11 Reacties

4 maanden geleden

Je zou ook de flinke schep kunstvoeding steeds kleiner kunnen maken, tot je langzaam op water zit.

4 maanden geleden

Wat hierboven ook gezegd wordt. Ik ging de melk steeds meer verdunnen- dan merkt ze het niet zo. Dus bijv 1 schepje op 90 ml. Je mag op deze termijn al over naar koemelk. Lust ze dat niet? Dat was bij ons ook even oefenen hoor. Het smaakt veel minder zoet natuurlijk.

4 maanden geleden

Reactie op Miepje90

Wat hierboven ook gezegd wordt. Ik ging de melk steeds meer verdunnen- dan ...
Ja, koemelk lust ze wel! Over dag krijgt ze dat ook. Dus daarom is de kunstvoeding vind ik niet meer ze eet overdag goed. Ik zit allen met de nachten. Koemelk moet ik dus steeds naar beneden maken , hihi! Dus dacht misschien iets te bedenken wat ik dus kan geven en boven kan blijven. En anders in toch maar helemaal stoppen ‘s nachts. Een paar nachten lukt me wel met heel weinig slapen. Maar laatst in de vakantie geprobeerd maar na 1,5 werk werd het erg echt niet beter op helaas en naar 60cc slaapt ze gelijk verder. Kies toch wel beetje voor slaap anders ga ik op gegeven moment echt fouten maken op werk etc.

4 maanden geleden

Wij hadden dit probleem op een gegeven moment ook. Kostte twee weken doorzetten ‘s nachts maar daarna sliep hij de nachten door zonder flesje! Wat ik deed: eerst steeds meer verdunnen & minderen. Toen aankondigen dat ik er eind die week mee zou stoppen, ‘melk is niet voor ‘s nachts.’ Vanaf dat punt water aangeboden (wilde hij niet) en getroost. Hij was enorm verdrietig en kostte inderdaad een hoop slaapuren. Maar na twee weken was dat ook over en sliep hij door! Ik zou behalve water niets aanbieden, met het oog op de tandjes ook.

4 maanden geleden

Wij geven de koemelk gewoon koud 🙈 dan loop ik wel even naar beneden om het uit de koelkast te pakken, maar schenk het in 1 tel in en dan naar boven en ik geef het dan. Ook overdag drinkt hij het koud, nooit warm aangeboden. Je zou het dan inderdaad ook in een thermosfles koud kunnen houden. Hier werkt ook niks anders dan gewoon een flesje geven. Probeer water maar dat pikt hij niet en van wiegen wordt hij ook vooral kwaad, speen wil hij ook niet. Na wat drinken valt hij vaak wel weer in slaap.

4 maanden geleden

Opgewarmde koemelk in een thermosfles blijft wel een paar uur warm. Of juist koude melk in een thermosfles blijft een paar uur koud.

4 maanden geleden

Reactie op Zuzanna

Wij hadden dit probleem op een gegeven moment ook. Kostte twee weken doorze ...
Bedankt voor je reactie! In die twee weken! Wat hebben jullie ‘s nachts gedaan toen hij wakker werd. Uit bed halen en blijven zitten tot hij weer moe was, laten huilen, steeds terug en troosten en weer weg lopen etc ?

4 maanden geleden

Even nog buiten hoe je ervan af komt: waarom neem je geen thermosflessen mee naar boven zodat je de fles boven kunt mengen? Daarnaast: wil je van alle voedingen af of wil je alleen van de kv af?

4 maanden geleden

Wat ik doe als mn zoontje in de nacht wakker wordt van Nestle biscuit pap een schepje met water. Dit vindt hij ook heel lekker. Dan hoef ik idd niet nog naar beneden om melk te halen ahaha.

4 maanden geleden

Hier lange tijd (tot 15 maand) een fles om 23u gegeven. 180 met 3 schepjes. En steeds afbouwen. 150 met 2, 100 met 1 en daarna alleen nog water gegeven. Iets van biscuit pap zou ik persoonlijk niet geven. Zit suiker/honing/zoetstof in. Wie weet werkt dit afbouwen en kan je straks de nachten goed door slapen?

4 maanden geleden

Reactie op Mel0624

Bedankt voor je reactie! In die twee weken! Wat hebben jullie ‘s nachts ged ...
Uit bed gehaald en in de schommelstoel (op zijn kamer) gezeten tot hij klaar was om weer te gaan slapen. Kon gerust 1,5 uur duren. Eerste paar nachten werd hij 2 keer wakker, daarna nog 1 keer. Tussendoor ook water aangeboden maar dat wilde hij niet. Ik meen wel dat het verdriet aan het eind van die twee weken eerder over was, maar het is lang geleden (zoontje inmiddels bijna 4 😅) dus weet het niet meer zeker. Het was zwaar, maar het was het waard!