100 Reacties
2 jaar geleden
In sommige vliegtuigen heb je een speelhoek met speelgoed en babytv. Misschien even kijken of de maatschappij waar je boekt dit ook heeft?
2 jaar geleden
Wij hebben met 10 maanden een vlucht van 12u gedaan. Ging prima. Daarna wat korte vluchten en nu is ze bijna 2, en moeten we volgende week 8.5u vliegen. Ik heb er niet eens over nagedacht om een stoel te boeken voor haar.... dan maar een dagje afzien. Extra filmpjes gedownload en uitzitten
2 jaar geleden
Tja, wij zij dit jaar met bijna 10 maanden wezen vliegen en met 14 maanden. Naar Turkije, niet zo lang dus
Maar heb gelijk gezegd dat we wachten met vliegen todat hij zijn eigen stoel heeft.
Dalaman was maar 3 uur vliegen. Maar het was zo niet comfortabel. Je kon geen kant op.
Hij wilde niet op schoot zitten.
Dus ik zeg ja, ook als is het veel geld. Comfort op zo'n lange vlucht is echt wel fijn
2 jaar geleden
Ik heb afgelopen oktober emt delta gevlogen, zonder de kids citytrip met m’n man. Wat me opviel was dat bijna iedereen onder de 2/3 jaar op schoot zat. De helft vd vlucht slapen ze toch op je schoot en als ze wakker zijn gezellig samen film kijken en eten. Mocht je de volgende x een eigen stoel willen zou ik van te voren al kijken naar de extra kosten, eerdere of latere vlucht tijden etc dat je dat zeg maar compenseert..
veel plezier op vakantie alvast!
2 jaar geleden
Ik woon in de VS, ben al verschillende keren met onze dochter (nu bijna 3) op en neer gevlogen en heb nog nooit een eigen stoel voor haar geboekt. Wij boeken dan in een rijtje van 3 altijd de twee buitenste stoelen. De middelste stoelen worden altijd pas als laatst geboekt, zijn het minst populair. Mocht hij wel geboekt worden dan wil die persoon vast wel met je andere stoel ruilen. Steeds meteen bij inchecken gevraagd of er een extra stoel vrij was en altijd gekregen, gratis dus, of evt nog on the spot upgraden. Ze is inmiddels bijna 3 dus nu moeten we wel een eigen stoel gaan boeken
2 jaar geleden
Toen onze dochter 10 maanden was zijn we naar Curacao gevlogen maar toen kon ze nog in een baby basket…daarna nog 3 keer gevlogen met haar en alle keren hebben ze vanuit de maatschappij een stoel vrij gehouden naast ons…Als er plek voor is dan doen ze dat meestal wel, ik heb er in ieder geval niet voor hoeven betalen…We hebben ook een keer gehad dat ze aan degene die naast ons zat hebben gevraagd of hij op een andere stoel wilde zitten zodat wij wat meer ruimte hadden met die kleine en dat was geen enkel probleem…
2 jaar geleden
Ik zou zeker een eigen stoel nemen. Zowel voor je kindje op te zetten / laten slapen maar ook voor spullen. Het is sowieso al vreselijk krap op een vliegtuig, dan nog eens 11uur een kindje op je schoot en speelgoed, snacks, doekjes, een rugzak etc ook erbij. Mijn kindje zou trouwens geen lange dutjes op schoot doen, maar misschien bij jullie dan nog wel?
Wij vlogen vorig jaar naar Egypte (5u vliegen) en ondanks dat m'n zoontje nog gratis op schoot mocht, toch een stoel betaald en geen spijt van gehad.
2 jaar geleden
Heb je gekozen voor een basinet? Zo’n wiegje waar je kind dan in kan slapen, dan heb je al meer beenruimte dus kan hij ook op de grond spelen.
Wij zijn net terug uit Australië en dat was 23uur vliegen. De eerste vlucht van 13uur hadden we een rij van 3 en was de stoel vrij (zowel heen als terug) de andere vlucht wel volgeboekt maar wel dus extra ruimte bij de benen waar ze kon zitten en spelen.
2 jaar geleden
Ligt misschien aan een kindje, ik vind een treinrit van een uurtje of uit eten met mijn dreumes op schoot al vreselijk, dus ik zou sowieso een stoel bij boeken (maar überhaupt om die reden niet gaan vliegen haha). Maar als je kindje bijv in de trein ook rustig op schoot zit en wel een filmpje wil kijken of slapen ofzo, kun je het er op wagen. Ligt ook een beetje aan je eigen lengte misschien, als je boven de 1.85 bent lijkt het me allemaal vrij krap in zo’n stoel, zeker als je ook nog moet eten enzo.
2 jaar geleden
Ik zou een eigen stoel boeken en een stokke jetkids kopen. Lekker comfortabel.
2 jaar geleden
Hangt heel erg af van je kindje denk ik. Onze dochter kan gewoon niet stil zitten. En op ons slapen doet ze alleen maar als ze écht heel erg ziek en zielig is. Wij zijn in oktober op kos geweest, ze was bijna 2. Het was een en al verschrikkelijk (grootouders hadden geboekt en geen extra stoel voor haar). Het was echt een helse vlucht. En dat was maar 4 uurtjes. Wij hebben daarna gezegd dat we de komende twee jaar geen vliegreis meer gaan doen😂
2 jaar geleden
Reactie op M_1986
Bassinet is toch gebaseerd op gewicht en lengte en/of leeftijd?
Bij KLM is ...
Onze dochter was 18 maanden toen wij gingen. Zat ook gewicht en lengte aan, maar niemand die er naar vraagt. Ze kon niet languit liggen, maar ze slaapt altijd met opgetrokken benen, dus maakte hier niks uit
2 jaar geleden
Reactie op anoniem-465322
Ligt misschien aan een kindje, ik vind een treinrit van een uurtje of uit e ...
Precies dit!
Die van mij zit geen seconde stil, wil voor een boekje op eigen verzoek misschien 5 minuten op schoot en verder enorme bewegingsdrang. Nog nooit op schoot of bij ons in bed geslapen, op 1x na toen hij heftig ziek was. Nog geen aandacht voor filmpjes kijken, dus dat zou hier ook niet werken. Maar op een eigen stoel ook niet haha! Op bepaalde momenten moet je ook echt lang stil zitten (opstijgen, landen of bij turbulentie). Denk er echt goed over na hoe jouw kindje is en of je dat ziet zitten en kies alleen uit opties die haalbaar zijn.
Overigens heb ik echt heel veel in mijn leven gevlogen (familie in Australië en een tijd een relatie op afstand gehad) en nog nooit een speelhoek in een vliegtuig gezien? Dus ik ben erg benieuwd welke vliegtuigen dat zijn?
En ik denk dat de vrije stoelen naast je echt een gelukje zijn, daar zou ik echt niet op rekenen zonder dat je daarvoor betaalt. En dat de meeste mensen toch wel balen als ze op zo'n lange vlucht naast een ouder met kind op schoot zitten (al moet je daar ergens misschien schijt aan hebben).