12 Reacties

4 jaar geleden
Reactie op Doperwt
Je gebruikt kruiken aan het begin en daar zijn lakens en dekens echt handig ...
Eens inderdaad! En de meeste baby's woelen in het begin eigenlijk helemaal niet, uitzonderingen daargelaten. Wij zijn vanaf 3 maanden overstapt naar een slaapzak omdat onze kleine begon met omrollen naar beide kanten

4 jaar geleden
Eerste 5/6 weken lakentjes gebruikt. Ook ivm de kruiken en slaapzakjes zijn vaak nog te groot voor newborns.
Dus wij zijn al snel over gegaan naar slaapzak, mevrouw werd boos zodra ik een deken over haar benen legde een schopte ze de deken snel van zich af 😂

4 jaar geleden
Ik heb zeker tot 5 maand dekens en lakens gebruikt tot hij ze begon af te schoppen. Nu slaapt hij in een slaapzak.

4 jaar geleden
Wij hebben de eerste 2 weken lakentje met dekentje gebruikt en zijn daarna overgegaan op een slaapzak. Ze bleef niet netjes onder het dekentje liggen waardoor ik bang was dat ze eronder zou komen met t hoofdje of dat ze het koud kreeg. Slaapzak gaf mij meer rust.
Ik zou het gewoon proberen, wat voor jou het beste werkt. Verschonen is niet lastig hoor, je ritst de slaapzak open en legt er een luier onder, kunnen de armpjes erin blijven.

4 jaar geleden
Eerste weken zijn een lakentje met dekentje nog echt veilig hoor.
De kraamverzorgster zal je uitleggen hoe het het veiligst opgemaakt kan worden ook(voornamelijk erg kort opgemaakt dat de voetjes het voeteinde raken).
Pas als het spartel en getrappel begint van je kleine wordt een slaapzak toch wel wat fijner omdat ze de dekentjes van zich af zullen gaan trappen.
De een doet dit al met 4 weken, de ander pas met 16 weken (eigen ervaring😅)

4 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Bedankt voor jullie reacties. Ok zorg alvast voor beide (slaapzakken heb ik ...
Hier was het vanaf dag 1 al een hoop getrappel en de armpjes gingen ook wild tekeer, waardoor haar dekentje niet goed meer zat. Wij hebben haar daarom de eerste 4 weken ingebakerd. Hierna slaapzakjes gaan gebruiken omdat ik ook niet wilde dat ze echt gewend zou raken aan het inbakeren.

4 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
Bedankt voor jullie reacties. Ok zorg alvast voor beide (slaapzakken heb ik ...
Het verschilt ook wel enorm per kindje 😉
Echt afwachten! 😊
Met slaapzakjes wel goed kijken of ze (ondanks de maat die erin staat) wel echt goed passen en je kindje er niet in wegzakt! 😉

4 jaar geleden
Hier vanaf het begin een dekentje gebruikt omdat het gewoon heet was. Kruiken kwamen dus nooit van pas en een slaapzak vond ik gewoon overdreven voor een newborn. Mijn dochter wilt persoonlijk alles ruimte in bed en ook wat betreft haar deken. Ze ligt er zo uitgebreid onder dus haar ‘vastzetten’ heeft geen zin.

4 jaar geleden
Ik heb zo’n uitzondering, op dag 5 vinden we haar al op haar buik in de wieg… In de dagen erna begon ze steeds meer te bewegen en de dekens weg te schoppen, dat ze sinds dag 10 in een slaapzakje slaapt. (Gewone van prenatal en hema)
Dat gaat perfect!