21 Reacties

6 jaar geleden

Hier nog niet zwanger maar weet wel dat als het zover is we het geslacht niet willen weten om de zelfde reden. En je hebt er toch geen invloed op dus wat maakt het uit? Zonder het te weten lijkt mij de verrassing bij de geboorte alleen maar groter. Misschien iets meer moeite doen om neutrale kleertjes te vinden maar ook daar zal genoeg van zijn. Hoe reageert jouw omgeving? Een collega van mij is zwanger en wil het ook niet weten maar eigenlijk ben ik de enige die snapt waarom. De rest vind het raar of onhandig.

6 jaar geleden

Wij wisten het ook niet bij ons eerste kindje, omdat we die extra verrassing heel leuk vonden. Nu bij mijn tweede zwangerschap willen we het weer niet weten om dezelfde reden☺ weinig mensen begrijpen dit omdat we ons dan niet zouden kunnen 'voorbereiden'. Maar ik heb het geen één keer lastig gevonden dat we het geslacht niet wisten. Bij het leggen van de geboortelijst van ons eerste kindje dachten we op voorhand om er eventueel 2 te maken (jongen/meisje), maar dat was helemaal niet nodig☺

6 jaar geleden

Jep. *steekt hand op* 39 weken en nog geen idee. Al ben ik zelf heilig overtuigd van een jongetje 😂 De omgeving snapt er niks van. Da's toch onhandig? Nee hoor kei leuk. Zo heb ik twee geboorte kaartjes ontworpen. Ben benieuwd welke het gaat worden 😁. En roze of blauw ? Ik hou meer van groen 😀

6 jaar geleden

Jaaa hier zwanger van de 3e en bij alle 3 wisten we het geslacht niet.. Reden: De verrassing bij de geboorte is zooooo gaaf en magisch!! Er is al zoveel bekend en voor mij is de lol er af als ik weet wat het wordt.. Ook zou ik het lastig vinden het voor mezelf dan te houden en als omgeving ook weet wat het is zou ik echt balen! Juist al dat gissen en raden naar vind ik zo leuk, zeker weten dat ik niks verraad haha! Anders is voor de omgeving alleen nog de vraag wat de naam is ofzo.. Mijn zusje wist het wel gelukkig zei ze het niet tegen ons.. Bleef het voor ons nog lekker gissen enz. En ja ieder zn eigen gevoel erbij maar hier dus flink voorstander van het niet te weten en ik snap het wel willen weten niet helemaal haha!

6 jaar geleden

Wij wilden het ook niet weten. Tot mijn schoonvader ernstig ziek werd en het heel graag wilde weten voor hij overleed 😥. Dit in een envolopje laten doen en aan hem geven. Op de avond voor hij insliep heeft hij het envolopje terug geven. En toen alles voorbij was hebben we alsnog de envolop open gemaakt. Anders hadden we het pas 25 januari geweten ze een meisje was.

6 jaar geleden

Wij willen het ook pas bij de geboorte zien. Lijkt mij nu zo’n mooie motivatie voor de bevalling, dat m’n partner de baby aanpakt en het als eerst ziet en dan aan mij overhandigd op de borst. In mijn omgeving vinden veel mensen het maar raar dat we het geslacht niet willen weten of denken dat we het geheim houden. Hoe ouder je wordt hoe minder iets een verassing of nieuw is en tegenwoordig moeten we alles maar willen weten of ‘hebben we er recht op’. Onze ouders wisten ook niet wat ze kregen toen wij geboren werden.

6 jaar geleden

Ik wilde het wel perse wrten. Maar mijn vriendin heeft het niet geweten, ze hoopte op een meisje en is een week na de geboorte gelijk alle jurkjes en frutseltjes gaan kopen 🤣 eerste dagen had ze dan gewoon witte kleertjes gekocht.

6 jaar geleden

Nu 17 weken zwanger van de eerste en vooral ik wil het niet weten. Mijn man maakt het niet, aangezien je het toch niet meer kan veranderen. Mijn man heeft erg een jongensnaam bekend gemaakt en zo willen we het kindje ook noemen, mocht het een jongen worden. Dan is er niks speciaals meer, behalve de datum... Hoor veel in de omgeving die het wel willen weten wat wij krijgen, maar snappen dan niet als ik zeg dat we het eens verrassing laten. Vooral mensen die kleertjes willen schenken willen gericht wat geven. Nou dan wacht je maar tot eind september dat we het je vertellen wanneer het geboren is 😊

6 jaar geleden

Ben heel nieuwsgierig aangelegd, maar wij willen het allebei niet weten en dat gaat tot nu toe echt heel goed. Lijkt me zoals iedereen al zegt een heel leuke verrassing, want je weet al zoveel. Nog 17 weken wachten...

6 jaar geleden

Reactie op Joy Joy

Jep. *steekt hand op* 39 weken en nog geen idee. Al ben ik zelf heilig ove ...
Hetzelfde !!!

6 jaar geleden

Hier ook, wij weten het niet, ouders vinden het leuk en ook spannend de verassing. Reactie vanuit de omgeving is vooral positief maar stiekem vinden ze het dan toch wel raar en onhandig.

6 jaar geleden

Bij ons blijft het ook een verrassing tot de geboorte 😊 hadden we ook voor ik zwanger werd eigenlijk al besloten. Volgende week de 20 weken echo en we zijn er wel ontzettend nieuwsgierig naar maar we willen het nog niet weten. Komt ook omdat m’n moeder ooit tegen me heeft gezegd dat de nieuwsgierigheid naar het geslacht tijdens de bevalling je net een zetje extra kan geven. Dus daar hoop ik maar op 😂 Moet wel zeggen dat ik bij echte babywinkels zat neutrale kleertjes kan vinden maar dat ik het bij winkels zoals hema en die prijsklasse behoorlijk tegen vindt vallen.

6 jaar geleden

Ik ben nog niet zwanger, maar ben ook al aan het twijfelen of ik het wel wil weten 🙈 Toen mijn dochter wist dat ze een broertje kreeg, vond ze het helemaal niet leuk meer! Zo teleurgesteld.. Zoon vraagt al jaren achter een broer, als dat nu een zusje is ben ik bang dat de geschiedenis zich gaat herhalen 🙈 Nu we zullen zien... haha 😂

6 jaar geleden

Ik heb altijd gezegt als ik zwanger word wil ik echt niet weten wat het word en wachten...maar toen ik eenmaal zwanger was kon ik niet wachten we waren zo nieuwsgierig ☺

6 jaar geleden

Wij weten het ook niet, wel een vermoeden naar aanleiding van de 20 weken echo maar het blijft spannend want we hebben het niet gevraagd aan de echoscopist en weten dus eigenlijk nog niets. Ik ben nu blij dat we het later niet alsnog hebben gevraagd (vond dat toen wel even heel verleidelijk). Ik wil het geslacht niet belangrijker maken dan het karakter of de ontmoeting bij de geboorte 😊 en ben best een controlfreak en vind het ook leuk om mezelf een beetje uit te dagen en niet alles van tevoren te weten.

6 jaar geleden

Ja ik ben nu een maand geleden bevallen en we wisten het geslacht al die tijd niet. Het maakte de zwangerschap zoveel meer specialer voor mij. En tijdens de geboorte zo een leuke verrassing. Ook nu na een maand kijk ik naar mn dochtertje en denk ik; wat een verrassing ben jij 💖

6 jaar geleden

Reactie op N1007

Bij ons blijft het ook een verrassing tot de geboorte 😊 hadden we ook voor ...
Ik heb via marktplaats voor weinig geld 2 tassen gekocht. 1 met meisjeskleren en 1 met jongenskleren. Als ik weet wat het is dan is in de volgende maten snel genoeg besteld oid😉

6 jaar geleden

Wij weten het ook niet! Nu 35 weken dus heb mijn nieuwsgierigheid goed in bedwang kunnen houden hahah. Het is vooral mijn man geweest die het niet wilde weten; er wordt al zoveel in je leven bepaald en gepland, dit laten we over ons heen komen. Het fantaseren vind ik ook zo leuk! En het maakt natuurlijk helemaal niets uit wat het wordt, alles is leuk🥰 wel is het lastiger met kleding en met de naam, maar dat nemen we voor lief.

6 jaar geleden

Reactie op Joy Joy

Jep. *steekt hand op* 39 weken en nog geen idee. Al ben ik zelf heilig ove ...
Haha maar echt hè! Wij hebben ook groen als basiskleur.. Soms zie ik wel iets leuks voor specifiek een jongen of meisje.. maar dat kan ik na de bevalling altijd nog aan schaffen.. het is echt niet moeilijk om unisex babyspullen te vinden. En nog iets praktisch.. mocht je nog een keer zwanger worden, je hebt in de eerste maten alles klaar liggen, ongeacht het geslacht! Des te meer reden om je dan nog eens te laten verrassen

6 jaar geleden

Wij willen het ook niet weten! Eigenlijk gewoon om de verrassing, vind het niet nodig om het al te weten.. Wel spannend soms hoor, toen de echoscopist zei dat ze het wel wist was ik toch even nieuwsgierig, haha. Enige wat ik moeilijk vind is dat we nu 2 namen moeten bedenken. Heb al moeite met 1😂