16 Reacties
5 jaar geleden
Wij zijn er cold turkey mee gestopt en dit was geen enkel probleem. We hebben een dikke slaapzak aangedaan ipv de inbakerdoek en hij vond het direct prima..
5 jaar geleden
Wij zijn ook cold Turkey gestopt. 1ste keer ging het niet goed. Toen toch weer ingebakerd. 2 weken later weer geprobeerd. Eerste nacht veel ophuilen. Daarna ging het gewoon goed. Nooit meer ingebakerd.
5 jaar geleden
Reactie op Pudding123
Hoeveel maanden oud waren ze ?
Ons zoontje was 5.5 maand gecorrigeerd bijna 4 is 8 weken te vroeg geboren.
5 jaar geleden
Wij zijn bij de 1e na een maand of 4 overdag in 1 gestopt, dikke slaapzak die ook zwaar voelde. Ging eigenlijk gelijk goed. Weekje later ook de nachten, iets onrustig eerst maar lukte ook vrij snel. Succes hoor!
5 jaar geleden
Reactie op Pudding123
Hoeveel maanden oud waren ze ?
Dat weet ik niet precies meer. Toen hij begon met omrollen zijn we gestopt, ik denk dat hij zo'n 5 maanden was
5 jaar geleden
Wij hebben ook de puckababy peep en mini gebruikt. Onze dochter begon een aantal weken geleden met rollen en we hebben toen beslist om haar in een gewone slaapzak te stoppen. Ze sliep precies even goed als in de puckababy. Ik denk misschien omdat de armen van de baby toch meer kunnen bewegen dan wanneer je gewoon met een doek inbakert. Ze kunnen met die inbakerzakken al wat meer wennen aan bewegingsvrijheid. Ik zou het misschien eens cold turkey proberen. Als je zoontje toch moeite blijkt te hebben met het inslapen in een gewone slaapzak, dan zou ik weer inbakeren. In fases lijkt mij gewoon een beetje te omslachtig, maar voor sommige kindjes kan het werken natuurlijk.
5 jaar geleden
Dag 2 hier. Het is tot nu toe nog verschrikkelijk. Hele korte slaapjes, oververmoeid kind.. mja toch maar even door zetten! En hopen dat het morgen weer beter gaat
5 jaar geleden
Hier moeten we er binnenkort ook aan geloven. Vind het beetje spannend want hij slaapt snachts super goed ingebakerd. Klokje rond. Overdag slaapt hij al een maand in een slaapzak met fedde en keer lakentje. Maar begint nu bijna om te rollen dus we moeten eraan geloven, maar vind het spannend. Maar denk dat gewoon in 1x stop.
Iemand ervaring met een goede zware slaapzak? En deden jullie dan met of zonder lakentje. We hebben evt fedde en keer lakentje voor beetje begrenzing.
Verder is hij z'n handjes aan het ontdekken. Ging dat bij jullie goed snachts?
5 jaar geleden
Nou hij valt lekker snel in slaap nu.. :)
Ik gebruik en winter slaapzak en dan een lakentje. Nu ga ik volgende week maar de slaapzak zonder mouwen proberen, aangezien dat aan en uit kleden na elk slaapje niet zo succes is :p
Alleen... met inbakeren sliep hij soms wel 2 uur. Nu slaapt die max. 1 uur, maar meestal maar 45 minuten. Zal dit nog beter gaan worden?
5 jaar geleden
Nou ik ben sinds 3 dagen ook op slaapjes met slaapzak zonder mouwen.. en wonderbaarlijk, het gaat goed! Ik ben echt blij. Het is dus echt even doorzetten...
P.s. alleen de nachten is die nog ingebakerd, die gaan volgende week ook zonder inbakerdoek!