91 Reacties
9 maanden geleden
Hier 3.5 maand en zwelling duurde 1/1.5 week en nooit wondbeslag gehad.
Wij kregen een bad schema mee met een middeltje die ik in het bad moest doen.
Voor de eerste 4 dagen tobradex gebruikt en daarna moesten we de gekregen tube (mini) bepanthen wondcreme gebruiken tot het op was.
Wij mochten juist geen vaseline gebruiken, maar enkel de meegegeven spullen. En tot mijn verbazing is alles echt heel snel mooi geheeld. Ondanks het niet smeren van vaseline nooit een vast geplakte luier gehad.
9 maanden geleden
Mijn twee zoontjes zijn ook besneden bij Bentohami, de jongste toevallig zojuist. Maar ik weet echt niet meer hoe lang het bij mijn oudste duurde. Niet veel langer dan een week denk ik.
Bentohami geeft inderdaad het advies van zeer royaal Vaseline aanbrengen en daar zou ik wel naar luisteren, i.t.t. de (goedbedoelde) adviezen hier.
9 maanden geleden
7 maanden, 1 week genezen
Veel vaseline inderdaad. Ik denk eerlijk gezegd ook dat 2 x per dag in bad een beetje te veel is wat invloed kan hebben?
9 maanden geleden
Mijn zoontje was precies 2 maanden toen. Hij is bij Vatan kliniek besneden.
Wij kregen als advies elke dag 15min in bad zonder zeep. En juist niks insmeren. Tot dag 5. Op dag 5 moest hij weer 15 min in bad, en daarna moesten we echt een klodder vaseline erop doen met handschoen er boven op laten en luier om. Tot een uur ofzo laten wachten en zn ringetje ging er van zelf eruit zonder dat ik hem nog moest doorknippen. Duurde ong max 2 weken denk ik de herstelling. En binnen een maand of 2 was het allemaal al weer normaal. Ze zeiden dat een herstel tot 1 jaar kan duren. Maar bij ons was het sneller beter gelukkig
9 maanden geleden
Elke kliniek heeft een andere behandeling.
Zoon 1 Bento: Veel vaseline na elke luierwissel en op dag 3 ofzo mocht hij pas in bad. Weet niet meer precies welke dag.
Zoon 2 andere kliniek, Bento zat maanden vol: Geen vaseline, pas na dag 5. En vanaf dag 3 elke dag 10 min in bad zoals bij Bento.
Dus volg het advies van de kliniek op.
Bij beide klinieken mochten we foto sturen met vragen als we die hadden. Dus twijfel je? Maak foto (zonder gezicht) en stel je vraag.
Ik vond bij beide jongens de genezing heel snel gaan.
9 maanden geleden
Reactie op 3baby3
Hier ook bij bento geweest met mijn zoontje, na n half jaar nog steeds niet ...
Waar heb je het overnieuw laten doen?
9 maanden geleden
Reactie op 3baby3
Hier ook bij bento geweest met mijn zoontje, na n half jaar nog steeds niet ...
Bento geeft wel aan dat tot een leeftijd van 9 jaar dat “randje” het binnenblad er kan zijn omdat daarna een penis groeit doormiddel van testeseron, en als je dat dus dan laat weghalen het voor je kind te strak kan zijn aangezien er al meer huid word weggehaald als je hoogstrak besnijd waarbij binneblad bespaard blijft.
9 maanden geleden
Als het na 3,5 maand nog steeds gezwollen is dan klinkt dat voor mij niet goed en had ik eerlijk gezegd allang aan de bel getrokken bij de kliniek.
Mijn zoontje was drie maanden oud toen hij werd besteden. Wij hebben toen ook de eerste week royaal vaseline gebruikt om vastplakken aan de luier te voorkomen en na die eerste week geen vaseline meer gebruikt. Dit mocht namelijk niet langer dan een week. Was ook niet nodig want het was toen al grotendeels genezen en binnen een week of drie zag je er niks meer van. Gebruiken jullie al drie maanden lang vaseline? Dat lijkt mij echt niet goed. De wond blijft dan namelijk veel te lang vochtig en kan niet goed herstellen. Bied de kliniek geen nazorg? Ik zou even contact met hen opnemen en foto’s sturen
9 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Als het na 3,5 maand nog steeds gezwollen is dan klinkt dat voor mij niet g ...
Het is geen 3,5 maand geleden maar mijn zoontje is 3 en hij is bijna 3 weken geleden besneden. Heb idd nazorg meegekregen + al fotos gestuurd naar de arts die zegt ik zie niks wat niet hoort dus ghair in sha Allah we wachten het gwn af, waar heb jij de besnijdenis laten doen?
9 maanden geleden
Reactie op Altny1990
Mijn zoontje was precies 2 maanden toen. Hij is bij Vatan kliniek besneden. ...
En nog iets trouwens.. bij elk luier verschonen moest je het even laten luchten 5 min lang. Ik deed dan de nieuwe luier onder en dan niet vastplakken maar er op zetten om plasongelukjes te voorkomen. En ging ik naast hem zitten en af en toe open laten zodat het goed ging luchten/drogen.
9 maanden geleden
Gen ervaring mee, maar mocht je bv geven zou ik dat erop doen. En ook af en toe zonder luier. Verder smeer ik kattencreme (wat bijenwas en olijfolie is en niks met katten te maken heeft haha) en er bovenop wolvet, (bij wondje en open billen etc) zodat de urine niet bijt. Geneest alles in no time.