25 Reacties
4 jaar geleden
Je kan het altijd eens proberen om te verhogen en kijken wat hij zelf doet. Hier zat ze ook al vrij snel op 210 ene keer dronk ze het wel helemaal andere keer niet. Rijstebloem heb ik nooit hier geprobeerd dus daar weet ik verder niet veel van
4 jaar geleden
Mijn zoontje is aanstaande zondag 3 maand en zit nu net een paar dagen op 210+7 (5 flessen per dag)...... Beetje veel wel, maar ja, wat anders bij zoveel honger.. ik moet volgende week naar het bureau, daar maar even vragen hoe en wat😂
4 jaar geleden
Ik kreeg het advies van het consultatiebureau om een gedeelte forte voeding te geven. Ik deed dit opbouwend tot 3 scheppen forte en 3 schepen gewone voeding per fles. Dit gaf hem een verzadigd gevoel zonder de flessen op te hogen. Ben nu inmiddels weer aan het afbouwen.
4 jaar geleden
Was hier ook zo. Heb eigenlijk altijd al een hongerig kind gehad. Opeens liet hij langer tussen de flessen overdag wist niet wat mij overkwam. In en na sprong 4 minder geconcentreerd om te drinken en laat dus wat staan. Nu iom consultatiebureau geven wij lekker rijstebloem in laatste fles. Hier gaat hij lekker op
4 jaar geleden
Rijstebloem wordt door het voedingscentrum afgeraden om elke dag te geven ivm arseen. Dat was voor mij genoeg reden om het niet te geven puur voor doorslapen. Maar er zijn ook mensen die daar makkelijker mee omgaan :).
Ik zou inderdaad forte proberen. Hopelijk vult dat wat meer. 250 ml (210+7) is vrij fors. Maar als forte niet helpt zou ik toch eerder zon grote fles doen. Of een ander type pap.
4 jaar geleden
Rijstebloem zou ik niet dagelijks doen en heeft geen garantie op doorslapen. Ik zou vaker een fles van 180 aanbieden 210 voor 4m vind ik veel
4 jaar geleden
Rijstebloem zou ik niet dagelijks doen en heeft geen garantie op doorslapen ...
Maar vaker een fles van 180 is toch meer dan 210? Mee eens dat het veel is.
4 jaar geleden
Maar vaker een fles van 180 is toch meer dan 210? Mee eens dat het veel is. ...
Ja maar bedoel zo in 1 keer. Als hij hier zo in 1 keer zoveel heeft spuugt hij er alles uit en in meerdere keren is hij precies gevulder en spuugt hij minder
4 jaar geleden
Ja maar bedoel zo in 1 keer. Als hij hier zo in 1 keer zoveel heeft spuugt ...
Aaah wat sneu!! Ja logisch dan!
4 jaar geleden
Hoe snel drinkt hij z'n flessen leeg? Ons zoontje dronk ook met gemak die 180+6 scheppen leeg (5x per dag) en leek ook nooit voldaan, maar sinds we een kleinere speen gebruiken (p speen) doet hij er langer over en vindt hij het wel genoeg.
Bij ons raadde ze grotere flessen af ivm oprekken van t maagje. En achteraf blij dat we dat niet gedaan hebben want hij groeit prima op die 5 van 180cc. En hij is heel flink: 8kg met 4 maanden.
4 jaar geleden
Reactie op Ann_32
Hoe snel drinkt hij z'n flessen leeg? Ons zoontje dronk ook met gemak die 1 ...
Wij zijn juist 1.5 maand terug naar grotere speen gegaan omdat hij langer dan 30 min over zijn fles deed. Nu ongeveer 15 min. Vandaag begonnen met 210 (wordt 235) en dan zien hoe het aankomende nacht gaat
4 jaar geleden
Rijstebloem zou ik niet dagelijks doen en heeft geen garantie op doorslapen ...
Doorslapen is hier gelukkig geen probleem. We voeden hem nu om de 4 uur, als ik extra fles ergens tussen doe van 180 dan ga ik naar minder tijd ertussen en heb ik 6 flessen weer. Hij spuugt ook niet tijdens of na zijn fles. (Combineer mijn bericht even met je andere reactie). Zijn vandaag begonnen met de 210 en gaat tot nu toe heel goed. Liever dan dat dan de rijstebloem idd
4 jaar geleden
Reactie op Lilo89
Doorslapen is hier gelukkig geen probleem. We voeden hem nu om de 4 uur, al ...
Oh dat is indd wel goed als hij niet spuugt enzo!