9 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben zelf destijds een mengeling van ons eigen schema en het schema van de opvang gemaakt. Dit vonden wij voor onszelf en dochter het fijnste. In jouw geval zou ik denken aan: 7.00 flesvoeding en broodje 9.00/9.30 een fruithapje 11.30/12.00 lunch (dit is zo omdat veel kindjes, zeker als het een gemengde groep is, rond de middag slapen) Rond 15.00 flesvoeding met een hapje 1830 avondeten

2 jaar geleden

De opvang gaat je kind gewoon meenemen in zijn eigen schema. Die kunnen niet voor elk kind wat anders doen. En ik zou dat persoonlijk ook loslaten. Het zal even wennen zijn in het begin maar kinderen zijn hierin heel flexibel en gaan zich wennen aan de situatie bij de opvang.

2 jaar geleden

Minder flesvoeding en daarnaast een broodje aanbieden? Of half 8 een broodje aanbieden ? Crackotte met iets of beetje yoghurt. Ik zorg er altijd voor dat ze wat in haar buik heeft voor we gaan. Soms is een volle fles genoeg en dan haalt ze het om half 10 met fruit eten wel weer in. Ik bied sochtends altijd brood aan soms eet ze het helemaal.op of meer en soms niet. Extra drinken mee onderweg in de auto soepstengel of crackotte dan zit er wat in. En dan om 09.30 haalt ze het eten wel in

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Minder flesvoeding en daarnaast een broodje aanbieden? Of half 8 een broodj ...
En ze eten dan om 11.30 alweer dus dan is dan toch best snel weer achter elkaar . Lijkt mij prima toch

2 jaar geleden

De opvang van mijn kinderen en van kinderen om mij houden tot 1 jaar rekening met het eet/slaapschema van het kind en daarna gaan ze (uitzonderingen daar gelaten) mee met de groep. Dus ik kan me voorstellen dat als je kindje 11 maanden is dat het dan verstandiger is om hem direct kennis te laten maken met het opvang-schema zodat hij over een maand niet opnieuw moet wennen/aanpassen. Maar bespreek dit vooral met de opvang. Mijn ervaring is dat ze graag met je meedenken. Succes!

2 jaar geleden

De opvang gaat je kind gewoon meenemen in zijn eigen schema. Die kunnen ni ...
Dit :). Ze trokken bij ons compleet hun eigen plan en hadden maling aan de onze 👌. Maar dan ook echt maling. Ik mocht haar geeneens een beschuitje meegeven toen ze acht maanden was. Ze vond dat zo lekker en het was 1 van de weinige dingen waar ze lekker een half uur zoet mee bleef zitten en knabbelen. Maar nee, "dan worden de andere kindjes jaloers". Whut...? Het zijn *** babietjes... Als er 1 geen melk mag, krijgt de rest het toch ook gewoon. Heel vreemd vonden wij dat. (Jup, we gaan nu wisselen van opvang, wel door een verhuizing maar ook wegens ontevredenheid.) Sorry, dit veranderde in een bitch over onze opvanglocatie 😂. Punt was eigenlijk: wij gingen langzaamaan naar het schema van de opvang.

2 jaar geleden

Reactie op Kiimi

Dit :). Ze trokken bij ons compleet hun eigen plan en hadden maling aan de ...
Nouja snap je frustratie. maar Ik herken het ook wel hoor mijn dochter krijgt soms nog een cracker in de auto als ze niet helemaal haar brood op heeft. Soms heeft ze geen zin meer maar ik zeg altijd wel dat ze die in de auto moet laten. Kan me goed voorstellen dat dit verwarrend kan zijn tussen de andere kindjes. Maar goed als het allemaal hele kleintjes zijn snap jou wel.. Is een denk ik een beetje dubbel als iedereen met eigen eten binnen komt lopen word het voor de kinderen ook verwarrend..

2 jaar geleden

Wij volgen het schema van de opvang (omdat het ook op ons schema lijkt). Als ik jou schema zo zie zou ik smorgens voordat hij naar opvang gaat een broodje aan bieden na de fles. Dan heeft hij een lekker volle buik en zou het wel moeten redden tot 9.30.

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! We gaan tijdens de vakantie kijken of alvast fles voeding en broodje in de ochtend kunnen combineren. Bij onze opvang hanteren ze namelijk ook vaste tijden voor de voeding en niet op maat