18 Reacties
één jaar geleden
Heb je de ZwangerHap app? Dat scheelt je vragen stellen en twijfelen 🤗
één jaar geleden
Nee ik had die vraag ook eens gesteld aan hello fresh toen kreeg ik dit als antwoord:
Hello, dit is Simona. Nee, eigenlijk niet! Maar hier is een lijst met gepasteuriseerd en niet gepasteuriseerde ingredienten.
Producten die wel gegeten kunnen worden:
Kokosmelk
Oude kaasvlokken
Geraspte kaas
Dana Blue
Geitenkaas (alle varianten)
Pesto (alle varianten)
Labne
Kookroom
Feta
Mayonnaise
Mozarella
Burrata
Producten die niet gegeten kunnen worden:
Grana Padano vlokken
Parmigiano Reggiano geraspte vlokken
Parmigiano Reggiano
Pecorino
Swiss Gruyere
Comté
Royal A-ware
Gruyere
Emmental
één jaar geleden
Reactie op NumberTwoOnTheWay
Nee ik had die vraag ook eens gesteld aan hello fresh toen kreeg ik dit als ...
Of dit nog up to date is weet ik niet maar ik schrok er wel van omdat ik de grana pedano altijd gewoon at..
één jaar geleden
Er staat op lait de chèvre pasteurisé. Dus gepasteuriseerde melk en geen rauwe melk. Mag je lekker eten dus.
één jaar geleden
Of dit nog up to date is weet ik niet maar ik schrok er wel van omdat ik de ...
Ja, mag ook. Antwoord klopt niet. Zoek maar op internet “harde rauwmelkse kaas zwangerschap”. Je mag alleen geen zachte rauwmelksekaasjes, zoals camembert van rauwe melk enzo
één jaar geleden
Wij hebben ook Hellofresh en klopt idd dat die kaas (nog steeds) niet geschikt is. Heel jammer want die zitten vaak bij de pasta’s en risotto’s 🥲
één jaar geleden
Maakt niet uit, is met rauwe melk gemaakt maar in harde kaas kan de bacterie niet voldoende groeien. Dus het eten van harde kaas is in principe altijd veilig.
één jaar geleden
Waarom zou het in het Frans dan wel gepasteuriseerd zijn en in het Nederlands niet?🤔🤷🏻♀️
één jaar geleden
Als er in het Frans op staat dat het gepasteuriseerd is, verandert dat toch niet met het vertalen naar het Nederlands? 🥲😅
één jaar geleden
Reactie op De Krullevaar
Als er in het Frans op staat dat het gepasteuriseerd is, verandert dat toch ...
Precies wat ik bedoelde. Alleen jij verwoord het beter 😂
één jaar geleden
Reactie op De Krullevaar
Als er in het Frans op staat dat het gepasteuriseerd is, verandert dat toch ...
Misschien omdat de richtlijnen in Frankrijk minder streng zijn dan in Nederland wat betreft voeding. En dat hun een product sneller gepasteuriseerd noemen, terwijl het in Nederland nog niet zo genoemd mag worden. Als ik ergens over twijfel dan vraag ik dat liever dan dat ik iets eet waar ik niet zeker van weet of ik het mag eten