29 Reacties

4 jaar geleden

Ben benieuwd want wij gaan ook vanavond eten bij vrienden en weet niet hoelaat we terug zullen zijn! Ik had gedacht om onze zoon al wel in de pyjama te doen, hopelijk al slapend in de autostoel doen en dan slapend weer in bed leggen. Maar dat is het mooiste scenario natuurlijk 😂😂 in het ergste geval zullen we nog ff met hem zitten vanavond, dan dat maar denk ik dan.

4 jaar geleden

Gewoon proberen slapen te verplaatsen en dan zien... Ik zou me er niet te druk om maken hoor! Met een beetje pech zit je vannacht met teveel wijn in je mik even te spelen en met geluk duiken jullie allemaal direct je bed in om (verder) te tukken.

4 jaar geleden

Bij ons valt ze vaak in slasp in de auto als we van bezoek weer komen. Bij ons slaapt ze niet zo makkelijk bij anderen dan wil ze er gewoon bij zijn zal ik maar zeggen. Vanavond hebben we een verjaardag en rijden we er een uur en kwatier over. Ze valt dan de terug weg in slaap maar als wij haar dan meteen in bed willen leggen slaapt ze niet. Huilt ze een poos omdat ze te wakker is of te veel heeft gezien. Dus vaak als we thuis komen zetten we haar dan even op de grond speelt ze een half uurtje en ondertussen drinken wij dan nog iets en dan geven we haar nog een fles en leggen we haar in bed. Dan slaapt ze vaak meteen. Op 1 of andere manier als ze even dat half uurtje weer in dr eigen huis is en even rustig kon spelen is ze heel rustig en heeft ze dus nergens last van.

4 jaar geleden

Vriendin nam haar kind altijd mee, bij ons slapen, dan weer s avonds een uur in de auto terug en daar het bed weer in. Ging altijd goed. Ik heb dan weer een veel te actief en alert kind wat niets wil missen en bloed chagrijnig wakker wordt 🤣 Zal echt per kind verschillen. ☺️

4 jaar geleden

Ik zou het gewoon proberen. 😅 ik denk dat het bij ieder kind anders zijn. Als ik na onze zoon kijk die is rond kerst 16 maand en ik denk dat ik het wel aan durf om het tijdens de kerstdagen zo te doen. 🤔 Onze zoon kan goed slapen.

4 jaar geleden

Wij doen dit regelmatig. Leggen hem uit bed gelijk in de maxi cosi, maar hij blijft dan ruim half uur wakker in de auto. Met zo weinig mogelijk licht thuis gelijk in bed leggen. Dan rommelt hij best nog even wat, maar valt daarna in slaap zonder dat wij iets met hem doen.

4 jaar geleden

Reactie op Hmvanhoudtje

Wij doen dit regelmatig. Leggen hem uit bed gelijk in de maxi cosi, maar hi ...
Oh ja, en onze zoon is 15,5 maand.

4 jaar geleden

Ik lees mee! Ik heb dit laatst voor het eerst gedaan. Ik ben met de kinderwagen gegaan (ze is nog maar 22 weken dus dan kan ze nog daar in slapen, scheelt wel natuurlijk). Ik heb haar gewoon om de zelfde tijd haar fles gegeven en zelfde tijd weggelegd in de kinderwagen. Ben toen uiteindelijk om half 11 pas weggegaan omdat ze zo heerlijk lag te slapen. Ze werd onderweg naar huis wel wakker een paar keer van de geluidjes maar ging gewoon weer verder slapen. Ik voelde me ook een “slechte moeder” of “zuiplap” met enorme fomo maar het ging echt prima ondanks dat ik de dagen ervoor het zo spannend vond! Ik heb ook geen auto dus moest met ov... ik denk gewoon dat als je het sporadisch doet het prima is. Zo lang je idd gewoon een beetje hetzelfde ritme aanhoud

4 jaar geleden

Wij hebben het ondertussen al enkele keren gedaan en gaat telkens goed. Wij leggen onze zoon te slapen in campingbedje (helemaal zoals thuis met pyjama, slaapzak) als we dan naar huis willen leggen we hem met slaapzak aan in maxicosi(juist beentje uithalen om vast te klikken) thuis nemen we dan maxicosi mee tot boven en leggen we hem direct in zijn bed. Al enkele keren gelukt zonder dat hij zelf maar wakker wordt. Kan mij wel inbeelden als je kindje al in een vaste autostoel zit ipv Maxicosi dit misschien moeilijker is

4 jaar geleden

Gewoon proberen. Opzich hoef je haar ook niet wakker te maken natuurlijk. Wij behandelden onze zoon als porselein als hij overgetild moest worden. Je zou je dochter dan in de kinderwagen kunnen tillen als het echt om de hoek is 😉 Wij deden hem dan vaak een slaapzak aan die speciaal voor in de auto was. Zo vervoerden we hem dan slapend naar huis rond die leeftijd.

4 jaar geleden

Reactie op Sara18

Wij hebben het ondertussen al enkele keren gedaan en gaat telkens goed. Wij ...
Wij zetten trouwens ook het campingbedje boven in een kamer bij vrienden en nemen babyfoon mee zodat hij in een rustige, donkere omgeving ligt

4 jaar geleden

Wij doen dit ook wel eens, maar dan met de auto vaak nog minimaal een half uur rijden. Gaat meestal prima! Om de hoek lijkt het mij geen probleem. Optillen, in de kinderwagen leggen met de stoel plat, thuis weer overtillen in eigen bed! 👏 stel dat het drama wordt dan weet je dat voor de volgende keer maar denk dat het echt prima zal gaan!

4 jaar geleden

Als het om de hoek is in Camping bedje laten liggen en na huis tillen 😂

4 jaar geleden

Toevallig hadden wij dit vorige week. We hadden een bruiloft en om 23.00 hebben wij onze kleine opgehaald bij mijn schoonmoeder. Van bedje in maxicosi, daar sliep hij al snel weer. Thuis een klein slokje te drinken geveven en toen sliep hij weer verder. Niets aan de hand dus. Die kids zijn flexibeler als wij denken ❤️

4 jaar geleden

Toen we nog 1 kind hadden lieten wij haar gewoon liggen en haalden we haar de volgende dag op. Vaak veel makkelijker als wakker maken en dan thuis verder slapen. Maar ook dat ging prima.

4 jaar geleden

Niet schuldig voelen hoor! En zou me inderdaad niet te veel zorgen maken. Komt goed! Wij doen dit ook wel vaker en gaat prima. Ze slaapt altijd in een camping bedje. En we doen haar slaapzak uit en een jasje aan. En thuis schone luier en slaapzak weer aan. Ze word altijd wakker en is gelijk aan, haha ze is altijd zo druk! In auto vaak wakker en thuis leggen we haar in bed. Klets nog een minuut of 10 en valt dan in slaap. Maar onze dochter is dit wel vanaf begin af aan gewend. Ze is nu 22 maanden

4 jaar geleden

Reactie op minke2020

Toen we nog 1 kind hadden lieten wij haar gewoon liggen en haalden we haar ...
Dit zou ik heel lastig vinden 🙈 Ookal slaapt hij elke nacht door en zul je net zien die nacht niet door bv andere geluiden. Staan ineens niet je ouders aan je bed maar anderen 🙈. Maar dat ben ik die dat denkt 😁. Als ze heel vertrouwd zijn met de andere persoon is het weer anders

4 jaar geleden

Reactie op Alsklinga

Dit zou ik heel lastig vinden 🙈 Ookal slaapt hij elke nacht door en zul je ...
De meeste van onze vrienden hebben kinderen dus die wisten wel wat ze moesten doen. En beetje hetzelfde idee als oppas die aan je bed staat in mijn ogen 😏 die waarschijnlijk nog onbekender is. Ik merk overigens dat nu mijn kinderen ouder worden ze het erger vinden als ze oppas naar boven komt I.p.v een van ons.

VRIEND

4 jaar geleden

Kwestie van uitproberen i guess 🙈 als het niet gaat weet je het voor de volgende keer.. als het wel gaat, CHEERS!😆🥂 als het echt om de hoek is zou ik haar misschien gewoon (hopend slapend) uit het campingbedje halen en lekker na huis wandelen. Kan je haar zo weer in bed leggen.

4 jaar geleden

Reactie op minke2020

De meeste van onze vrienden hebben kinderen dus die wisten wel wat ze moest ...
Ik bedoel niet dat ik mijn vrienden niet zou vertrouwen 😄. Meer dat mijn kind dan in paniek schiet 🙈. Hij kan heel relaxt zijn en met iedereen die hij kent meegaan. Maar hij kan ook keihard in de ankers schieten omdat hij het zelf op dat moment niet vertrouwd. Dan wil hij gewoon mammaaaaaaaaaaa 😁. Als hij nog half slaperig zou zijn midden in de nacht dan schiet hij wel in shock stand denk ik 🙈. Overig keur ik jouw manier niet af hoor 😉. Het past niet bij mijn kind.