100 Reacties

één jaar geleden

Reactie op EstelleC

Waar woon je? Er komt bij mij niet heel veel melk meer uit maar kan er zeke ...
Nijmegen… Ik haat huisartsen. Ik heb net de dermatoloog gebeld. Die wilde meteen even plekje voor me vrij maken met mijn zoon, omdat ik me zo veel zorgen maak. Maar dermatoloog kan niks zonder doorverwijzing van de HA. Dus ik huisarts bellen. Die zegt het raar te vinden dat ik meteen terecht kan want dan zou het een spoedgeval zijn. Maar de dermatoloog wilde gewoon een plekje maken. De huisarts vind dat ik nu eerst langs moet komen (ik ben er eregisteren geweest) om te oordelen of ik een doorverwijzing mag ja of nee. dat domme mens van een huiarts kon nog jiet eens zeggen of hij eczeem had en wat relacteren was. Waarom doen ze zo fukking moeilijk over een verwijzing?? 🙄

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Nijmegen… Ik haat huisartsen. Ik heb net de dermatoloog gebeld. Die wilde ...
Ah dat is heel ver van Rotterdam. Nou wat belachelijk zeg. Ik zou weg gaan bij die praktijk want dit klinkt niet oke. Wel heel fijn dat de dermatoloog dus wél de urgentie zag. Hoop dat je er alsnog snel terecht kan.

één jaar geleden

Heb hieronder al goede raad gelezen en las ook dat je snel naar een dermatoloog kan. In de tussentijd eventueel amandelolie op de huid smeren. Werkt genezend en verzachtend, en het vet maakt de berg los waardoor je het zachtjes manueel kan verwijderen, iedere keer een plekje en een beetje meer. Niet teveel irriteren; als het niet vanzelf loskomt, best laten zitten totdat de olie of shampoo zijn werk doet. Ik was sinds een paar weken mijn dochter (14w) haar haartjes met mustela shampoo voor melkkorstjes. Heeft wat tijd nodig, maar werkt wel. Hier in BE raadt het CB aan pas vanaf een jaar er iets aan te doen, maar mijn dochter heeft best veel berg (pak meer dan de oudste, maar niet zo erg als jouw kindje), dus ben er eerder mee begonnen.

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Nijmegen… Ik haat huisartsen. Ik heb net de dermatoloog gebeld. Die wilde ...
Wat belachelijk!! Ze kan ook gewoon een brief schrijven zonder dat je er langs moet. Het is in sommige regio s moeilijk een nieuwe huisarts te krijgen maar zou het zeker overwegen als ik jou was! Heb je nu wel een afspraak?

één jaar geleden

100 procent pure kokosolie

één jaar geleden

Wij gebruiken voor onze dochter met flink eczeem inderdaad een moedermelk creme met kokosolie, olijfolie en bijenwas erin. Dit werkt best wel goed, maar hebben op sommige momenten (onze dochter krabt veel) wel een hormoonzalf nodig. Je mag best van mij een zakje moedermelk hebben of een potje creme komen halen, maar ik woon in Etten-Leur dus dat is best ver weg. Mijn ervaring met m'n eigen eczeem is dat het beter wordt zodra het beter weer wordt buiten. Ga dus vooral lekker veel met je kindje naar buiten en veel frisse lucht (dus ramen open en goed stofzuigen in huis). Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.. je voelt je als ouders soms zo verdrietig en machteloos door die eczeem.

één jaar geleden

Dit is zeker niet standaard. Ik kreeg ook te horen dat t berg was maar was jeukende eczeem door koemelkallergie. Pas met 4 maanden werd ik doorverwezen naar de kinderarts. Kwam gele pus onder de berg uit en inderdaad ook tot bloedens toe. Vooral toen hij eenmal kon kravven.Ga gewoon door totdat je geholpen wordt en laat je niet weg sturen! Sterkte

één jaar geleden

Krijgt hij voldoende vetten binnen? Ik zou hiermee naar een dermatoloog gaan

één jaar geleden

Een vriendin van mij heeft een lijn met 100% natuurlijke body butters ontwikkeld omdat ze zelf altijd eczeem en huidaandoeningen had. Ze is er helemaal vanaf. Enorm veel mensen met huidproblemen hebben baat bij haar producten. Ze gebruikt idd oliën en boters waarvan sommigen ook hierboven genoemd zijn. Ze heeft butters met heerlijke geuren van essentiëleoliën, maar ook geurloos,wat heel geschikt is voor babies. Dit is haar website: https://la-rhode.com/

één jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Krijgt hij voldoende vetten binnen? Ik zou hiermee naar een dermatoloog g ...
Hij krijgt gewoon kv. Moet je extr vetten of olie geven met 3,5 maand?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Hij krijgt gewoon kv. Moet je extr vetten of olie geven met 3,5 maand?
Nee hoor! Heeft met bepaalde gisten op de huid te maken. Hij heeft wel flink berg inderdaad. Het is verder wel onschuldig☺️. Wellicht regelmatig met olie (kamille olie van het blauwe huis. Is olijfolie en kamille, geen rotzooit) lekker op zijn hoofdje blijven smeren. Dan barst het ook niet en komt het makkelijker los.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op DeniseD

Nee hoor! Heeft met bepaalde gisten op de huid te maken. Hij heeft wel flin ...
Verwijzing dermatoloog kan nooit kwaad als het van alles erger wordt.

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Hij krijgt gewoon kv. Moet je extr vetten of olie geven met 3,5 maand?
Dan is het goed. Nee dan hoef je er idd niks bij te geven. Wanneer hapjes de flessen gaan vervangen wordt voldoende vetten belangrijk, maar dat is nog niet.

één jaar geleden

Ik doe moedermelk in het badje of een beetje badolie van drs Leenarts En smeer daarna de baby in met “droge huid zalf” van drs Leenarts. Drink voldoende water en let op dat het niet te warm in huis is

één jaar geleden

Reactie op DanieleS

Ik doe moedermelk in het badje of een beetje badolie van drs Leenarts En sm ...
En blijven insmeren

één jaar geleden

Ik heb helaas geen moedermelk! Wel heel Lief dat de dames hier wat willen doneren! Ik heb gelukkig een doorverwijzing gekregen en bel morgen meteen voor een afspraak. Moest er wel even voor vechten. Hopelijk kan ik heel snel terecht en komen ze met een goede oplossing

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Ik heb helaas geen moedermelk! Wel heel Lief dat de dames hier wat willen d ...
Wat fijn dat je toch die verwijzing hebt gekregen! Vervelend dat je er zo voor moest vechten. Hopelijk is dat plekje bij de dermatoloog nog beschikbaar en kun je snel terecht. Sterkte!

één jaar geleden

Hier heeft bergzalf van dr Leenaert niet gewerkt want hij was er allergisch aan.. Calendulan olie met andere zachte olie gemengd en kammetje van dr Leenaerts gebruikt (hier was het op haar). Hopelijk ben je snel geholpen

één jaar geleden

Insmeren met baby olie (nachtje in laten trekken) dan met een kaart (die je op de post doet) tegen de richting in schapen.

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Ik heb helaas geen moedermelk! Wel heel Lief dat de dames hier wat willen d ...
Heel fijn! Deel je een update? Hopelijk gaat het snel beter!!