37 Reacties
4 dagen geleden
Hier hielp kijken naar foto’s of filmpjes van m’n kleintje en een beetje mee masseren. Je kan echt masseren of gewoon wat extra druk uitoefenen door een aantal vingers op je borst te leggen. Verder zou ik het zo 1 2 3 niet weten.
4 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Ja echt super frustrerend idd! Ik heb hier ook het idee dat het de ene dag ...
En hoe is je cyclus? Is die al terug? Kan het nog hormonaal zijn dat je minder productie hebt? (Dat idee heb ik hier namelijk wel, ookal heb ik nog geen cyclus terug sinds de bevalling).
4 dagen geleden
Reactie op Lace
Bij mij veranderde mijn tepelmaat gedurende mijn bv-periode (werd steeds kl ...
Ja de onderdelen allemaal vervangen. Tepelmaat is huge, en die blijft huge 😆.
Ik zat zelf eigenlijk ook al in die hoek te denken: het komt door 9 maanden, en de boobies trappen niet meer in de kolf. Maar dat zou superruk zijn natuurlijk, want daar kan ik niks aan doen..
4 dagen geleden
Reactie op Lace
Bij mij veranderde mijn tepelmaat gedurende mijn bv-periode (werd steeds kl ...
Borstschild is idd belangrijk!
Ik kolfde verder zelf alleen genoeg met een handkolf. Het lag bij mij waarschijnlijk vooral aan de toeschietreflex, die kon ik met een handkolf goed opwekken, maar elektrisch amper/niet. Je kunt eens proberen?
4 dagen geleden
Reactie op Stumpy34
Borstschild is idd belangrijk!
Ik kolfde verder zelf alleen genoeg met een ...
Hier ook fan van de medela harmony handkolf!
Bij mij was het probleem rond die tijd ook het toeschietreflex, moet echt filmpjes kijken en het stimuleren, soms zelfs even met de hand 'melken' om hem te starten.
Maar als hij eenmaal loopt dan loopt ie!
4 dagen geleden
Reactie op Siem7
Hier ook fan van de medela harmony handkolf!
Bij mij was het probleem rond ...
Oh die is wel goedkoop, die wil ik best proberen nog voor deze 2 maanden!
Maar wat maakt dat dit beter zou zijn? Je kunt niks instellen neem ik aan, en de zuigkracht enzo is altijd hetzelfde dan? En gebruikte je dit alleen voor het opwekken, of in z'n geheel?
Kan me niet voorstellen om 20 minuten in dat ding te moeten knijpen 😅. Is het wat?
4 dagen geleden
Ah zo frustrerend! Bij mij begon dit gedoe iets eerder maar was het begin van het eind. Ik heb lang aangeklooid met powerkolven e.d maar het ging echt niet, mijn borsten lieten zich niet meer foppen. Klinkt bij jou alsof dat ook zo is, ik lees dat je de andere zaken al hebt uitgesloten. Ik vond het zelf even verdrietig toen ik besloot te stoppen maar ook heel opgelucht toen het eenmaal voorbij was en ik het gekloot niet meer had. Ik zou voor jezelf beslissen hoe ver je wilt gaan om dit nog op te lossen.
4 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Oh die is wel goedkoop, die wil ik best proberen nog voor deze 2 maanden!
...
Ik ben zo reumatisch als de pest, en alsnog gebruik ik echt alleen deze haha
Merkte dat ik het juist fijn vond om zelf de controle te hebben over de zuigkracht, je knijpt gewoon wat harder of wat langzamer.
10 minuutjes per kant, terwijl ik met elektrische kolven echt 45 minuten nodig had
4 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Heb toch nog een Prénatal cadeaubon liggen... ik koop er wel ff 1 😅.
Ik ...
Je hebt trouwens dus dat als je de hendel naar beneden knijpt dat je kolft, maar als je hem naar boven doet kan je kleine kortje stootjes maken alsof er een baby aan sabbelt om het toeschietreflex op te wekken.
Je kan dus echt op je eigen gevoel er mee 'spelen'
Moet wel zo af en toe mijn borst er weer even goed in doen dat hij aan alle kanten afsluit. Daardoor heb ik er altijd een hydrofieldoek in mijn naar beneden geschoven bh onder gepropt in eventuele druppels op de vangen, en je kan dus niet handsfree werken, maar het verplicht er echt even bewust mee bezig zijn ipv afleiding werkt bij mij juist beter
4 dagen geleden
Reactie op Siem7
Je hebt trouwens dus dat als je de hendel naar beneden knijpt dat je kolft, ...
Okay thanks voor de tips! Heb er 1 gekocht, hopelijk komt ie deze week nog binnen. Ik zat al eerder te overwegen of het aan mijn kolf zou kunnen liggen maar dan denk ik tja, een paar weken terug kolfde ik ten minste nog 100ml per beurt. Maar we zullen zien!
En anders zit er niks anders op dan 1 flesje kv per dag maar dat zou ik echt vreselijk vinden. Niks tegen kv hoor, mijn eerste kreeg het al vanaf 3 maanden. Maar mijn doel was deze keer om 1 jaar bv te geven en nooit kv te hoeven geven. Het is nu deels gewoon een principekwestie geworden 😅. Heb het gevoel dat ik er eerst alles aan moet doen om nog even door te gaan, voor ik het 'opgeef'..
4 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Okay thanks voor de tips! Heb er 1 gekocht, hopelijk komt ie deze week nog ...
Heb je nog iets in de vriezer? Vanaf een maand of 10 gaf ik gewoon mee wat ik kolfde en daar moest ze het mee doen. Aanleggen voor en na de opvangdag, daar dan alle gekolfde melk drinken en daarnaast water en ze at al wat. En wat ze miste haalde ze wel weer aan de borst in. Voor je productie is dat de beste optie.
4 dagen geleden
Reactie op Kiimi
Okay thanks voor de tips! Heb er 1 gekocht, hopelijk komt ie deze week nog ...
Ik hoop dat het je lukt tot één jaar (en misschien langer!)
Het handkolven heeft wel even oefening nodig (vond ik) wb je toeschietreflex opwekken (hoe snel en hoe lang met het 'korte' pompje), maar ook wb hoe snel en krachtig je verder kolft. Moet je even tijd voor nemen. Succes 🍀
4 dagen geleden
Dank voor de reacties! En denken jullie juist vaker kolven, of juist minder? (Ik zit telkens wel echt een half uur.)
Ik kolf nu expres maar 2 keer, in de hoop dat het juist veel is omdat het zo lang geleden is. Maar dat werkt blijbaar niet. Kan ik beter 3 of 4x kolven denken jullie?