10 Reacties

5 jaar geleden

Huh.. Als wij 120cc geven dan vullen we het flesje tot 120cc met water en vullen het daarna aan met 4 schepjes voeding. Dan bieden we het aan. Het lijkt misschien meer door de poeder maar gaat om de hoeveelheid water toch? We gieten niks weg in iedergeval.

5 jaar geleden

Reactie op Eveline08

Huh.. Als wij 120cc geven dan vullen we het flesje tot 120cc met water en v ...
Dit :-)
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

5 jaar geleden

Ik vond t ook altijd verwarrend, als je het via t rekensommetje uitrekent dan gaat het om klaargemaakte voeding. Wellicht heb je wat aan onderstaand stukje;

5 jaar geleden

Ik giet ook nooit iets weg😊

5 jaar geleden

Reactie op fleure

Ik vond t ook altijd verwarrend, als je het via t rekensommetje uitrekent d ...
Zo misschien iets duidelijker

5 jaar geleden

Ik heb nooit meer afgegoten nadat m’n zoon 2 weken oud was. Hij drinkt wat hij drinkt. 120 is het water, de voeding erbij maakt het totaal wat meer vloeistof, maar dat hoef je niet perse af te gieten.

5 jaar geleden

Dan komt het wel goed. Volgens onze kraamhulp moesten we afgieten maar vond dit al zo vreemd en als je op een blik nutrilon kijkt staat er ook 120 = 120water + 4 schepjes word 135.

4 jaar geleden

Kinderartsen rekenen het vocht. Dus 120

4 jaar geleden

120 water met daarbij 4 scheppen, je hebt dus idd meer cc's in de fles zitten.

4 jaar geleden

Volgens mij doe je het terug gieten alleen in de eerste week/weken. Als ze zo klein zijn dan is 10 ml meer of minder nog redelijk veel in verhouding, maar op 120ml maakt dat weinig meer uit.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.