Vandaag langs het CJG gegaan met een aantal vragen rondom de klachten van onze zoon. Hij spuugt namelijk met elke voeding, huilt ontzettend veel erna waardoor hij niet van zijn wakkertijden kan genieten, heeft eczeem en overmatig berg op zijn hoofd, zijn ontlasting stinkt enorm, heeft het heel erg zuur en is continu aan het wegslikken en steekt zijn tong veel uit, hikt/boert en laat veel scheten, eenmalig bloed in zijn ontlasting gehad en kucht heel raar tijdens zo’n pijn aanval, overstekt en schreeuwt het soms ook ineens uit tijdens zijn slaapmomenten.
Een heel lijstje dus waarvan er misschien nog dingen zijn die ik nu vergeet.. Zelf dacht ik aan reflux gezien het vele spugen, wegslikken etc. Maar mijn schoonmoeder vertelde dat mijn partner ook deze klachten had als baby zijnde en een koemelkallergie had.
Nu ben ik daarom met die vraag naar het CJG gegaan van: is dit mogelijk of evt reflux? Waarbij ik eigenlijk direct hoorde: nee dit kan geen koemelkallergie zijn, want hij hoort dan direct na zijn fles rondom zijn mond of handen uitslag te krijgen en eczeem heeft daar bijv niks mee te maken. Wat ik zelf een beetje kort door de bocht vond gezien mijn partner als kind dat ook niet had?
Daarbij begon ik ook over de reflux, waar ik ook bij vertelde dat we jbpm en gelilact hebben geprobeerd (waarbij die nog spuugde) Ook is die geholpen aan zijn tong/lip én voeden wij therapeutisch op zijn zij, daarbij zijn we ook onder behandeling bij de osteopaat. Dus naar ons idee hebben we al veel geprobeerd. Hierop kreeg ik eigenlijk als antwoordt dan de 150ml 6x per dag flesjes teveel waren en we naar 120 8x per dag moeten.. Hierop geantwoord dat ook met mindere ml’s spuugt en hij ivm met zijn gewicht ook 150 zou mogen, hierop had ze toen eigenlijk geen antwoordt en kreeg ik maar te horen: nee elke baby heeft reflux en ze ervaren het helemaal niet als zuur, en daarbij groeit je kindje dus valt het allemaal reuze mee…
Nou ik zat echt met n mond voltanden.. Je wil me dus vertellen dat het normaal is dat mijn baby enorm veel spuugt en huilt en zichtbaar ergens last van heeft? Sorry maar ik voelde me zo niet gehoord…
Hierom ben ik benieuwd of er moeders zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt waaruit het wel reflux of evt zelfs nog een kma bleek te zijn? Ik heb echt t gevoel nu alsof ik zelf gek ben en misschien overdrijf.. maar mijn moeder hart breekt om mijn kind zo in pijn te zien rondom zijn voedingen.