rooibos dacht ik😊. Ach zenuwbanen toch nog geen besef van limonade e.d. Tenminste, de meeste kindjes niet!

5 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Wij zijn nog niet zover, gaan deze week pas met eten beginnen (6 maanden🎉) ...
Mijn oudste is 2,5 die krijgt soms crystal clear of wat anders. De jongste is 10 maanden en krijgt alleen water

5 jaar geleden

Hier ook alleen water, tijdens uit lunchen gaan soms sap (na eerste jaar). Probeer eens een leuke beker. Dat scheelde bij ons veel.