18 Reacties

7 maanden geleden

In Nederland is het eigenlijk altijd gepasteuriseerd tenzij er staat dat het van rauwe melk is gemaakt. Dus je kan dit volgens mij gewoon eten.

7 maanden geleden

Reactie op Mariska80

In Nederland is het eigenlijk altijd gepasteuriseerd tenzij er staat dat he ...
Ah gelukkig!

7 maanden geleden

Heb je de ZwangerHap app? Dat scheelt je vragen stellen en twijfelen 🤗

7 maanden geleden

Deze mag je gewoon eten. Als het van rauwe melk gemaakt is dan moet het er op staan. In 't Frans staat er ook lait de chevre pasteurisé.

7 maanden geleden

Nee ik had die vraag ook eens gesteld aan hello fresh toen kreeg ik dit als antwoord: Hello, dit is Simona. Nee, eigenlijk niet! Maar hier is een lijst met gepasteuriseerd en niet gepasteuriseerde ingredienten. Producten die wel gegeten kunnen worden: Kokosmelk Oude kaasvlokken Geraspte kaas Dana Blue Geitenkaas (alle varianten) Pesto (alle varianten) Labne Kookroom Feta Mayonnaise Mozarella Burrata Producten die niet gegeten kunnen worden: Grana Padano vlokken Parmigiano Reggiano geraspte vlokken Parmigiano Reggiano Pecorino Swiss Gruyere Comté Royal A-ware Gruyere Emmental

7 maanden geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Nee ik had die vraag ook eens gesteld aan hello fresh toen kreeg ik dit als ...
Of dit nog up to date is weet ik niet maar ik schrok er wel van omdat ik de grana pedano altijd gewoon at..

7 maanden geleden

Juist vanwege dit moet rauwe melk altijd vermeld worden in NL, veilig dus!

7 maanden geleden

Er staat op lait de chèvre pasteurisé. Dus gepasteuriseerde melk en geen rauwe melk. Mag je lekker eten dus.

7 maanden geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Of dit nog up to date is weet ik niet maar ik schrok er wel van omdat ik de ...
Ja, mag ook. Antwoord klopt niet. Zoek maar op internet “harde rauwmelkse kaas zwangerschap”. Je mag alleen geen zachte rauwmelksekaasjes, zoals camembert van rauwe melk enzo

7 maanden geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Of dit nog up to date is weet ik niet maar ik schrok er wel van omdat ik de ...
Wij hebben ook Hellofresh en klopt idd dat die kaas (nog steeds) niet geschikt is. Heel jammer want die zitten vaak bij de pasta’s en risotto’s 🥲

7 maanden geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Of dit nog up to date is weet ik niet maar ik schrok er wel van omdat ik de ...
Maakt niet uit, is met rauwe melk gemaakt maar in harde kaas kan de bacterie niet voldoende groeien. Dus het eten van harde kaas is in principe altijd veilig.

7 maanden geleden

Waarom zou het in het Frans dan wel gepasteuriseerd zijn en in het Nederlands niet?🤔🤷🏻‍♀️

7 maanden geleden

Als er in het Frans op staat dat het gepasteuriseerd is, verandert dat toch niet met het vertalen naar het Nederlands? 🥲😅

7 maanden geleden

Reactie op De Krullevaar

Als er in het Frans op staat dat het gepasteuriseerd is, verandert dat toch ...
Precies wat ik bedoelde. Alleen jij verwoord het beter 😂

7 maanden geleden

Reactie op De Krullevaar

Als er in het Frans op staat dat het gepasteuriseerd is, verandert dat toch ...
Misschien omdat de richtlijnen in Frankrijk minder streng zijn dan in Nederland wat betreft voeding. En dat hun een product sneller gepasteuriseerd noemen, terwijl het in Nederland nog niet zo genoemd mag worden. Als ik ergens over twijfel dan vraag ik dat liever dan dat ik iets eet waar ik niet zeker van weet of ik het mag eten

7 maanden geleden

Heb je de ZwangerHap app? Dat scheelt je vragen stellen en twijfelen 🤗
Jaa die heb ik al, maar had toevallig ergens gelezen dat je sommige geitenkazen dus niet mag hebben vandaar de twijfel!

7 maanden geleden

Als je de kaas verhit is het sowieso geen probleem.

7 maanden geleden

Reactie op De Krullevaar

Als er in het Frans op staat dat het gepasteuriseerd is, verandert dat toch ...
Misschien heeft het te maken met richtlijnen. Wij hoeven niet per se te vermelden als iets gepasteuriseerd is, maar wel als het rauwe melk bevat.