100 Reacties

één jaar geleden

Geeft je borstvoeding? Vriendinnetje van mij haar kindje had hier ook veel last van en die smeerde haar in met moedermelk, klachten werden veel minder

één jaar geleden

Kokosolie. Het lijkt meer een soort perkament huid ipv berg.

één jaar geleden

Reactie op chantallie_90

Geeft je borstvoeding? Vriendinnetje van mij haar kindje had hier ook veel ...
Niet meer, maar ben eigenlijk in staat om relacteren puur omdat het zo erg is voor hem.

één jaar geleden

Zou je een doorverwijzing kunnen vragen naar een kinderarts? Heeft hij toevallig ook allergieën dat je het weet? Bij dergelijke uitbraken zou ik denken dat het ook van binnenuit moet komen (dus een reactie op voeding) Je zou Tiny Todd kunnen proberen. Op Instagram kun je hun verhaal lezen en zij hebben geweldige crèmes ontwikkeld. Bij ons helpen ze enorm! Mijn zoontje heeft een eczeemgevoelige huid bij tijds zo erg dat hij zn rug en schouders openkrabt met korstjes.

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Zou je een doorverwijzing kunnen vragen naar een kinderarts? Heeft hij toe ...
Toevallig met tiny todd beginnen met smeren op een klein plekje. Ook alleen geen verbetering…

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Toevallig met tiny todd beginnen met smeren op een klein plekje. Ook alleen ...
Het heeft wel wat tijd nodig, hier merkten we pas na een aantal dagen verschil. Maar ik zou aandringen op een doorverwijzing naar de kinderarts!

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft tot 4 jaar berg gehad. In de zomer zijn haren geschoten en door de zon is het uitgedroogd en geen last meer van

één jaar geleden

Als eczeempatient gebruik ik al jaren op aanraden van de dermatoloog locobase repair. Anders wordt mijn huid ook super super super droog!

één jaar geleden

Jeetje, dit ziet er niet fijn uit zeg. Ik vind het er ook niet uit zien als berg en zou ook zeggen dat het eerder van binnenuit (voeding, vitamine of mineralen tekort, darmwerking (?) ) komt. Je hebt het over relacteren, wellicht is er iemand in je omgeving waar je een zakje borstvoeding van mag gebruiken? Ik denk dat ik zelf naar een goede kinder orthomulecair therapeut op zoek zou gaan. Doorverwijzing naar kinderarts zou ik ook proberen te regelen maar heb voor dit soort dingen toch vaak (meer) vertrouwen in duurzame oplossingen vanuit orthomoleculair/natuurgeneeskunde hoek. Ik zou zelf denk ik ook direct pro biotica bijgeven om de darmflora te verbeteren waardoor het bepaalde andere lichaamsfuncties beter kan uitvoeren (raar verwoord maar zo heeft pro biotica mij echt geholpen bij erge hooikoortsklachten). Oke enorm verhaal, kijk maar wat je ermee doet en veel sterkte!

één jaar geleden

Bij mij in de geboortegroep was er ook een kindje dat het enorm had. Hier een linkje naar de post. Wellicht kun je hier iets mee. https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2021/kleine-man-heeft-zoveel-jeuk-met-foto-5evpNM?utm_source=24Baby&utm_medium=app

één jaar geleden

Thanks allen! Het zit me ontzettend hoog. De “berg” komt ook in zn gehoorgang. Hij lijkt eigenlijk ook te vervellen ofzo. Ga dadelijk de huiarts bellen voor een doorverwijzing. Dan kan ik misschien vandaag nog terecht bij een dermatoloog in de buurt. Op hun advies kan ik idd overwegen om probiotica te halen of te relacteren. Ken helaas niemand met BV in de buurt.

één jaar geleden

Reactie op EstelleC

Jeetje, dit ziet er niet fijn uit zeg. Ik vind het er ook niet uit zien als ...
Probiotica heeft ook bij mij altijd goed gedaan, dus vindt dit zeker een optie. TY 💙

één jaar geleden

Olijfolie flink erop en laten weken en dan met hele schone vingers er een beetje afkrabbelen wat los zit, heel voorzichtig en rustig

één jaar geleden

Reactie op EstelleC

Jeetje, dit ziet er niet fijn uit zeg. Ik vind het er ook niet uit zien als ...
Welke probiotica raad jij aan? Hij is nu 3,5 maand.

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Thanks allen! Het zit me ontzettend hoog. De “berg” komt ook in zn gehoorga ...
Waar woon je? Anders wil ik je wel een zakje borstvoeding geven om te proberen of dat helpt.

één jaar geleden

Vaak is er een wachttijd nadat je bent doorverwezen. Wat sneller gaat, is een foto laten maken door de huisarts en die op laten sturen naar de dermatoloog. Die kijkt dan mee en je hebt binnen paar dagen antwoord

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Welke probiotica raad jij aan? Hij is nu 3,5 maand.
Ik heb voor mijn zoontje altijd Orthica Orthiflor Start gebruikt. Mag al vanaf de geboorte gebruiken en is een puur en natuurlijk product. Zijn volgens mij 'basis' bacteriën

één jaar geleden

Heeft hij klachten die kunnen passen bij koemelk allergie? Mijn 2e dochter had toen ze paar weken oud was combi erge berg droge rode wangen en luieruitslag/diarree en t verdween allemaal spontaan met een koemelk vrij dieet..

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Thanks allen! Het zit me ontzettend hoog. De “berg” komt ook in zn gehoorga ...
Waar woon je? Er komt bij mij niet heel veel melk meer uit maar kan er zeker wel wat voor je uitpersen ;) volgens mij heb je ook facebook groepen voor donormelk, of anders via google een website waar via je bij iemand 1 zakje kan ophalen om te proberen? Via de huisarts dermatoloog laten meekijken lijkt mij indd ook sneller (wat iemand hierboven voorstelt). Verder zou ik eigenlijk gewoon zsm pro biotica en melk proberen als je dat toch wil proberen, baadt het niet dan schaadt het niet. Mijn ervaring is ook dat artsen over het algemeen nogal sceptisch zijn tegenover meer alternatieve benadering (terwijl het echt groot verschil kan maken) dus ik zou dit daar eigenlijk niet van af laten hangen. Sterkte nogmaals, hoop dat het snel minder wordt.

één jaar geleden

Reactie op rivella

Heeft hij klachten die kunnen passen bij koemelk allergie? Mijn 2e dochter ...
Nee, eigenlijk niet. Geen luieruitslag en diarree. Ook gewn krampen, goede eter. Wil wel overgaan naar iets anders maar hij deed het een tijdje geleden ook erg goed op KV zonder al deze klachten. Of komen de klachten pas later…?