18 Reacties

4 jaar geleden

Medela freestyle flex! Hele fijne kolf! Sterke motor. Ik ben er erg tevreden over

4 jaar geleden

Ik heb de Ardo Calypso double. Erg stil, veel onderdelen, verschillende maten schelpen zitten er meteen bij. Hele fijn!!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Ik ga voor de Elvie borstkolf als de borstvoeding lukt.

4 jaar geleden

De Elvie! Prijzig maar wel de makkelijkste manier van kolven! Ik had eerst een Medela swing, maar die moet in het stopcontact en daardoor kan je vervolgens geen kant op... Elvie is draadloos en daardoor kan je wel nog gewoon dingen in en om het huis doen. Scheelt mij iig een hoop frustraties..

4 jaar geleden

Medela Freestyle flex was top; dubbele kolf en handsfree. Heb m gebruikt voor mn tweeling. Maar eerste 2 weken huurde ik de Symphony van Medela. Dat is de beste om de borstvoeding op gang te krijgen. Ideaal apparaat!

4 jaar geleden

Ik ben super tevreden met de Medela freestyle flex icm met de kolfbh van Medela; lekker handen vrij terwijl je kolft. Klein, draadloos en sterk apparaat!

4 jaar geleden

Medela freestyle flex! Hele fijne kolf! Sterke motor. Ik ben er erg tevrede ...
Hier ook tevreden over!

4 jaar geleden

Reactie op Lievelis

Medela Freestyle flex was top; dubbele kolf en handsfree. Heb m gebruikt vo ...
Mag ik hier iets over vragen? Je huurt dan bijvoorbeeld via medipoint 'het apparaat' (geloof €2,50 per dag) en zelf moet je de elektrische borstkolf kopen vanwege hygiëne. (Hoelang gebruik je dat gehuurde apparaat, loopt ook nog best op in de kosten lijkt me?!) Als ik dan de medela freestyle flex ga lopen, breng ik het gehuurde terug maar de 2 elektrische borstkolven kan ik dan ook niet meer gebruiken neem ik aan? Sorry voor de duizend vragen....

4 jaar geleden

Ik kan je de horigen grace aanraden! (Redelijk nieuw merk uit china) Die heeft borstschilden van siliconen en is echt superfijn, bedoeling is dat ze de natuurlijke jeugdbeweging van de baby nabootsen en dat lukt aardig. Had de schilden eerst van medela (die passen er ook op en had ze nog van de kraamweek) maar dat schuurde en deed steeds meer pijn. Ben er erg tevreden over heb tot 10 maanden regelmatig gekolfd.

4 jaar geleden

Reactie op Mama0123

Ik kan je de horigen grace aanraden! (Redelijk nieuw merk uit china) Die h ...
Oh hij kon idd ook dubbel gebruikt worden. En zit een goede accu op dus eens in de zoveel tijd opladen net als je telefoon, kan dus met en zonder stekker gebruikt worden. En hij is redelijk stil :)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Medela freestyle flex! Hele fijne kolf! Sterke motor. Ik ben er erg tevrede ...
Ja die heb ik ook, prima kolf!

4 jaar geleden

Ik heb deze Mandela gebruikt: (link verwijderd) Kolven ging snel, makkelijk en deed geen pijn! Doet gewoon super goed wat die moet doen. Zou geen andere meer willen🤗

4 jaar geleden

Mag ik hier iets over vragen? Je huurt dan bijvoorbeeld via medipoint 'het ...
Hoi Lindy22, ik moet even goed nadenken hoe het ging (het is 8 maanden geleden maar m’n geheugen is nog niet optimaal haha) Je huurt de kolf per dag idd en koopt de slangetjes en de schilden, maar die passen vervolgens ook weer op de Medela Freestyle flex, dus die gebruik je daarna weer. Ik heb de Symphony in gebruik gekregen in het ziekenhuis en kon hem daarna mee naar huis nemen. In totaal 2 weken gebruikt denk ik, maar dat was ook gemakzucht. Als je borstvoeding eenmaal goed op gang is, kun je over na een gewone kolf.

4 jaar geleden

Reactie op Lievelis

Hoi Lindy22, ik moet even goed nadenken hoe het ging (het is 8 maanden gele ...
Klopt helemaal. Ik ben 3 weken geleden bevallen ;) Je koopt een soort van startersset van medela. Daar zitten inderdaad de slangetjes, schilden en flesjes in. Kost 40 euro maar die kun je straks weer gebruiken wanneer je zelf een kolf aanschaft.

4 jaar geleden

Reactie op Kimmie88

Klopt helemaal. Ik ben 3 weken geleden bevallen ;) Je koopt een soort van ...
Ben nog steeds helemaal in de war haha... 😅 Ik zie namelijk nergens dat ik ook alleen (nadat ik de symphony inlever na huur) dat apparaat kan kopen van freestyle flex waar ik bijgevoegde foto bij kan gebruiken.. Ik heb zegmaar het idee dat ik dus huur+€40 euro uit geef.. vervolgens die 40 euro weer in de kast leg en medela freestyle flex moet aanschaffen.. (apparaat+afkolfset)

4 jaar geleden

Ik vond de Horigen Chicture superfijn. Werkt heel makkelijk en je kunt voor beide borsten apart de intensiteit instellen. Heel veel onderdelen kun je er los bij kopen. De borstschilden zitten ook heel prettig, want silicoon, dus past bijna altijd goed. Tip: koop 'n goede kolf beha, dan heb je straks tijdens 't kolven je handen vrij om 'n boek te lezen of iets 😅

4 jaar geleden

Ben nog steeds helemaal in de war haha... 😅 Ik zie namelijk nergens dat ik ...
Ik snap je verwarring. Je huurt zeg maar enkel de machine. En ivm de hygiëne koop je de onderdelen die contact maken met je lichaam. Wanneer je dan vervolgens een kolf gaat kopen dan kun je die eerder gekochte onderdelen daar weer bij gebruiken. (Al bedenk ik me nu, dat wanneer je zo'n kolf koopt bij bv babypark dat er ook allemaal weer bij zit. Al weet ik dat niet zeker want ik heb er nog geen gekocht) Maar het grote verschil, de kolf die je huurt is vele malen krachtiger dan een kolf die je kunt kopen in de winkels. Die is dus heel erg geschikt voor t op gang brengen van de bv. Ik weet niet of dat op gang brengen ook kan met zo een die je kunt kopen in de winkel. Je kunt het ook nog even overleggen met je kraamzorg of een lacatatiekundige. Bij de laatste kun je soms ook diverse kolfen uitproberen om te kijken welke jij t fijnst vindt volgens mij.

4 jaar geleden

Nog even ter aanvulling. Ik zou sowieso even overleggen met kraamzorg en of lacatatiekundige. Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat je beter tot 6 weken kunt wachten met kolven ivm de vraag/aanbod. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Enne, nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter!