18 Reacties

VRIEND

2 jaar geleden

O vond het ook een drama! Hier ook uit de avent rietjesbeker sinds 6 maanden (geen fles😅). Vanaf die tijd ook uit een cupje gedronken en kon met 1 ook netjes uit een open beker drinken. Ik zou gewoon een klein cupje of open bekertje doen. Ik heb sinds kort, mijn dochter is 2,5, die rade 360 beker weer gevonden en nu vond ik hem wel fijn haha. Scheelt wat zooi🤣. Maar ze drinkt ook uit een open beker en haar rietjes beker in bed.

2 jaar geleden

Hier word vanaf 5 maanden al super goed uit de 360 graden beker gedronken, rietje daarintegen lukt hier dan weer niet 😅

2 jaar geleden

Waarom begin je nu niet met de open beker introduceren? Dan sla je de 360° beker gewoon over. Onze dochter dronk er wel uit, maar daar zijn we ook rond deze leeftijd met de open beker begonnen.

2 jaar geleden

Mijn zoon heeft de 360 beker ook nooit gesnapt 😅. Wij gaven vanaf 1 rietjesbeker en slokjes uit onze bekers/glazen. En met 1.5 zelf oefenen met open beker, nu bijna 2 en drinkt perfect uit open beker.

2 jaar geleden

Mijn zoon heeft altijd een rietjesbeker gehad en kon als peuter gewoon netjes uit een beker drinken. Denk dat het niet veel uit maakt en vooral marketing is.

2 jaar geleden

Haha ja vet onhandig he! Mijn zoon dronk water uit de rietjesfles. En ik deed yoghurt in een open beker, zodat hij wel kon oefenen. En dat ging heel goed, met 1 jaar kon hij ook uit een normale beker drinken en konden we hem ook een 360 beker geven, al bleef de rietjesbeker favoriet

2 jaar geleden

Hier heeft onze oudste tot 2 jaar uit de fles gedronken. Alle andere bekers lukten niet. Hij drinkt nu. prima uit een beker en ook met z’n spraak en tanden is niks mis. Onze tweede vond alle kinderbekers ook maar raar. Toen ze ruim 1 was wilde ze niks meer uit de fles en alles uit een gewone beker. Zou me er niet te druk om maken, ze gaan vanzelf een keer uit een beker drinken! Misschien een gewone beker aanbieden? I.p.v. 360 graden. Knoeien ze in het begin misschien iets meer maar als je een hydrofiel omknoopt valt het wel mee. Succes!

2 jaar geleden

Op deze leeftijd kan je gewoon een open beker proberen. Bv. die van Difrax met de uitsparing. Is niet per se meer nood voor een dichte beker als ze 1 zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Waarom begin je nu niet met de open beker introduceren? Dan sla je de 360° ...
Ja wel gedaan hoor maar gaat gepaard met erg veel geknoei waardoor ik minder goed zicht heb op hoeveel hij nu drinkt, wat ik wel belangrijk vind ☺️

2 jaar geleden

Ja wel gedaan hoor maar gaat gepaard met erg veel geknoei waardoor ik minde ...
Was bij ons ook een geknoei in het begin. Ik ben daarom begonnen met twee momenten op een dag om eraan te wennen. En als het beter gaat kan je het steeds vaker doen.

2 jaar geleden

Ons meisje is bijna 1 en drinkt uit een tuitbeker met zachte tuitspeen van avent. Heb ook de 360 graden beker en een rietjes beker, maar van beide snapt ze nog niks. Ik krijg het ook echt niet aan d’r mond, ze blijft haar hoofd weg draaien. Ook slokjes oefenen uit een gewone beker vertikt ze. Het zal vast wel een keer goed komen. Ik ben al lang blij dat ze überhaupt goed water drinkt, dan voorlopig nog maar uit een tuitbeker.

2 jaar geleden

Wij deden vanaf 6 maand een tuitbeker aanbieden, maar die werkte niet voor hem. Kreeg er niets uit. Vanaf 8 maand een 360-beker. Als tip hier gelezen om je kindje eerst uit de beker water te geven, zodat hij weet dat er iets in zit, en dan de deksel erop te doen en opnieuw geven. In het begin dronk hij bijna niks, maar nu met 15 maanden drinkt hij er volop uit. Thuis oefenen we ook met een open beker nu. Hij ging steeds meer uit de 360-beker drinken naarmate de bv verder werd afgebouwd.

2 jaar geleden

Hier eigenlijk nooit echt uit een 360 graden beker gedronken,is denk ik op 2 handen te tellen. Altijd een rietjesbeker en inmiddels een open beker. Je hebt van Difrax ook zo'n oefenbeker. En af en toe een slokje uit mijn glas geven. Mijn ervaring is dat t vanzelf wel komt.

2 jaar geleden

rotding, nooit gebruikt hoor, meteen uit een glas geleerd, gaat prima, maar daardoor is hier een rietjesbeker juist een uitdaging lekker wegdoen dat kreng zou ik zeggen

2 jaar geleden

Hier snapte ze het ook niet. Maar na deze tip; laagje water op het "dekseltje" doen en dan de beker geven. Dan krijgen ze meteen het water en gaan daarna verder zuigen.

2 jaar geleden

Hier dronk die er met 6.5 maanden uit. Moest hem er wel steeds bij helpen. Hij is nu bijna 10 maanden en kan er goed met hulp uit drinken. Zolang die goed vol zit lukt het m zelf, maar zodra die halfvol is moet ik m nog steeds omhoog houden. Wij zijn begonnen met een open beker en zijn toen naar de 360 beker gegaan omdat ik het voor onderweg toch wel makkelijker vond meenemen. Het gaat hier iedere dag beter, hij pakt m zelf alleen moet hem dus soms wat hoger houden. Ik zou het gewoon blijven proberen, ze krijgen t vanzelf door.

2 jaar geleden

Vond de 360 graden beker ook een rot ding😜 toen geoefend met een open siliconen beker. Gaat prima met hulp :)

2 jaar geleden

Reactie op Eefje_92

Vond de 360 graden beker ook een rot ding😜 toen geoefend met een open sili ...
ze is 8 maanden