100 Reacties

4 jaar geleden

Hier is de grootste fles 180+6 geweest. Inmiddels ruim een jaar en krijgt alleen nog voor het slapen een papfles

4 jaar geleden

Max 180+6 zeiden ze tegen ons op het consultatiebureau. Dan liever een fles meer, maar niet meer dan dat in 1 keer in dat maagje stoppen. Nou drinkt onze dochter die 180 niet eens op, dus dan is het ook makkelijk (geen gemopper dat ze nog honger heeft ;-))

4 jaar geleden

Hier alleen een 210+7 voor het slapen, verder 180+6. Ga absoluut geen 240 geven, past niet eens in onze fles 😅

4 jaar geleden

Krijgen ze denk ik buikpijn van, zo'n grote fles

4 jaar geleden

Nooit gedaan! Dat is écht veel voor zo’n klein lijfje. Hier 180+6 altijd het maximum geweest, ons kindje gaf aan niet meer te willen.

4 jaar geleden

Bedoel je totaal 240ml als in 210 ml water met 7 schepjes kom je uit op 240 ml? Of 240ml water met 8 schepjes?

4 jaar geleden

Hier was 180+6 de max en zou zeker niet meer doen, maagje is echt klein.. zie dat je baby nog minder dan een half jaar is? Zou dan eerder een extra fles geven of voeding extra forte

4 jaar geleden

Nee, ik vind het maximum echt liggen bij 180+6. Onze zoon kan ook goed eten, maar ik geef hem liever gedoseerd meer vast voedsel, dan onwijs grote flessen.

4 jaar geleden

Lijkt me niet fijn voor een maag, zo opgerekt te worden....

4 jaar geleden

Hai. Waarom twijfel je hieraan? Is je kindje nog hongerig na de fles? Is het na iedere fles nog hongerig of alleen met een bepaalde tijd?

4 jaar geleden

Ik maak wel 240 met 8 schepjes. Drinkt dan vaak tot 210 maar vanwege de rijstebloem doe ik dus wat extra vullen tot 240

4 jaar geleden

Zie dat je kindje 5 mnd is, klopt dat? Toen had mijn dochter 180+6 en nog honger. Consultatie bureau raadde meer af en raadde aan om toch met fruithapje te beginnen. Dat heeft ons toen wel enorm geholpen.

4 jaar geleden

Reactie op Joanne22

Bedoel je totaal 240ml als in 210 ml water met 7 schepjes kom je uit op 24 ...
240+8

4 jaar geleden

Reactie op Boysmom21

Hier was 180+6 de max en zou zeker niet meer doen, maagje is echt klein.. z ...
Hij zit maar op 4 flessen van 210 vandaar

4 jaar geleden

Reactie op Zwaantjee

Nee, ik vind het maximum echt liggen bij 180+6. Onze zoon kan ook goed eten ...
Hij krijgt al 4x 210ml

4 jaar geleden

Reactie op Liesxx

Hai. Waarom twijfel je hieraan? Is je kindje nog hongerig na de fles? Is ...
Ja hij is nog hongerig na 210ml

VRIEND

4 jaar geleden

Hoe lang doet je kindje over de fles?

4 jaar geleden

Is het mogelijk om een extra fles te doen ipv je porties groter te maken?

4 jaar geleden

Wel eens gegeven. Nu hij vast voeding krijgt is het niet meer nodig.

4 jaar geleden

Hier kregen wij 210 als max mee. En hebben ook lang 5, en daarna tot 9 maanden 4 flessen gehad. En deze niet opgehoogd maar langzamer afgebouwd naast het vaste eten wat ze langzaam leren eten. Ik zou inderdaad vooral kijken of misschien een tussendoortje (maisfingers) 4+ maanden na de fles kan krijgen? Is die bezig met nog wat heel kleins te eten en ook afgeleid van de lege fles.