7 Reacties

2 jaar geleden
Mijn zoontje is 1,5 jaar. Drinkt nog 1 fles melk uit speen 1 van avent. En die heeft hij binnen 5 minuten op. Hij heeft nooit langer gedaan dan 5-10 minuten over een fles. Ook de borst had hij binnen een paar teugen ‘leeg’. Hij is nog altijd een snelle eter, maar komt bijvoorbeeld ook dat hij zijn volle focus heeft, nooit afgeleid is.
Ik herken de strijd wat betreft pauzes en het huilen. Ik vond dat op een gegeven moment erger, dan dat hij korter deed over een fles. Hij had soms wel last dat hij na de fles niet verzadigd was omdat het met zo’n tempo ging. Vaak was een speentje voldoende.

2 jaar geleden
Volgens mij is die 15-20 min vooral in het begin als ze heel klein zijn, belangrijk. Dan geeft elke bubbel lucht gelijk veel geboer/kramp/spugen en is het voor de verzadiging en de natuurlijke maagonhoud belangrijk dat ze er niet te snel over doen. Met zes maanden, als ze groter zijn en krachtiger drinken, is 10 minuutjes helemaal zo gek niet; naar mijn idee dan:-).

2 jaar geleden
Ik heb dat ook gelezen, maar dat is ons nog nooit gelukt. Doorgaans is het flesje van 210+7 binnen 5 minuten op. Dat was ook al het geval toen mijn zoontje nog jonger was. Pauzeren werd niet gewaardeerd en een speen met een te lage flow leidt tot frustratie. Als je kindje geen last heeft van reflux zou ik me er niet te druk om maken. Wij hielden hem eerst altijd braaf 20 minuten rechtop, maar na een paar maanden lieten we hem even boeren en kon hij vrijwel meteen weer plat liggen (vooral in de avond/nacht handig). Ik zou me dus niet te veel blind staren op die 20 minuten. Kijk vooral wat hij zelf aangeeft en of hij het goed verwerkt lijkt te krijgen.

2 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties! Ik denk dat de samenvatting is dat we het maar los moeten laten zo lang hij er geen last van heeft :) Sinds gisteravond heb ik alle (4) de flessen met de 2-speen gegeven en dat lijkt prima te gaan gelukkig, nergens last van en hij komt ook niet sneller voor de volgende fles.