14 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Sineadx
Deze is prima voor onderweg maar wordt niet aangeraden om thuis te gebruike ...
Hoezo niet thuis?
2 jaar geleden
Reactie op xxTessa
Munchkin is het geld meer waard dan deze. Laatst 1+1 gratis etos of kruidva ...
Ik vind juist de munchkin zijn geld niet waard.
Dat ding lekt en mijn zoontje heeft er nog nooit een druppel uit willen drinken.
Wij zijn overigens op advies een rietjesbeker gaan gebruiken.
Sinds 11 maanden gebruiken we deze. Overigens nu 1+1 bij de Kruidvat!

2 jaar geleden
Reactie op Tauriel
Is een prima beker als eerste stap hoor. Beter voor de mondmotoriek dan bij ...
Grappig, artsen en kinderfysio zegt het precies andersom. Aangezien de stap van fles naar rietje makelijker voor het kind is.
Onze dochter is 6 maand en kan van een normale beker drinken dus hier niet uitgeprobeerd. Munchkin vond ze niets aan dus nu een fles met rietje voor onderweg
2 jaar geleden
Reactie op Sineadx
Grappig, artsen en kinderfysio zegt het precies andersom. Aangezien de stap ...
Hier zei de kinderfysio dus dat munchkin beter is. Met name voor de training van de mondmotoriek. Tuurlijk is van fles naar rietje makkelijker, dat is allebei een vorm van zuigen. Maar uiteindelijk is drinken een hele andere techniek.
Op zich vind ik zelf dat ook logischer. Een rietje is namelijk totaal andere motoriek dan uit een gewone beker drinken. Terwijl de munchkin meer in de buurt komt van een gewone beker. Dus snap ik dat de kinderfysio aangeeft dat de munchkin beter is voor de mondmotoriek
2 jaar geleden
Reactie op Tauriel
Hier zei de kinderfysio dus dat munchkin beter is. Met name voor de trainin ...
Het wordt aangegeven dat het niet zo is door artsen omdat het water tegen houd waardoor een baby de grote van een slok niet zelf kan bepalen. Daarom wordt het aangeraden om het alleen onderweg te gebruiken.
2 jaar geleden
Reactie op Tauriel
Is een prima beker als eerste stap hoor. Beter voor de mondmotoriek dan bij ...
Hier zeiden ze eigenlijk overal dat rietjesbeker beter is voor mondmotoriek dan de 360 graden beker.
O.a. logopediste
Zitten er ook nadelen aan speciale babybekers?
Ja! Veel babybekers vragen een andere motoriek dan het drinken uit een gewone beker. Je kindje leert daardoor dus minder snel om uit een gewone beker te drinken.
Een voorbeeld hiervan zijn de meeste 360 graden bekers, waarop een kindje moet bijten/zuigen op de rand.