26 Reacties

2 jaar geleden

Haai ik heb ook geen borstvoeding gegeven bij allebei. Bij de eerste had ik echt mega stuwing NIET te doen. Bij de tweede heb ik gelijk bij mijn gynaecoloog aangegeven dat ik die medicatie wil na me bevalling. ( Had een geplande keizersnede ). Dus na 2 uur gekregen. Echt top geen stuwing niks. Dus echt zeggen dat je dat wilt!!

2 jaar geleden

Reactie op JaimyR

Haai ik heb ook geen borstvoeding gegeven bij allebei. Bij de eerste had ik ...
Ah oké dus je moet dan medicatie krijgen vlak na de bevalling en niet er voor al? Dat is handige info dank je!

2 jaar geleden

Je kunt medicatie krijgen maar het moet niet. Je kunt ook goed koelen en strakke bhs dragen. Die medicatie komt nl ook met wat nadelen dus laat je goed voorlichten door de gynaecoloog of verloskundige.

2 jaar geleden

Reactie op Melissabb

Ah oké dus je moet dan medicatie krijgen vlak na de bevalling en niet er vo ...
Jaa ik heb het denk ik 2 uur daarna gekregen strakke sport bh aan en nergens last van gehad zal f kijken hoe het heet voor je

2 jaar geleden

Reactie op JC87

Je kunt medicatie krijgen maar het moet niet. Je kunt ook goed koelen en st ...
Ja ik wilde het ook vragen indd maar kon er niks over online vinden dus dacht hier zitten vast dames met ervaring haha!

2 jaar geleden

Dit is het

2 jaar geleden

Nee joh dat hoeft niet 🙂 als je geen borstvoeding geeft krijg je na dag 3/4 na de bevalling stuwing. Dan heb je pijnlijke opgezwollen/gespannen borsten, dan lijk je net pamela Anderson 😂 ook kunnen je borsten wat lekken de eerste dagen. Sport bh aan en opgelost. Ik heb zelf ook geen borstvoeding gegeven 🙂

2 jaar geleden

Reactie op JC87

Je kunt medicatie krijgen maar het moet niet. Je kunt ook goed koelen en st ...
Nou heb ik bij de eerste geprobeerd. Werkt niet sorry heb alsnog bijna een borstontsteking gehad.

2 jaar geleden

Reactie op JaimyR

Dit is het
Dank je!

2 jaar geleden

Hoi. Ik heb ook geen borstvoeding gegeven ik heb week lang hele dagen en nachten strakke sportbeha aangehad. En tijdens de stuwing zei mijn kraamzorg als tip om gevroren compressen in een washandje op je tepels/borsten te leggen. Zij had ze gemaakt van mijn kraaminlegjes. Twee door midden en in boterham zakje in de vriezer. Ik kreeg de stuwing na 4 of 5 dagen dacht ik. Op een gegeven moment ben ik gestopt met de sportbeha en het heeft ook niet meer gelekt bij mij.

2 jaar geleden

Reactie op P & W ❤️

Nee joh dat hoeft niet 🙂 als je geen borstvoeding geeft krijg je na dag 3/ ...
Haha 😂 oké bedankt!

2 jaar geleden

Reactie op MariskaGroen

Hoi. Ik heb ook geen borstvoeding gegeven ik heb week lang hele dagen en na ...
Oké dank je wel! Hopelijk zal dat bij mij ook zo zijn maar wel goed om te weten om het te koelen en strakke sportbh aan te doen.

2 jaar geleden

Reactie op MariskaGroen

Hoi. Ik heb ook geen borstvoeding gegeven ik heb week lang hele dagen en na ...
Oké dank je wel! Hopelijk zal dat bij mij ook zo zijn maar wel goed om te weten om het te koelen en strakke sportbh aan te doen.

2 jaar geleden

Medicatie zou ik niet zomaar mee starten. Het is heke heftige medicatie en heeft nare bijwerkingen! Stuwing is normaal na een paar dagen. Hier zal je kraamverzorgende je tips over geven, bijvoorbeeld: Koelen, strakke bh, niet aan je borsten zitten, niet de douchestraal erop zetten. Komt goed!

2 jaar geleden

Ook geen borstvoeding gegeven. Na een week kreeg ik zware stuwing maar de grootste druk was na een 3-4 dagen er weer af. In die tijd ook lekkende borsten. Bij mij hielp sportbeha en koud kompressen en niet douchen met straal op je borsten. Tijdens de stuwing wel even echt veel last van erg grote pijnlijke opgezwollen borsten. Mijn kleine is nu 6 maanden maar mijn borsten hebben altijd 'licht' gereageerd op de kleine dus als ze heerlijk een tijdje op mijn borst lag merkte ik dat altijd aan mijn borsten. Op een of andere manier bleven de klieren gevoelig. Dat is vanaf 5 maanden minder geworden. Daarnaast heb ik helaas ook last gehad van ontstoken klieren maar heb ook cystische mastopathie dus sowieso extreem gevoelige borsten.

2 jaar geleden

Reactie op L1107

Medicatie zou ik niet zomaar mee starten. Het is heke heftige medicatie en ...
Het zijn 2 pilletjes he. En heb totaal geen bijwerkingen gehad

2 jaar geleden

Prima keuze! Hier ook niet gedaan en totaal geen spijt gehad. Naast alle tips over koelen en strakke sportbh, heeft het bij ontzettend geholpen om bij die pijnlijke spanning (sorry, doet gewoon even pijn!) Arnica-gel op mn borsten te smeren (niet op je tepels maar er omheen) Eerst even een uurtje ofzo de tube in de koelkast, daarna erop smeren en weer die strakke bh aan. Toen was het zo weg! Had het graag eerder geweten dan na 3-4 dagen🤭.

2 jaar geleden

Stuwing gaat ongetwijfeld komen. Witte kool in de koelkast en koelen met de 'bladeren' bij stuwing, naast alle andere tips die hier genoemd zijn :)

2 jaar geleden

Ik heb ook geen borstvoeding gegegeven en geen enkele last gehad. Ja mijn borsten waren enorm maar ze stroomden gelukkig leeg zelf haha. Strakke bh en ingevroren zakjes appelstroop waren echt top!

2 jaar geleden

Reactie op RMil90

Ik heb ook geen borstvoeding gegegeven en geen enkele last gehad. Ja mijn b ...
O ik heb bewust niet voor medicatie gekozen omdat dat kan zorgen voor mentale problemen vertelde ze mij.