28 Reacties
5 jaar geleden
Omdat ze aankomende maand 1 word moest de ochtendfles ervan af , pap moet ze ook van kokhalzen.. 😮
5 jaar geleden
Reactie op Popo
Eventueel het brood roosteren en wat boter erop?
Dit kan ik wel proberen , heb ik nog niet gedaan 😊
5 jaar geleden
Ik frons ook bij het woord ‘moeten’. Onze zoon wordt over drie weken 1, maar ik zie de ochtendfles nog niet snel verdwijnen. En dat is helemaal prima. 🤷🏻♀️
Hij eet wisselend brood: de ene dag een hele snede, de andere dag amper een korstje. Daarmee dat we steeds blij zijn dat hij toch eerst wat melk heeft gedronken als hij minder goed brood eet.
Misschien eens een ander soort brood proberen? Of inderdaad even roosteren? Een cracotte? Wij geven soms fruit bij ‘s ochtends, of ik maak eens bananenpannenkoekjes of een omelet.
5 jaar geleden
Reactie op Sofievdb
Dat "moet" toch helemaal niet. Vooral blijven geven. Onze dochter eet ook g ...
Nee idd , ik zei al hoe ga ik dat doen in de middag een Halve boterham is al veel voor haar! Ze heeft gewoon een hekel aan brood soms word ik er zo onzeker van terwijl ze het nog zo goed doet op die 3 flessen 🙄
5 jaar geleden
Reactie op Sofievdb
Dat "moet" toch helemaal niet. Vooral blijven geven. Onze dochter eet ook g ...
Wat eet jou dochter dan?
5 jaar geleden
Ah niks "moet" hoor! Mijn zoontje heeft is 2.5 en sinds kort eet hij brood 's ochtends. Tot voor kort dronk hij peutermelk met de 15+ m multigranen/maisvlokken van Olvarit erdoor. Hij deed het er top op😉👍
5 jaar geleden
Reactie op Mama van Thijmen
Ah niks "moet" hoor! Mijn zoontje heeft is 2.5 en sinds kort eet hij brood ...
Kijk dat is dus ook een idee , roza word aankomende maand 1 jaar Ze is ook wat vroeger geboren als gepland en soms denk ik dat consultatie bureau zo snel wil gaan , ik ben allang blij dat roza in de middag een Halve boterham wil eten , geruststelling om te horen dat meerdere kindjes in de ochtend geen brood willen. 😊
5 jaar geleden
Ik frons ook bij het woord ‘moeten’. Onze zoon wordt over drie weken 1, maa ...
Fruit wil ze wel in de ochtend niet heel veel maar wel een beetje 🤗 ikzelf krijg ook de kriebels bij het woord moeten... toch blij dat ik dit bericht gedeeld heb! Bedankt voor de tips !
5 jaar geleden
Brood is ontzettend Nederlands. Hele volksstammen gedijen op alleen rijst en veel groente of cereal en vlees om een ander uiterste te noemen.
Waar je rekening kan houden met vervanging zoeken van brood: iets met vezels, koolhydraten, zetmeel, eiwitten, jodium, of mineralen. Iets om op te kauwen voor de mondmotoriek.
Groente, fruit, crackers, aardappelen, rijst, bloem, havermout, peulvruchten etc...
Bouw het maar rustig op, wie weet lust ze het als meerdere smaken gewend is.
5 jaar geleden
Reactie op MonikaKnobel2019
Fruit wil ze wel in de ochtend niet heel veel maar wel een beetje 🤗 ikzelf ...
Graag gedaan! Ik lees hier helaas vaak dat mensen van het consultatiebureau iets ‘moeten’ wat eten of iets anders betreft, wat ouders onnodig stress bezorgt of onzeker maakt. Altijd zo jammer...
Maak je dus zeker niet teveel zorgen! Ik ben blij dat je een beetje steun uit dit topic haalt. :)
5 jaar geleden
Reactie op MissyEm
Brood is ontzettend Nederlands. Hele volksstammen gedijen op alleen rijst e ...
Dat is het juist! Kwa aardappelen vlees en de meest gekke groentes ze lust ze allemaal!! Fruit lust ze ook, ze lijkt idd alleen brood niet lekker te vinden, soep lust ze ook ! En misschien heb je gelijk ! Ze is half srilankaans en half Pools dus misschien is dat het 😋🤣
5 jaar geleden
Niets moet! Ik hoor zó veel verschillende adviezen van het consultatiebureau. Mij is juist gezegd dat de fles voor het slapen er af “moet” en dan je ‘s ochtends bij het ontbijt en ‘s middags bij de lunch melk “moet” geven. Ze krijgt nog lekker drie flesjes en proberen die van de avond er langzaam af te halen, maar niet geforceerd.
Mijn dochtertje van 13.5 maand krijgt in de ochtend eerst een flesje en daarna wisselend kwark, havermout of een boterham. In de kwark doe ik vaak wat fruit. Havermout maak ik met water, een beetje kaneel en een halve banaan. Vindt ze super lekker. Van andere pap, zoals die van Olvarit, moest ze ook niks hebben, maar dit vindt ze lekker. Je hoeft heus niet perse brood te geven. Er zo zo veel alternatieven voor een ontbijtje.
5 jaar geleden
Niets moet! Jij hebt toch ook niet elke dag zin in brood, je kindje ook niet hoor. Probeer het af en toe, en kijk wat lukt :)
Mijn zoontje is bijna 1 die krijg eerst een fles dan een half broodje
5 jaar geleden
Pfff, “moeten”. Er zijn zat landen waar men überhaupt geen brood eet. Ik zou dus op zoek gaan naar iets wat je dochtertje wel wil eten en brood over een paar weken nog een keer proberen.
5 jaar geleden
Graag gedaan! Ik lees hier helaas vaak dat mensen van het consultatiebureau ...
Zeker haal ik hier steun uit, ontbijtdrank net een beetje geprobeerd en dat lust ze wel!
5 jaar geleden
Hier tot 1.5 jaar pap fles met een banaan 💪 niets moet 😉
Doe waar jij je prettig voelt en tijd voor hebt!
Als wij brood moeten gaan geven moesten we een half uur met ons zoontje aan tafel zitten. Als je om half 7 weg moet hebben we daar geen tijd voor. Dus hij kreeg sochtends de papfles bij ons in bed terwijl wij ons omkleedde en in de auto een banaan.
Als ik vrij was en zin had kreeg hij broodje, bananenpannenkoek, crackers, yoghurt met ontbijtgranen het lag een beetje aan mijn bui 😅