15 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben me ook aan het oriënteren.
Die Cortina family is een transportfiets toch? Is die niet lomp en zwaar?
5 jaar geleden
De stella mama fiets heel blij mee.
Ik heb geen reuma maar ik ga nooit meer op een gewone fiets 🤣🤣🤣.
Zo heerlijk!
5 jaar geleden
Ik heb de cortina E-common is een erg fijne fiets. Ik heb bewust geen 'family' bike fiets gekocht omdat je vaak betaald voor het woord 'family' zo is de e-common family zo'n 10 cm langer als de normale versie maar je betaalt er wel 200€ extra voor, vind ik persoonlijk die 10cm het niet voor waard. Als je echt een brede instap wilt hebben moet je voor een mama fiets gaan en niet voor een family bike denk ik.
5 jaar geleden
Ik heb de cortina E-common is een erg fijne fiets. Ik heb bewust geen 'fami ...
Ik heb op internet gelezen dat de mamafietsen nu familybikes worden genoemd, omdat er uiteraard ook papa's zijn die die fietsen gebruiken. Het zijn dus dezelfde soort fietsen.
5 jaar geleden
Ik heb op internet gelezen dat de mamafietsen nu familybikes worden genoemd ...
Dat klopt.. Maar deze zijn echt met een lage instap, heb even een foto bijgevoegd 😉
En bij de familybike is dat toch minder terug te zien,

5 jaar geleden
Reactie op SuuzAnn
Gazelle Bloom en de Cortina Family hoor ik positieve dingen over!
Yess beide leken me top!
Heb ze (ebike nieuwste versies) vergeleken en kwam met advies van de fietsenmaker toch uit op de Gazelle. Ze hebben deze donkerblauwe (heb ik gekozen) of een soort mintkleur. Heel mooi

5 jaar geleden
Wat vooral een verschil is tussen de cortina en de gazelle is het type motor. Gazelle bloom heeft een midenmotor en de cortina family heeft een voorwiel motor. Ik heb zowel met een voorwiel als middenmotor proef gereden en ik vond een middenmotor veel prettiger fietsen, maar dat is persoonlijk. Ik zou je wel een proefrit op verschillende modellen adviseren, dan kun je het verschil ervaren.