32 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben ook eentje van 70 op 140 en hij gaat er normaal direct in slapen. Heb wel een anti roll kussen gekocht waar ze in mogen slapen alleen zodat die zich wat veiliger voelt en niet zakt in bed.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik weet niet of je ik goed begrijp. Maar wij hebben ook een ledikantje die je later om kan bouwen tot peuterbedje. Maar natuurlijk gebruik je eerst het ledikantje. Dat grotere bedje is echt pas al kindje een peuter is.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ik kan je aanraden om de eerste tijd gebruik te maken van iets wat meer ‘geborgen’ voelt. Een groot ledikant voelt vaak erg koud en kaal aan voor baby’s. Wij hadden bij mijn dochtertje geen wieg maar legden haar in de wandelwagenbak. Dit ging heel goed, ze heeft er uiteindelijk een dikke 3 maanden in geslapen. Nu voor ons zoontje hebben we een zogenoemde ‘mozes mand’, een riet achtige wiegemand die we in het ledikant hebben gezet voor de eerste maanden.

5 jaar geleden

Gewoon gelijk na de geboorte gebruiken, kan prima. Wel het bedje laag opmaken ivm verstikking gevaar maar dat moet je bij alle bedjes.

5 jaar geleden

Ja hebben wij ook lekker makkelijk voor de toekomst....

5 jaar geleden

Ik denk dat het echt aan je kindje ligt ook.. Wij hebben een ‘gewoon’ ledikant gehad maar die gaat nu naar de tweede. Omdat ons zoontje (1,5) nog niet toe is aan een peuter bed hebben we een meegroei ledikant gekocht van 140 die tzt als peuterbed kan. Vind hem ineens weer heel klein lijken in dat bed dus zou zelf denk wel voor een wieg/co sleeper gaan dan...

5 jaar geleden

Reactie op Whitney86

Ik weet niet of je ik goed begrijp. Maar wij hebben ook een ledikantje die ...
Ja dat begrijp ik, natuurlijk gebruik je eerst het ledikant. Maar ik bedoelde of vroeg me meer af of andere die een ledikant met deze maten gekocht hebben gelijk na de geboorte hun kindje hierin lieten slapen of dat ze hun kindje eerst in een wiegje/cosleeper hebben gelegd omdat de ledikant zo groot lijkt/oogt voor zo'n kleintje!

5 jaar geleden

Ik kan je aanraden om de eerste tijd gebruik te maken van iets wat meer ‘ge ...
Hier heb ik inderdaad ook nog voor gekeken een mozesmand! We hebben nog een kleiner ledikant 60x120 (wat eigenlijk bedoeld is voor bij Oma tzt) dus zaten er zelf al aan te denken om dit de eerste tijd te gaan gebruiken en na verloop van tijd over te gaan op het grotere ledikant....

5 jaar geleden

Reactie op meghann93

Ik denk dat het echt aan je kindje ligt ook.. Wij hebben een ‘gewoon’ ledi ...
Ohjaa ziet er nog heel klein uit voor zo'n groot bed! Wij hebben ook nog een "gewoon" ledikant (60x120) die eigenlijk bedoeld is voor bij oma tzt... We zaten er al aan te denken deze eerst zelf nog te gebruiken zolang het nodig is en goed voelt en daarna over te gaan op het grotere ledikant!

5 jaar geleden

Ohjaa ziet er nog heel klein uit voor zo'n groot bed! Wij hebben ook nog ee ...
Jaa dat is dan ook een goede optie! 😊
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Oude trauma's en wat je mist van je kindloze bestaan

Waarom maken baby's zo graag herrie? We duiken in hun speelgedrag en een groeiende eigen wil. Ook bespreken we hoe het is om op te voeden zonder goed voorbeeld. En mis je soms nog iets uit je leven van voor de geboorte van je kindje?

VRIEND

5 jaar geleden

Ja dat begrijp ik, natuurlijk gebruik je eerst het ledikant. Maar ik bedoel ...
Dan begreep ik je dus verkeerd:-) ik ben van plan (maar moet maar zien of dat werkt) om ons kindje overdag in het ledikantje te laten slapen en 's nachts in cosleeper op onze kamer.

5 jaar geleden

Wij hebben dezelfde maat en de baby er vanaf het begin in laten slapen. Gewoon kort opmaken. Ging prima.

5 jaar geleden

Hier ook 70x140 juniorbedje en is prima meteen vanaf het begin te gebruiken. Je dekt toch laag in, dus lijkt misschien groot, maar prima te doen. Ik vind die wiegjes juist veel spannender zonder spijltjes (ivm evt klem liggen en ademen etc). Wel mogelijk nog een tijdelijke co sleeper maar vooralsnog vind ik die dingen zo lelijk dat ik nog hoop er een tegen te komen die wel aan staat. Of het zijn halve campingbedjes 🙈 Kortom: prima junior bed waar kleine meteen in kan en voor naast het bed kijken we nog even rond.

5 jaar geleden

Reactie op Whitney86

Dan begreep ik je dus verkeerd:-) ik ben van plan (maar moet maar zien of d ...
Ja dat waren wij ook van plan inderdaad!!

5 jaar geleden

Wij hebben ook een 70x140 meegroei ledikant en madam ligt er nu vanaf geboorte in. Kort opgedekt en ze doet het goed erin 😁

5 jaar geleden

Reactie op Indrah

Wij hebben ook eentje van 70 op 140 en hij gaat er normaal direct in slapen ...
Wat voor een anti rol kussen als ik vragen mag? 🙏🏼

5 jaar geleden

Welk matras koop je voor een 70 x 140? Ikea heeft deze maat niet!

5 jaar geleden

Reactie op Lisette1990

Welk matras koop je voor een 70 x 140? Ikea heeft deze maat niet!
Wij hebben deze bij babydump erbij gekocht!!
Van Asten- banner web baby - prijzenspektakel

5 jaar geleden

Reactie op maryke-24

Wat voor een anti rol kussen als ik vragen mag? 🙏🏼
Ben ik ook wel benieuwd naar

5 jaar geleden

We vonden voor klein babytje het juniorbed lastig strak en kort op te maken. Dus eerst in wieg naast mij. Na 6 maanden in slaapzak in ledikant, dat werkte prima.