49 Reacties
3 jaar geleden
Waarom wil je de huisarts niet bellen? Je kunt toch niet vertrouwen op tips die je hier krijgt?!
3 jaar geleden
Oeiii! Dat lijkt me pijnlijk! Ik vond dit zo gauw! Dus letten op roodheid eromheen, warmte, pijn en koorts.. sterkte

3 jaar geleden
Soms kan het overigens wel nodig zijn om het stukje nagel los te halen, dus zou bij twijfel toch wel overleggen met de huisartsenpost
3 jaar geleden
Waarom wil je de huisarts niet bellen? Je kunt toch niet vertrouwen op tips ...
Ik wilde de huisartsenpost, zo in het weekend niet bellen omdat hij er geen last van lijkt te hebben en ik mij misschien ook wel een beetje bezwaard voel om voor zoiets “kleins” (voor mijn gevoel dan) de huisartsenpost te bellen. Als het door de weeks was, had ik zeker even met de assistente gebeld.
Verder zou ik niet weten waarom ik niet kan vertrouwen op wat anderen hier zeggen, wellicht is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en kan helpen.. is niet een hele rare vraag toch?!
3 jaar geleden
BEL DE HUISARTS!
Sorry maar als je hier niet voor wil bellen waarvoor dan wel???
3 jaar geleden
Hier hoef je de huisartsenpost niet voor te bellen, gewoon laten zitten en opletten dat het niet ontsteekt. Koorts of pus roodheid die uitbreid kan je huisartsenpost bellen. Teennagel valt er vanzelf af
3 jaar geleden
BEL DE HUISARTS!
Sorry maar als je hier niet voor wil bellen waarvoor dan ...
Bel de huisarts? Waarom? Die teen valt er niet af hoor… hier hoef je in het weekend echt geen huisartsenpost voor te belasten… ze geeft heel duidelijk aan dat hij er geen last van heeft. Goed schoon maken, nagel even afdekken en in de gaten houden of hij last krijgt en bij roodheid, zwelling, warmte en of koorts WEL de huisartsenpost bellen.
3 jaar geleden
Als het verwijderde lid dit nog leest: hier 2x gebeurd aan beide grote tenen alleen het bloedde niet. Met rust gelaten en daarna groeide het netjes terug. De eerste keer had ik het aan het cb laten zien en die zei dat er niks aan de hand was.
3 jaar geleden
Bel de huisarts? Waarom? Die teen valt er niet af hoor… hier hoef je in het ...
Als het gaat ontsteken ben je verder van huis.
3 jaar geleden
Als het gaat ontsteken ben je verder van huis.
Iets ontsteekt niet zomaar. Dat is er niet ineens. Dat laat symptomen zien. Dus dat hou je in de gaten. Een arts gaat echt niet bij voorbaat iets starten omdat het kan gaan ontsteken. De nagel is ingescheurd he.. het is niet dat er door trauma een compleet nagelbed beschadigd is… dit zijn dus redenen waarom als je de post nodig hebt je lang in de wacht hangt.. dit soort dingen zijn vervelend maar geen huisartsenpost zorg.
3 jaar geleden
Iets ontsteekt niet zomaar. Dat is er niet ineens. Dat laat symptomen zien. ...
Tja ik zou zelf wel bellen. Als de huisarts dan zegt dat het niet nodig is om te komen dan weet ik voldoende. 🤷🏻♀️
3 jaar geleden
Waarom maakt iedereen zich zo druk om overbelaste huisarts? Het gaan om je kind en volgens mij weet die altijd nog meer dan welke ervaren moeder dan ook hier. Ik zou echt nooit iets, ook al is het “maar” een nagel, laten afhangen van adviezen hier en de dokter niet bellen omdat ik niet overbezorgd wil doen. Onbegrijpelijk eigenlijk dat er heel vaak dit soort advies wordt gegeven in dit soort forums🤦🏼♀️
3 jaar geleden
Waarom maakt iedereen zich zo druk om overbelaste huisarts? Het gaan om je ...
1000% mee eens. Bellen!
3 jaar geleden
Waarom maakt iedereen zich zo druk om overbelaste huisarts? Het gaan om je ...
Toevalling is dit het werk van deze ervaren moeder hier ;) dus ik weet heel hoed waar ik over praat.. zitten namelijk ook behoorlijk wat medisch geschoolde moeders en artsen op dit forum. En beetje logisch nadenken is volgens mij ook nog steeds aan de orde toch. Waarom zou je in hemelsnaam in het weekend de huisartsenpost gaan bellen die er uitsluitend voor SPOED is als je het net ontdekt, een vrolijk kindje hebt en geen alarmsymptomen ziet? Mocht die nagel nou gigantisch rood zijn, kindje is niet lekker/happy en je ziet pusvorming ja duh dan bel je de post! Maar anders? Nee sorry.. daar zijn ze gewoon niet voor bedoeld..
3 jaar geleden
Reactie op Tauriel
Die inschatting kan je zelf bij dit toch ook wel maken hoop ik?
Nee kan ik niet. Ik ben een overbezorgde moeder die over elk klein wondje belt omdat ik zekerheid wil.
In het verleden zelf iets naars meegemaakt waarbij mijn moeder niet optijd belde en misschien daarom een beetje getraumatiseerd. :)