13 Reacties
5 jaar geleden
Wij gebruikten Pure Goat naast borstvoeding. Bij mijn Kraamzorg hadden ze nog niet zo lang Eem cursus gevolgd over kunstvoeding op basis van geitenmelk en ze waren er laaiend enthousiast over. Omdat er bij ons sprake was van bijvoeding, heeft het cb de reguliere formule (bijv 150 x gewicht : aantal voedingen) er op los gelaten. Verder is het belangrijk om de dosering op de verpakking niet te overschrijden. Maar als jouw kleintje daar niet genoeg aan heeft zou ik toch maar terug gaan naar het cb.
5 jaar geleden
Wij gebruikten Pure Goat naast borstvoeding. Bij mijn Kraamzorg hadden ze n ...
Dank je wel voor je reactie. Ik ben er wel heel tevreden over inderdaad. Nee ik heb het nog lang niet overschreden. Ze krijgt nu 120 per keer. Maar soms komt ze dan tussendoor nog een keer en drinkt dan maar 40 ml. Maar het consultatiebureau blijft maar hameren dat ze teveel krijgt. Terwijl ze volgens het blik meer zou moeten krijgen.
Ik volg wel mijn eigen pad en kijk wel waar mijn dochter behoefte aan heeft. Maar was benieuwd naar andere ervaringen.
VRIEND
5 jaar geleden
Wat goed! Ik geef zelf borstvoeding maar heb de verloskundige voor de kraamweek (heb bij haar ook een geboortecursus gedaan. Liep voor controle bij gynaecoloog) en Kraamzorg echt gekozen op ervaring met borstvoeding. Beide zijn fan van geitenmelk in plaats van koemelk als borstvoeding niet lukt en niet gewenst is. Geitenmelk zit het dichts bij moedermelk. Beide zijn wat meer bio/groener aangelegd, maar zijn er dus heel bekend mee. In mijn omgeving ook een aantal mensen die geitenmelk geven in plaats van bijvoorbeeld een Nitrilon.
Het heeft iets te maken met wat voor soort dier het is en een geit zorgt volgens mij op een zelfde soort manier voor zijn kleintje als wij (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een koe, hert of konijn). Gek dat ze het niet kennen en niet echt weten wat je er precies mee moet doen in jouw situatie. Logisch dat het lichter verteerbaar is, omdat het ook op borstvoeding lijkt:). Is er geen lactatie kundige aangesloten bij het CB? Die zal er wellicht wel ervaring mee hebben!
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Wat goed! Ik geef zelf borstvoeding maar heb de verloskundige voor de kraam ...
Ja ik had inderdaad er al veel over gelezen de geitenmelk. En had voor mij zelf al besloten dat ik dat wilde gebruiken mocht het nodig zijn. En het was eerder nodig dan gepland en gedacht aangezien borstvoeding niet ging.
Ja vreemd toch dat ze het niet zo kennen?
Ik vind eigenlijk dat dat wel zou moeten als cb zeker. Maar moet straks weer heen ik ga een vragen voor een lactatie kundige is die er meer van weet.
5 jaar geleden
Kabrita schijnt top te zijn! Alles wat in NL wordt verkocht voldoet sowieso aan hele strenge eisen, dus als ze het er goed op doet lekker zo houden :)
5 jaar geleden
Wij gaan ook voor kabrita als de kleine er straks is, mocht borstvoeding niet lukken of juist als aanvulling van de bv. Mijn zwager en schoonzus zijn geitenhouders en daarbij aangesloten en zij vertelden dat idd ook het verhaal dat het meer ligt richting de borstvoeding (qua eiwittenreeksen en verteerbaarheid). Dit is bij koemelk anders en veel langer, waardoor de afbraak ervan voor een kindje langer duurt. Zijzelf (schoonzus) hield de dosering van de verpakking van kabrita aan. Daarnaast liggen de kwaliteitseisen van de melk van geiten hoger... dus stabieler product schijnt.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Vroo86
Ja ik had inderdaad er al veel over gelezen de geitenmelk. En had voor mij ...
Jammer dat het (nog) niet gelukt is met de borstvoeding! Maar wie weet met hulp van de lactatiekundige of een andere goede lactatiekundige😊. Ik blijf me inderdaad verbazen dat zegger niet kennen! De borstvoeding is bij mij ook echt gelukt dankzijde ervaring van de leidinggevende van de Kraamzorg en de verloskundige, anders was het een ander verhaal denk ik. AlsE daar ervaring mee hebben zou je denken dat E geitenmelk kennen! Goedzo, gewoon vragen naar de lactatiekundige!
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Jammer dat het (nog) niet gelukt is met de borstvoeding! Maar wie weet met ...
Ja deze kende het wel en zei als je het niet overschrijd wat op het blik staat mag je gewoon kijken waar ze behoefte aan heeft.
Ja borstvoeding is naar gekeken maar ik had gewoon niks. Dus we hebben maar gewoon de overstap gemaakt. Scheelt een hoop frustraties voor ons beide