60 Reacties

3 jaar geleden
Reactie op Livdb
Ah mijn zoontje heeft inmiddels best wat van deze krasjes gehad. Soms doord ...
Dankjewel voor je reactie! Ik zit zo in de rats! Hoe lang duurde het ongeveer voor het niet meer zichtbaar was? Ik klink vast als een aansteller, maar ik zit hier echt om te huilen! Ik heb zelf als tiener een litteken opgelopen in mijn gezicht en heb daar jaren mee gezeten!

3 jaar geleden
Geen zorgen dit komt helemaal goed hoor.
Hier al zovaak krasjes gehad en dit voorkom je haast niet.
Je ziet er straks niks meer van!

3 jaar geleden
Ach mama, geen zorgen! Alle kindjes krijgen dit soort krasjes, als ze de armen gaan bewegen maar er nog niet de controle over hebben. Ik werk op het CB en heb werkelijk nog nooit gezien dat er daarvan een litteken achterbleef!

3 jaar geleden
Reactie op TaschaJones
Dankjewel voor je reactie! Ik zit zo in de rats! Hoe lang duurde het ongeve ...
Bedoel je trouwens het krasje rechts op zijn neusje? Of dat kleine streepje meer naar het midden? Alsnog denk ik dat je beide uiteindelijk niet meer ziet hoor. Evt voor 's nachts kun je misschien een slaapzak met krabwantjes gebruiken? Die gebruiken wij ook. Overdag kun je het moeilijk voorkomen

3 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties! Dat lucht ontzettend op! Het gaat overigens om het krasje op het midden van zijn neusje. Hoe lang duurt het ongeveer voor het weg zal gaan? Het zit er nu twee dagen sinds het korstje eraf is.

3 jaar geleden
Reactie op TaschaJones
Je kunt er altijd een klein beetje nivea (de blauwe pot) opdoen als je zorgen maakt. Werkt herstellend! Maar dit zal gewoon vanzelf weggaan hoor & en dan is z’n mooie neusje weer krasvrij!

3 jaar geleden
Reactie op Livdb
Bedoel je trouwens het krasje rechts op zijn neusje? Of dat kleine streepje ...
Het krasje in het midden van zijn neusje. We gebruiken inderdaad in de nacht nu een slaapzakje en dat helpt!

3 jaar geleden
Reactie op runbabyrun
Ach mama, geen zorgen! Alle kindjes krijgen dit soort krasjes, als ze de ar ...
Het gaat om het krasje in het midden van zijn neusje. Zal dit nog weggaan? Hoe lang duurt dat ongeveer? Bedankt voor je reactie! 💙

3 jaar geleden
Ik denk dat het wel herstelt.
Mijn dochter heeft een heftige neuswond net na haar geboorte gehad door een medische handeling. Plastische chirurg heeft daar toen naar gekeken en die zei dat babyhuidjes vaak heel goed herstellen en het waarschijnlijk later nauwelijks tot niet zichtbaar zou zijn. Jaar later zien we vrij wel niets meer van. Of het valt me niet meer op.
Heb niet bij gehouden wanneer het weg ging of er iets aan gedaan. Het zal sowieso minder zichtbaar worden. En het neusje wordt nog stuk groter dus op latere leeftijd zal het, als het toch een litteken blijft bijna niet opvallen.

3 jaar geleden
Reactie op TaschaJones
Onze jongen heeft zich de eerste 6 weken iedere dag helemaal open gekrabd in zijn gezicht. Heel veel wondjes heeft hij gehad. Niets hielp. Alles is goed gekomen en hij heeft geen littekens. Probeer je niet te druk te maken.

3 jaar geleden
Reactie op zoveelliefde
Onze jongen heeft zich de eerste 6 weken iedere dag helemaal open gekrabd i ...
Dankjewel! Bleven er in eerste instantie ook krasje achter in de huid? Het gaat om het krasje in het midden van zijn neusje. Hoe lang duurde het voor ze weg waren?

3 jaar geleden
Reactie op TaschaJones
Het gaat om het krasje in het midden van zijn neusje. Zal dit nog weggaan? ...
Ja dit gaat echt nog weg! Zal vermoedelijk een paar dagen duren.
Maar heel eerlijk.. mij valt het al ECHT niet op. Ja, ik zie het omdat jij er zo dichtbij een foto van maakt, maar als ik jullie tegen zou komen zou ik dit echt nooit zien.
Misschien geen geruststellende gedachte maar wel de realiteit: je kindje gaat echt nog heel veel van dit soort krasjes en wondjes in zijn gezicht krijgen. Hoort bij het opgroeien! Als je daar nu al van in paniek raakt, van die gedachte, raad ik je aan om daar wel iets mee te doen, voor jezelf en voor je kleine man.

3 jaar geleden
Reactie op runbabyrun
Ja dit gaat echt nog weg! Zal vermoedelijk een paar dagen duren.
Maar hee ...
Dankjewel. 💙 Ik weet het,.ik maak me veel te druk... Mijn vriend zegt precies hetzelfde, maar ik heb het niet in de hand. Mijn kleine jongen is alles wat ik momenteel heb als "eigen" familie en ik wil hem overal tegen beschermen. 😔 De gedachte dat zijn mooie gezichtje nu al is getekend, kan ik niet verdragen...

3 jaar geleden
Reactie op TaschaJones
Dankjewel. 💙 Ik weet het,.ik maak me veel te druk... Mijn vriend zegt prec ...
Gelukkig kun je die laatste gedachte meteen loslaten, want zijn gezicht is 100% zeker niet getekend hierdoor!

3 jaar geleden
Reactie op runbabyrun
Gelukkig kun je die laatste gedachte meteen loslaten, want zijn gezicht is ...
Dankjewel! Sorry, ik loop even helemaal leeg. Pfff... Ik voel me zo'n aansteller...Ik.mis gewoon even iemand om me heen die me even gerust kan stellen. 😔 Mijn kleine jongen is mijn alles en ik wil niet dat hij (net als ik) moet opgroeien met een litteken in zijn gezichtje. 😔

3 jaar geleden
Reactie op TaschaJones
Dankjewel! Bleven er in eerste instantie ook krasje achter in de huid? Het ...
Jazeker, die bleven nog even zichtbaar. Maar was ook zo weer weg. Mocht hij zich nou ook veel krabbelen, dan kun je een beetje vaseline op zijn gezichtje smeren. Dan krabt hij dat van zijn gezicht in plaats van zijn huid 😅.
Ik snap dat dit heel erg is voor je, maar probeer een beetje te relaxen. Er gaan nog veel meer dingen gebeuren in de loop van de jaren. Mijn zoontje heeft een schedelbasisfractuur na een val van de trap toen hij 7 weken oud was (gaat gelukkig heel goed met hem hoor). Geloof me, dan wil je liever dat hij een klein blijvend littekentje heeft op zijn neus 😉.