Max 180+6 zeiden ze tegen ons op het consultatiebureau. Dan liever een fles meer, maar niet meer dan dat in 1 keer in dat maagje stoppen. Nou drinkt onze dochter die 180 niet eens op, dus dan is het ook makkelijk (geen gemopper dat ze nog honger heeft ;-))
Hier was 180+6 de max en zou zeker niet meer doen, maagje is echt klein.. zie dat je baby nog minder dan een half jaar is? Zou dan eerder een extra fles geven of voeding extra forte
Nee, ik vind het maximum echt liggen bij 180+6. Onze zoon kan ook goed eten, maar ik geef hem liever gedoseerd meer vast voedsel, dan onwijs grote flessen.
Zie dat je kindje 5 mnd is, klopt dat?
Toen had mijn dochter 180+6 en nog honger. Consultatie bureau raadde meer af en raadde aan om toch met fruithapje te beginnen.
Dat heeft ons toen wel enorm geholpen.
Hier kregen wij 210 als max mee. En hebben ook lang 5, en daarna tot 9 maanden 4 flessen gehad. En deze niet opgehoogd maar langzamer afgebouwd naast het vaste eten wat ze langzaam leren eten. Ik zou inderdaad vooral kijken of misschien een tussendoortje (maisfingers) 4+ maanden na de fles kan krijgen? Is die bezig met nog wat heel kleins te eten en ook afgeleid van de lege fles.