100 Reacties

één jaar geleden

Reactie op FJRF

Puurgelukstore op insta en dan shea butter!
Ja of babynaturalstore. Bij haar komt het vandaan en Julia heeft dit nageaapt😅 Ik promoot dus liever babynaturalstore haha. Heb hier trouwens eerder een topic over geopend. Super goed spul wij gebruiken het ook allemaal!

één jaar geleden

Kokosolie

één jaar geleden

Vriendin van mij zat laatst bij de kinderarts met haar kleine. Was tot bloedens toe en het hoofdje plakte ook helemaal vast aan het bedden goed. Bij haar was het ook gaan ontsteken. Zou zeker de huisarts bellen

één jaar geleden

Lijkt hierop: https://www.pazzox.nl/nl/blog/seborroisch-eczeem-op-de-hoofdhuid/ Hopelijk is het met een bezoekje naar de dermatoloog snel over!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op NKZ

Lijkt hierop: https://www.pazzox.nl/nl/blog/seborroisch-eczeem-op-de-hoofd ...
Dat is berg maar dan de volwassen versie als ik mij niet vergis toch?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Xxxxxxxxxxxxxxxx

Ja of babynaturalstore. Bij haar komt het vandaan en Julia heeft dit nageaa ...
Haha en dan was Holistic Doula eerder😉. Dat kocht ik in 2020 en op dat moment was dat een van de weinigen!

één jaar geleden

Omgeving Noord Holland toevallig? Hopelijk kan de dermatoloog je verder helpen, ik vind het er niet als berg uitzien eerlijk gezegd maar misschien ziet het er bij elke baby anders uit. Bij mijn zoontje is het ook nog niet over. (5 maanden) Bij hem ging het ontsteken, begon als een heel klein plekje, werd steeds groter en groter, het leek op ringworm. Uiteindelijk een maand met een anti schimmelcreme gesmeerd, hielp niet, toen anti Gist shampoo en dat hielp ook niet en toen antibiotica crème. Dat was binnen 3 dagen over! Maar nu heeft hij ipv felrode huid+gele korstjes nog wel witte velletjes/jeuk/haaruitval op die plekjes en krabt zich op die plekjes ook tot bloedens toe. Dat stukje klinkt dus bekend. Krabde jouw kindje zich ook al voor die shampoo? Want die heeft bij ons meer kwaad dan goed gedaan ben ik bang. Misschien nog een tip als je nog iets nieuws wil proberen, misschien op een klein plekje uitproberen: tepelcreme. Ik smeer dat echt op alle plekjes die open dreigen te gaan en het lijkt er sneller door te genezen/minder te jeuken.

één jaar geleden

Reactie op DeniseD

Dat is berg maar dan de volwassen versie als ik mij niet vergis toch?
Klopt, ik had het over de afbeelding die je op die pagina ziet (lijkt op foto van ts). Tekst gaat ook over oplossingen en schimmel etc. Kan interessant zijn om te lezen om het beter te begrijpen.

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Laten jullie de kokosolie/olie zitten?
Jazeker. Dan blijft de huid goed ingevet waardoor het dus makkelijker loslaat. Onze kleine meid is er nu helemaal vanaf gelukkig 🙏🏽 Heeft bij elkaar wel ongeveer 3/4 weken geduurd hoor voor het helemaal weg was

één jaar geleden

Als de huid open is dan zou ik er absoluut geen dingen op smeren die je normaal zou moeten eten (kokosolie, amandelolie etc). Het lijf moet kennismaken met die voedingsmiddelen via de darm, anders is er een grotere kans op allergieën! Is de eczeem toevallig begonnen toen je met kv begon? Als dat zo is, dan zou ik een pot pepti kopen. Als het daarop (even) beter wordt, kun je een verwijzing naar de kinderarts vragen. Misschien kun je bij het consultatiebureau vragen of ze kunnen verwijzen of dat ze je huisarts aan kunnen sporen om te verwijzen?

één jaar geleden

Reactie op Pluis01

Als de huid open is dan zou ik er absoluut geen dingen op smeren die je nor ...
Hier heb je helemaal gelijk in. Alleen berg is een vorm van eczeem en eczeem is al een “open” huid.. dus dat zit er dan helaas al in bij veel mensen. Maar je moet heeeel erg opletten als je ei of pindakaas hebt gegeten. Zeker met eczeem kindjes. Veel mensen weten dit niet. Ook na handen wassen kan er nog wat op je handen zitten

één jaar geleden

Ik vind dit er niet als berg uit zien. Hopelijk kan de dermatoloog wat voor je zoontje betekenen. Ik zou stoppen om er voor nu van alles op te smeren. Zorgt denk ik alleen maar voor onrust op de huid.

één jaar geleden

Oh arme drommel… onze zoon heeft er ook last van maar sinds kort badderen hem in moedermelk en daar knapt zijn huidje erg van op…

één jaar geleden

Reactie op baby1994

Hier heb je helemaal gelijk in. Alleen berg is een vorm van eczeem en eczee ...
Hele goede aanvulling! Berg is trouwens echt wel wat anders dan eczeem. Wat het precies is kan alleen een dermatoloog inschatten denk ik. https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/berg/#:~:text=Wat%20is%20berg%20%3F,het%20%E2%80%9Cjuveniele%20seborrho%C3%AFsch%20eczeem%E2%80%9D.

één jaar geleden

Reactie op baby1994

Hier heb je helemaal gelijk in. Alleen berg is een vorm van eczeem en eczee ...
Ik geef gewn BV. Bedoel je ook met zelf eten en dan kindje aanraken?

één jaar geleden

Wij kregen van onze kapster de tip om Glisskur Berkenwater (zonder vet) te proberen tegen berg. Werkt echt heel goed hier! 💪🏼😁

één jaar geleden

Hier een ervaringsdeskundige, hoe lief en goedbedoeld ook al die tips, wat voor het ene kindje wel werkt werkt voor de ander niet. Goed dat je op je strepen staat om doorverwezen te worden, maar vooral niet heel veel verschillende dingen gaan gebruiken nu, wordt het alleen maar onrustiger van. Sterkte 🍀

één jaar geleden

Jaa ben heel blij mer alle adviezen! Heb wel besloten om even niks te doen en smeren. Dinsdag dermatoloog en dan leg ik ook verschillende opties voor aan hem/haar.

één jaar geleden

Reactie op lottesnotte

Jaa ben heel blij mer alle adviezen! Heb wel besloten om even niks te doen ...
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2021/kleine-man-heeft-zoveel-jeuk-met-foto-5evpNM?utm_source=24Baby&utm_medium=app

één jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2021/kleine-man-hee ...
Oh je bent de TS van dat topic! Die zag ik al eerder voorbijkomen. Heel sneu. Heb je inmiddels een goede oplossing kunnennvinden?