19 Reacties
5 jaar geleden
Bij mij heeft medicatie wel geholpen. Nexium poeder. Slikken werd minder en hij werd er rustiger door. Kon beter slapen en was veel vrolijker. Nadeel is dat afbouwen nog niet echt lukt, dan komt het weer terug.
5 jaar geleden
Reactie op Baby2020T
Bij ons helpt jbpm enigszins, maar is medicatie daarbij ook nodig (ranitidi ...
Ik heb dus ook het gevoel dat het nodig is en meer verlichting kan bieden. Zal kijken hoe het de komende dagen gaat. Gebruik jbpm pas 5 dagen en je ziet wel iets verschil. Ze heeft nu trouwens wel verstopping. Laatste ontlasting was donderdag. Hoe gaat dat bij jou? Huisarts zei dat de ontlasting wel komt en dat het even afwachten is. Wat wel vreemd is dat ze overdag niet in haar bedje slaapt maar in de nacht weer wel. Blijf dat apart vinden. Overdag heb ik haar dan in de draagdoek daar slaapt ze heerlijk in.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Sara56
Ik heb dus ook het gevoel dat het nodig is en meer verlichting kan bieden. ...
Hey! Mijn zoontje is dik 9 maanden en nog steeds aan de medicatie (omeprazole). Hij krijgt ook nog steeds Nutrilon AR (daar zit jbpm in) als melk. Helaas klopt die termijn van 2 weken afwachten of het werkt wel. Wij hebben een pH-metrie laten doen (België) om snel zeker te zijn over reflux en het mogelijke nut van medicatie. Want omeprazole is best sterke boel met mogelijke nevenwerkingen nu maar ook later. Dus zeker geven als het nodig is, liever niet als het niet hoeft was onze drijfveer toen.
Maar ik wilde vooral even reageren op het stukje verhaal van overdag vs 's nachts. Ons zoontje sliep 's nachts ook in zijn bedje, maar overdag ook helemaal niet. Hij heeft dik 14 weken overdag enkel in de draagdoek geslapen. Dus het komt bekend voor, en het kan echt wel passen bij (verborgen) reflux.
5 jaar geleden
Hoeveel jbpm geef je?
Hier merkte we na een paar dagen pas verschil. Ik denk dat toen zijn slokdarm minder verbrand was, en dus minder pijn ging doen. Hoe lang dat duurt ligt denk ik aan hoe erg de slokdarm verbrand is.
Initieel poepte hij een paar dagen niet, maar toen zijn we iets meer gaan geven (dat raadde het cb aan omdat het laxerend werkt) en sindsdien hebben we elke dag een poepluier.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Sara56
Ik geef 100 ml per keer om dec3 uur minimaal zodat de maag ook kan rustrn. ...
Ik heb geen idee. Misschien handig om eens met een lactatiekundige ibclc te overleggen. Of met het consultatiebureau. Wij zijn trouwens ook gaan mixen met Nutrilon Omneo. Dit alles op advies van een kinderarts.
5 jaar geleden
Reactie op MamaL20
Hoeveel jbpm geef je?
Hier merkte we na een paar dagen pas verschil. Ik de ...
Ik geef een halve schepje bij 100 ml. Gebruik johannesbroodpitmeel van Ekoplaza. Het schepje is van de pak van Nutriton wat ik eerst heb geprobeerd, maar daar kreeg ze veel krampjes van.
5 jaar geleden
Reactie op Sara56
Ik geef een halve schepje bij 100 ml. Gebruik johannesbroodpitmeel van Ekop ...
Nutriton of puur jbpm?
Het verschilt geloof ik per kindje wat werkt. Hier gebruik ik het schephe van je nutriton en doe dan een bodempje puur jbpm (zodat de bodem net bedekt is) bij 170cc.
5 jaar geleden
Reactie op Larissavw
Hier overgestapt op dikkere Nutrilon Omneo (ook ivm verstopping) en Nexium ...
Op advies van het consultatiebureau en huisarts heb jk nu Nutrilon Omneo aangeschaft. Ga daar ook mee beginnen in combinatie met johannesbroodpitmeel. Hopelijk zie ik wat verschil na enkele dagen. Ben zeer benieuwd.
3 jaar geleden
Mijn beide kinderen hebben verborgen reflux gehad. De oudste heeft bijna een jaar Nexium gebruikt en jbpm in de fles.. de jongste hetzelfde recept een half jaar. Daarbij ook paar keer osteopathie...
Het duurde bij beide zeker wel 2 weken voor ik effect zag, maar daarna was het ook echt veel beter! Konden ze weer liggen, slapen etc zonder slikken en krijsen...
Nu ben ik zwanger van nr 3. Ik bereid me vast voor op weer zo'n drama 🙈 vond het echt de hel, dat krijsen...
Heel veel succes! Blijf niet te lang tobben!!!