92 Reacties

2 jaar geleden

Hangt ook wel af van de band die je met hun en het meisje hebt. En natuurlijk hoeveel je zelf te besteden hebt. Minimaal 10 euro zou ik zeggen maar je kan het zo gek maken als je wil.

2 jaar geleden

Ligt eraan hoe jullie contact is vind ik! Anders rond €15 zou ik denken.

VRIEND

2 jaar geleden

Hetzelfde als je zpu aangeven aan fysiek cadeautje voor 1 jarig nichtje. Voor mij is dat zo'n €10 á €15 voor zo'n jong nichtje of neefje. Zou het dan eigenlijk wel op rekening op naam kind willen overmaken. Anders kans dat alsnog op grote hoop bij pappa en mamma of rekening potje wat wel op naam pappa en mamma staat. Zelf vind ik geld geven helemaal niks, zeker niet op die leeftijd.

2 jaar geleden

Ik geef altijd €10 tenzij het een speciale leeftijd is zoals 18 of 50 :)

2 jaar geleden

Ik zou dan 10 euro geven met een klein cadeautje tussen 5-10 euro erbij heb je toch iets leuks voor de kleine en pap en mam ook blij 😊

2 jaar geleden

Oef lastig. Ik vind geld echt een no go voor zo'n kleintje, dus ik weet niet of ik er überhaupt in mee zou gaan. En anders een tientje

2 jaar geleden

Voor ons is dat afhankelijk van hoe close de band is. Wij geven het nichtje van mijn man (dochter van zijn zus) vaak (een cadeau van) 50-100 euro. Bij verre familieleden is dit €20 en mijn moeder geef ik bijvoorbeeld ook vaak iets van 100-200 euro. Is helemaal afhankelijk van de band en je portemonnee.

2 jaar geleden

Oef lastig. Ik vind geld echt een no go voor zo'n kleintje, dus ik weet nie ...
Dit vind ik ook, cadeau is wel leuker om te geven

2 jaar geleden

Zou geven wat je anders aan een cadeautje uit zou geven.

2 jaar geleden

Nichtje van je man is dus een kind van zijn broer of zus? Wij geven dan minimaal €100.

2 jaar geleden

Kind van mijn broer of zus zou ik 50 geven, kind van mijn nicht of neef 25

2 jaar geleden

Ik geef meestal tussen de 30/50€ uit aan cadeautjes dus ik zou dan ook zon bedrag geven

2 jaar geleden

Nichtje van je man is dus een kind van zijn broer of zus? Wij geven dan min ...
Jeetje, wat een bedragen, minimaal 100 euro? Voor je nichtje? Gaat mij veel te ver en vind ik ook echt mega overdreven 😫 maargoed, dat moet natuurlijk ook iedereen zelf weten. Ik zou (als het dus jullie nichtje is als in dochter van broer/zus) 30-40 euro geven, maar veel liever een kado dan geld.

2 jaar geleden

Als je twijfelt zou ik gewoon een cadeautje halen. En als ze er wat van zeggen zou ik zoiets zeggen als "ik vond dit zo leuk voor haar, kon het niet laten liggen" ben je er gelijk vanaf. Zelf zou ik het zo oplossen. Vind geld geven aan kleine kinderen helemaal niets. Mn dochter krijgt ook wel eens een cadeaubon maar vind dat ook onhandig uitgeven ofzo. Tegenwoordig maak ik lijstjes voor mensen die niks weten. Ze snappen er niks van zo jong nog.

2 jaar geleden

Nichtje van je man is dus een kind van zijn broer of zus? Wij geven dan min ...
Nee het is de dochter van mijn man zijn neef.

2 jaar geleden

Ik zou denken 20 of 30 euro. Grappig hoe uiteenlopend de reacties zijn. Dit forum: 20 euro voor een babyshower van iemand is teveel. Ook dit forum: 100 euro geven aan een 1 jarige 😂 Ik vind het bizar dat je geld vraagt voor de eerste verjaardag van je kind. Een kindje hoort leuke cadeautjes te krijgen (geld / het bedrag maakt niet uit). Een pot stoepkrijtjes of Duplo van 10 euro is al super tof. Maar dan wel een zaal huren? Ik zou me echt afvragen als gast waar de prioriteiten liggen in dit gezin 😂

2 jaar geleden

Ik krijg sowieso al jeuk van zo’n groot feest voor je 1 jarige 😅 voor wiens lol doe je dat dan? Geld geven vind ik ook jammer voor zo’n kleintje.. gaat toch vaak om t gebaar vind ik. Maar snap ook dat als je 100 man uitnodigt en 100 kadootjes krijgt je huis ook vol is haha. Enfin, on topic: als ik naar een verjaardag ga van een baby of kindje zou ik 10 a 15 euro uitgeven, en dan dus dat ook als geldbedrag aanhouden.

2 jaar geleden

Reactie op Cbaby09

Nee het is de dochter van mijn man zijn neef.
Dan hangt het ervan af hoe close jullie zijn. Erg close: 100 euro of meer Zien elkaar vaak: 50 euro Bijna geen contact: 20 euro Tenminste, zo zouden wij het doen😊

2 jaar geleden

Ik heb eigenlijk nog nooit geld voor een kinderverjaarddag gegeven. Ons neefje (kind van de broer van mijn partner) hebben we op beide verjaardagen een cadeautje van 20-25 euro gegeven, dus ik denk zoiets. Nu is dat overigens wel ons enige neefje. We zien elkaar niet heel frequent (meestal 1, soms 2x per maand) en hebben wel een warme band. Ik kan me voorstellen dat de intensiteit van je onderlinge relatie invloed heeft op het bedrag.

2 jaar geleden

Op die leeftijd zou ik geen geld geven. Kinderen hebben geen besef van waarde maar vinden het wel leuk om iets uit te pakken (maakt niet uit welk budget). Op deze manier geef je eigenlijk alleen iets aan de ouders. Die kunnen zelf toch wel sparen voor hun kind.