17 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter is op 38+0 weken zwangerschap geboren met 4,2kg (ik ben ingeleid omdat ze zo groot was en ik suikerziekte heb, ze zou op 40weken anders 5kg zijn geweest). Op 5 maanden was ze 7,7kg en 65cm. Laatste controle was ze net geen 10maanden, toen woog ze 8,7kg en was haar lengte 74cm.

3 jaar geleden

Hier een dame wat spontaan is geboren met 39+0 met een gewicht van 4180 gram. Met 5 maanden was ze 6,1 kilo en 61 cm. Nu met 14 maanden is ze 7,960 kilo en 71 cm. Je mag super trots zijn op je kindje! 😊Die van ons groeit helaas niet goed, en dit geeft heel wat zorgen.

3 jaar geleden

Reactie op Love3

Hier een dame wat spontaan is geboren met 39+0 met een gewicht van 4180 gra ...
Jeetje… wat lastig lijkt mij dat zeg. Jullie brengt het veel zorgen, en ik denk juist dat hij te snel groeit. Of te zwaaar is… zal me niks verbazen als die nu alweer 9,5 kilo is… kwa lengte groeit ze dan wel goed zie ik? Maar niet in gewicht. Moet ze dan evt meer eten, of hoe moet ik dat zien?

3 jaar geleden

Reactie op moedervan1D

Jeetje… wat lastig lijkt mij dat zeg. Jullie brengt het veel zorgen, en ik ...
Volgt hij mooi een lijntje? En wat is zijn verhouding qua lengte/gewicht? Want volgens mij hebben jullie ook een lang mannetje. Dan is er echt niks aan de hand hoor. De groei gaat straks wel minder snel. En als hij straks gaat kruipen/lopen verandert het helemaal. Mijn zoon was ook echt een spekkie, nu helemaal niks meer van te zien hoor. Nu een sprietje. Ze zou op dit moment inderdaad meer moeten eten om een inhaalslag te maken. Maar dit lukt niet. 14 maanden geleden nooit gedacht. Toen ze geboren was werd ze een dikke baby genoemd in het ziekenhuis. 🙈

3 jaar geleden

Onze dochter is geboren met 4,8 kg. Woog met 5 maanden 10 kg. Is nooit iets vervelends over gezegd op het cb. Inmiddels is ze 16 maanden en weegt ze 14 kg.

3 jaar geleden

Mijn oudste geboren met 4210 en 56 cm was met 6 maanden 8,3 kg en 71 cm. Nu een grote meid van 15 jaar, 70 kg en 181 cm. Haar kleine broertje, veel lichter en kleiner geboren, was met 6 maanden 9 kg. Nu 18 maanden en 12,5 kg. Hij zit wel goed in het spek 😂 Zolang ze gewoon lekker hun eigen lijntje volgen is het prima. Dan zal het consternatiebureau ook weinig te mopperen hebben 😉

3 jaar geleden

Mijn zoontje is geboren met 4400 gram en was 54cm. Na 5 maanden woog hij 6950 gram (van +2 naar iets onder het gemiddelde gezakt) en was 69cm.

3 jaar geleden

Reactie op Mlis

Mijn zoontje is geboren met 4400 gram en was 54cm. Na 5 maanden woog hij 69 ...
Hij groeide aan het begin dus niet zo goed, wat best wat zorgen met zich mee bracht. Pas toen hij goed vast voedsel ging eten bleef hij hetzelfde lijntje volgen. Hij is nu trouwens 2,5 en weegt 15 kilo en is 97cm, precies gemiddeld qua lengte/gewicht verhouding.

3 jaar geleden

Reactie op Love3

Volgt hij mooi een lijntje? En wat is zijn verhouding qua lengte/gewicht? W ...
Ja hij groeit mooi in een lijntje! En alles is mooi in verhouding gelukkig! 3 weken geleden was die bijna 70 cm. Toen was die 4 maanden. Hij wilt ook nu beginnen met kruipen..

3 jaar geleden

Onze dochter is geboren met 4,8 kg. Woog met 5 maanden 10 kg. Is nooit iets ...
Oh dat is netjes!

3 jaar geleden

Ons zoontje is geboren met 40+5 en woog 4405 gram en was 51cm en met 13 weken woog hij 7440 gram en was 65,4 cm. Cb zegt dat dit prima is! Hij is gewoon een grote knul 😃

3 jaar geleden

Geboren met 37+2 weken en 3665 gram en 55cm. (Voor het termijn wel vrij zwaar) 74 cm 9 kilo bij 5 maanden Nu net 1 jaar en 84 cm en 12,3 kilo Het 1e halfjaar groeien ze het hardst

3 jaar geleden

Reactie op Joanne22

Geboren met 37+2 weken en 3665 gram en 55cm. (Voor het termijn wel vrij zwa ...
Oh dat valt dan wel mee, als ze wat ouder zijn. Ik dacht als hij zo doorblijft groeien is hij dalijk 20 kilo met 1 jaar haha.

3 jaar geleden

Reactie op moedervan1D

Oh dat valt dan wel mee, als ze wat ouder zijn. Ik dacht als hij zo doorbli ...
Dat dacht ik ook 😅 maar een kindje groeit gemiddeld gezien 25 cm in het eerste levensjaar. als je de groeidiagrammen erbij pakt zie je ook dat die afbuigt naar maten ze ouder worden, en als je zoontje gewoon z'n eigen lijn volgt is het helemaal prima😁

3 jaar geleden

Mijn zoontje was 3990 bij de geboorte en woog met 5 maanden 9090 🥴 ze hebben er echt nooit vervelend of stom over gedaan! Pas toen hij met 8 maanden “maar” 9450 woog zeiden ze kijk dat is ietsje beter voor zijn lijn, hij steeg namelijk de bovenste lijn voorbij.

3 jaar geleden

Reactie op moedervan1D

Oh dat valt dan wel mee, als ze wat ouder zijn. Ik dacht als hij zo doorbli ...
Hahaha das niet gek gedacht hoor, dat dacht ik ook bij de eerste. Man man man, at als een bouwvakker en ging als een speer. Toch met 2 jaar ‘maar’ 15 kg 😏 Hollandse glorie noemde de VK het 😊

3 jaar geleden

Onze zoon was 5665 gram en 56 cm bij de geboorte. Na 5 maanden ongeveer 8,8 kg en 72 cm. Hij wordt volgende maand al 2 jaar, weegt nu 16 kg en is tegen de 1 meter lang. We hebben ook nooit commentaar ofzo gehad, in ieder geval niet van het cb. 🙈