68 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Sanini88
Wat is de reden dat de kinderarts wil dat je naar 4x200 gaat?
Omdat de hapjes hier nog niet werken. Ze houd de mond op elkaar, draait weg met hoofd. En volgens het lijstje zou ze nu maar 4 flessen mogen.
3 jaar geleden
Ik zou lekker je kindje volgen en als ze nu nog geen hapjes wilt komt dat vanzelf wanneer ze er wel aan toe is. Komt vanzelf
3 jaar geleden
Het klinkt vreemd, mijn kindje van bijna 7 maanden krijgt nog 6 flessen van 150+5. En daarnaast met Rapley vast voedsel aan het ontdekken.
Misschien nog eens in gesprek met deze kinderarts hoe en wat het precies bedoeld is? Want neem ook aan dat een kinderarts zoiets niet zomaar zegt. En als je er echt niet uitkomt eens kijken of je een andere kinderarts om kan vragen mee te kijken?
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft nog nooit flessen van 200 ml gedronken! Max 180 en dat ging vaak niet op!
Mijn dochter had heel erg last van reflux en hier werkte grote flessen en indikken ook niet.
Hier was vaste voeding wel een uitkomst! Jammer dat ze dat nog niet wil! Gewoon blijven aanbieden! Komt vast goed!😊
3 jaar geleden
Reactie op Lace
Het klinkt vreemd, mijn kindje van bijna 7 maanden krijgt nog 6 flessen van ...
Ze gaf aan dat als ik een fles minder geef ze dan wel hapjes moet gaan eten ? Maar 150 gaat al moeizaam dan denk ik hoe dan ?
3 jaar geleden
Bij ons werkte 5 flessen ook heel lang goed, dus dat hebben we niet veranderd. Als ze zoveel teruggeeft zou ik ook niet naar 4*200 gaan.
Is je kindje te licht dat er zo gehamerd wordt op het voeden?
Je kan je ook verdiepen in rapley/kleintjes. En beginnen met stukjes in plaats van gepureerd. Je kindje heeft dan zelf de regie over het eten en wil op die manier misschien wel iets ontdekken.
3 jaar geleden
Reactie op Twister2021
Bij ons werkte 5 flessen ook heel lang goed, dus dat hebben we niet verande ...
Dysmatuur en prematuur geboren. Weegt nu 2 wk terug 5280 komt van 2198 en groeit perfect omhoog.
Heeft Koemelkallergie dus neacate.
Rapley ook geprobeerd maar ze wilt geen hapjes en kan het moeilijk dwingen?.
Ze drinkt nu zelfs met 5 flessen meer ml dan ze zou moeten met haar gewicht. Dus nee dat is niet de reden. Maar ze denken met een fles minder dat ze dan wel hapjes gaat eten ?
3 jaar geleden
Reactie op Twister2021
Bij ons werkte 5 flessen ook heel lang goed, dus dat hebben we niet verande ...
En daarbij met Rapley moet ze zelfstandig kunnen zitten en dat kan ze niet.
3 jaar geleden
Mijn dochter is 9 april 6 maand.
Hé mama! Als je kindje goed groeit op haar eigen lijn, vrolijk is, genoeg slaapt en zich verder goed ontwikkelt dan zou ik me als ik jou was niet te druk maken over de hapjes. Heb ik hier wel gedaan met ons eerste kindje en hij liet pas een lepeltje perenhapje toe toen hij 9 maand was. Brood eten duurde nog veel langer. Tot die tijd hebben we gewoon gezorgd voor voldoende melk zodat hij lekker kon blijven groeien. Hapjes wel steeds aangeboden en verschillende smaken maar ze beginnen er pas aan als ze er aan toe zijn. De één is dat misschien met 6 maanden al, maar sommigen dus ook wat later. Komt goed hoor!
Is hier helemaal goed gekomen, hij eet met avondeten intussen meer dan ik 😅
3 jaar geleden
Vraag me af waarom meteen die sprong naar 200? En niet eerst 180?
Miss is de redering als de laatste fles rond 19 is, ze sochtends dan ook meer honger heeft en dan van een grotere fles niet terug geeft?
Zou even aan de kinderarts vragen wat de logica is..
3 jaar geleden
Miss is ...
180+6 scheppen maakt 200.
Toen wij inderdaad naar 180+6 gingen en de 23 uur fles weglieten ging hij inderdaad meer hapjes eten. Toen zat hij dus op 4 flessen per 24 uur.
Nu zitten we zelfs op 3 flessen.
3 jaar geleden
Miss is ...
Ik ga maandag wel even bellen. Kreeg dit ook door van haar assistent. Denk ze moet 800 ml drinken dus denk inderdaad dan 180 us schepjes maakt 200.
3 jaar geleden
Miss is ...
Snap de redenering maar als ze nu al veel terug geeft met 150 zelfs 1 a2 uur erna dan wordt het nog meer spugen met grotere fles 😂
3 jaar geleden
Reactie op MM_1991
Hé mama! Als je kindje goed groeit op haar eigen lijn, vrolijk is, genoeg s ...
❤️❤️ Ja ze slaapt, groeit goed en is super vrolijk. Loopt iets voor met ontwikkeling op zitten na. Alleen die hapjes.. ik krijg er stress van. Wou eigelijk al pas beginnen met 6 maand. Maar met 4,5 maand begonnen omdat ze (consultatiebureau en kinderarts) het advies gaven. Maar ze wilt ze niet. 🫣
3 jaar geleden
Reactie op M_1986
Toen wij inderdaad naar 180+6 gingen en de 23 uu ...
Ohja 🤦♀️ ik had even 210 in mn hoofd denk ik 😅 maar klopt ja 180 plus schepjes is idd 200.
3 jaar geleden
Miss is ...
Zo is de verhouding van kv; 150+5 (165ml) en 180+6 (200 ml).
@TS maak je haar om 22 uur wakker voor de laatste fles? Zo ja, dan zou ik daarmee stoppen.
Je kan de flessen ook per stuk langzaam ophogen. Eerst 7, 11, 15 uur 150+5 en 19 uur 180+6. Daarna die van 7 uur ook 180+6 en dan stapsgewijs uitbreiden.
3 jaar geleden
Reactie op M_1986
Toen wij inderdaad naar 180+6 gingen en de 23 uu ...
Oke dat is goed te lezen. Maar zou je ook naar grotere flessen gaan als je kindje 1 a 2 uur na voeding nog terug geeft ? Ik kleed haar 3 x daags om en mijzelf 😂🥲 en ze laat nu vaak ook 20 of 30 staan per fles?