63 Reacties

5 jaar geleden

Dochter is 4 weken dus wij blijven gewoon thuis dit jaar. Ook geen bezoek, ze huilt de hele dag en nacht (huilbaby) dus dat doe je visite niet aan

5 jaar geleden

Wij krijgen vrienden hier... Meestal slaapt ze in de box door alle bezoek heen, dus hopelijk nu ook. Is je kindje al eens eerder uit logeren geweest? Onze niet, dus wil met oud en nieuw ook niet beginnen. Dan zit ik toch niet lekker. Zo wel en het ging goed, dan zou ik dat zeker overwegen. Waarom niet?

5 jaar geleden

Reactie op Jm86

Wij krijgen vrienden hier... Meestal slaapt ze in de box door alle bezoek h ...
Ze gaat wekelijks bij oma slapen vanaf een paar weken al dus dat is ze zeker gewent. Het is meer het idee van mama buiten de deur met vriendinnen. Of oma hier thuis oppassen. Dus ik zou echt weg zijn en niet in de buurt ook

5 jaar geleden

Mijn schoonouders komen bij ons op bezoek, ze wilden eerst dat we naar hun kwamen maar dit zie ik niet zitten (mijn man ook niet), ik vind het fijn om ons zoontje gewoon lekker thuis in zijn bedje te kunnen laten slapen in plaats van s’ nachts nog over straat te moeten gaan met hem, en daar laten slapen had gekund maar vind het zelf gewoon fijner om hem bij ons thuis te hebben, zeker met oud en nieuw 😊 Ik zou zelf dus echt niet ergens heen gaan maar denk dat er ook genoeg mensen zijn die dit wel doen, lekker doen waar jullie je goed bij voelen!

5 jaar geleden

Dochtertje is vier maanden, wij blijven ook gewoon thuis. Het voelt voor mij fijner om er gewoon te zijn mocht ze wakker worden, en ik vind het teveel gedoe om haar mee te nemen ergens anders heen omdat ze savonds wat moeilijker in slaap valt en ergens anders waarschijnlijk al helemaal

5 jaar geleden

Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt en niet wat ‘hoort’.. Als je kindje al vaker uit logeren is geweest en dit voelt gewoon goed voor jou en je moeder vind het ook leuk, waarom niet 😊 zoals je zelf ook zegt, je kindje maakt toch nog niet zoveel mee van het oud en nieuw zelf, geen samen gelukkig nieuwjaar om 00:00 ofzo haha! En jij verdient ook een leuk oud en nieuw toch 😁 Wij blijven thuis, maar hebben wel vrienden uitgenodigd, meer omdat dit het makkelijkst is omdat wij de enige zijn met een kindje. Maar wij hebben bijvoorbeeld onze dochter eerste kerstdag bij mijn schoonouders laten logeren omdat wij een etentje hadden. Voelde eerst ook gek hoor, maar achteraf erg van genoten😁 en me dochter en schoonouders ook!

5 jaar geleden

Voor een kindje van 7 maanden is oud en nieuw natuurlijk nog niet speciaal dus iets leuks gaan doen is niet echt een probleem. Het is net als elke andere dag dat je haar naar je moeder brengt voor haar. Dus als je iets leuks kan gaan doen en daar ook echt van kan genieten zou ik dat lekker doen! ♥️

5 jaar geleden

Hier ook een alleenstaande mamma met dochter van 7 maanden! Ik blijf 1 nachtje met mn dochter bij mn ex schoonfamilie. We gaan het wel een beetje vieren maar mn dochter zal gewoon slapen denk ik. Als ze wakker wordt van geluid dan neem ik haar bij me. Meer dan 1-2 glazen wijn ga ik niet drinken. Ook omdat het de eerste keer is in ruim 1.5 jaar tijd dat ik alcohol ga drinken

5 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt en niet wat ‘hoort’.. Als je kin ...
Ja precies dat ze maakt er echt helemaal niks van mee. Maar dan speelt dat gevoel op van het is haar eerste oud en nieuw haha. En ik voel me sowieso schuldig om haar bij oma te brengen omdat ik een wijntje wil drinken. Zit er eenmaal in denk ik ? Haha. En wat een sterke beslissing om jullie kindje toch met kerst bij opa en oma te brengen. Fijn dat jullie er achtersf geen spijt van hebben gehad! Hier ben ik namelijk wel bang voor

5 jaar geleden

Reactie op Kimxxb

Voor een kindje van 7 maanden is oud en nieuw natuurlijk nog niet speciaal ...
Lief je berichtje dankjewel ! ❤️

5 jaar geleden

Ik blijf lekker thuis met mijn man. Dit jaar toch geen vuurwerk ga op 1 januari wel langs me ouders en schoonouders. Me slaap hard genoeg nodig en ze vinden het dikke prima hihi

5 jaar geleden

Ik ben alleenstaand en baby is 6 maanden. Wij blijven thuis. Vanwege corona is het al minder gezellig vieren. En laatst waren we met drie volwassenen met kerst op bezoek.. de kleine jengelde rond 20/20.30 uur. Denk het lekkerste gewoon thuis. Kan hij gewoon rustig naar bed of lekker rustig knuffelen met mij op de bank 😀 Heb ook geen zin om savonds nog met hem over straat te gaan. Ik verwacht wel vuurwerk en knallen..

5 jaar geleden

Wij hebben een dochtertje van 4 mnd en kiezen ervoor om thuis te blijven. Mijn moeder en zus komen bij ons voor de gezelligheid. Voordeel is dat ik haar gewoon in haar eigen wiegje kan leggen als het bedtijd is en zelf kunnen we ook gewoon een drankje doen zonder nog de deur uit te hoeven. Als jij graag met vriendinnen weg wil en je kindje is in goede handen bij oma is er geen probleem toch?

5 jaar geleden

Ja precies dat ze maakt er echt helemaal niks van mee. Maar dan speelt dat ...
Ik snap je helemaal hoor! Wat wij hebben gedaan om ons minder schuldig te voelen was alles eromheen extra leuk maken.. eerste kerstdag overdag het leuk gevierd met kadootjes en de dag erna ook wat leuks gedaan! Desnoods ga je 31 december overdag wat speciaals voor jullie samen doen of op 1 januari ofzo zodat je je niet schuldig voelt (niet dat je je schuldig hoeft te voelen, maar ik snap je wel)😁 En met oud en nieuw zelf slaapt je kindje toch waarschijnlijk.. of jij nou alleen thuis zit, of met vriendinnen bent! Dus ik zou zeggen, lekker doen🙌🏽 en stel je verteld dit over heel veel jaren aan je kindje.. zou je kindje ook zeggen ‘mam lekker doen’ 😌

5 jaar geleden

Ik twijfel nog. Ik laat mijn kindje zelf nog niet ergens achter en hij is ook vaak onrustig tussen 22 en 00uur. We zijn wel uitgenodigd, maar ik weet niet of ik ga. Zit ik waarschijnlijk toch de v halve avond boven. En mn kind heeft er niks aan en zelf heb ik mijn slaap ook hard nodig!! In jouw geval zou ik als het goed voelt, naar je moeder brengen.

5 jaar geleden

Ik twijfel nog. Ik laat mijn kindje zelf nog niet ergens achter en hij is o ...
Drukte te snel op enter 🙈 Als het dus voor jou goed voelt om naar je moeder te brengen, dan zou ik dat doen! Als je je dan geen zorgen heeft te maken en ze lekker slaapt, dan heb jij gewoon een leuke avond met vriendinnen en dat is heb jij ook nodig en verdient! Zo speciaal vind ik oud en nieuw dan ook niet, en waarschijnlijk zou ze thuis in haar bedje liggen? Als het nou haar verjaardag was. Maar o&n is prima toch

5 jaar geleden

Met de kinderen thuis. Ga echt niet met ze de weg op. Zeker nu niet met vuurwerk etc. Doodeng. Evt iemand thuis uitnodigen?

5 jaar geleden

Vorig jaar bij mijn moeder gevierd hij heeft daar ook een kamertje en is daar gewend. Hij was toen 4 maanden en heeft overal doorheen geslapen. Dit jaar is hij 16 maanden en blijven we thuis en leggen hem weer gewoon op bed

5 jaar geleden

Wij blijven thuis. Slaapt hij tenminste goed en je weet niet wat voor gedonder er gaat komen met mensen die wel vuurwerk af gaan steken. Als hij dan wel wakker schiet of het eng vindt is hij tenminste in zijn eigen vertrouwde omgeving is onze gedachte.

5 jaar geleden

Thuis met vrienden en de kleine laat k gwn slapen.