13 Reacties

2 jaar geleden

Hi, mijn zoon is net 9 maanden. Hij is nu ong 7,8 kg en 72 cm. Heb mij wel altijd erg veel zorgen gemaakt om zijn gewicht, ook omdat hij ook erg veel spuugt (nu nog steeds). Maar hij groeit goed in zijn eigen lijn. Hij is gewoon een dunne spriet en heeft de bouw van zijn opa en neefjes 💙

2 jaar geleden

Hier 11 maanden 66cm en bijna 7 kilo Cb zegt ze is klein maar verder niks

2 jaar geleden

Zoon 13 maanden 75.5 cm en 8.2 kg... weinig maar gezond

2 jaar geleden

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een kleine lichte baby, ik word er soms erg onzeker van ook al is ze gewoon erg tevreden.. Hier nu bijna 9 maanden, 66cm en 7050 gram

2 jaar geleden

Onze zoon is nu 16mnd en zit nog in maat 74🙃🤭. Wij zijn ook allebei niet groot en hij volgt prima zijn eigen curve! Zo lang dat is, en goed eet/drinkt/plast etc, en zich goed ontwikkelt zoals je al aangeeft, zou ik me geen zorgen maken !

2 jaar geleden

Reactie op Soof1920

Onze zoon is nu 16mnd en zit nog in maat 74🙃🤭. Wij zijn ook allebei niet ...
Ja precies, we hebben gisteren wel een bloedonderzoek laten doen omdat ze met 5 maanden onwijs ging spugen na inname van ei en pindakaas, waardoor ze in een maand maar 50 gram was aangekomen.. ze denken dat FPIES eruit gaat komen, is een ander soort van voedselallergie.. gisteren ook meteen gewogen en gemeten en weegt nu 7050 gram en 66cm.. wij zitten nu in maatje 62/68..

2 jaar geleden

Ja precies, we hebben gisteren wel een bloedonderzoek laten doen omdat ze m ...
Hier ook koemelk- en kippeneiallergie. Succes met de onderzoeken/uitslagen! Goed etiketten lezen zodra het nodig is, dan is het goed te doen :) en een antihestaminedrankje hebben wij in huis, voor als onze zoon toch iets binnen krijgt wat hij niet mag hebben (sorry als je deze info al kent:))

2 jaar geleden

Reactie op Soof1920

Hier ook koemelk- en kippeneiallergie. Succes met de onderzoeken/uitslagen! ...
Hier ook een kippeneiallergie

VRIEND

2 jaar geleden

Mijn dochter van 16 maanden is nu in de overgang naar maat 80 (ik heb alleen echt een shitload aan mooie kleding gekocht in 74😅) . Ze weegt 8,6kg (vorige week gewogen voor de pinda provocatie). Haar gewicht is weer mooi bijgetrokken🤗! Haar lengte was 48cm maar woog 2800gram bij de geboorte met gewoon 38+6 weken. Een kleintje dus! Ze heeft meerdere voedsel allergieën waardoor we een halve studie van haar gezonde en verse vaste voeding hebben gemaakt, maar ze was al gewoon klein bij geboorte. Ik ben zelf 1,61cm en weeg iets van 54kg. Ook petit! Ze is dus 16 maanden, de allergie vrolijkste, duidelijkste (😅) en ontwikkeld super, ze loopt als een kieviet! Enige wat mij echt irriteert zijn opmerkingen van anderen; o wat is ze klein! O ik dacht dat ze jonger zou zijn! ….😑. Ik mag dat niet over een kind zeggen wat gigantisch is en al als een peuter eruit ziet als hij net geboren is, maar dit wel. Hetzelfde met dat je nooit iets mag zeggen over iemand die te dik is, maar iedereen ongegeneerd laat weten hoe te dun of slank iemand is😅.. als iemand vraagt hoe oud mijn dochter is roept mijn man soms 1 jaar, scheelt weer een opmerking 😉. Ik zeg er standaard achteraan; ze is een kleintje ja.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op DeniseD

Mijn dochter van 16 maanden is nu in de overgang naar maat 80 (ik heb allee ...
Mijn dochter is dus 16 maanden en helaas vorige week een buikgriep gehad, maar ze kan eten als een bouwvakker😅. We bieden haar ook wel echt producten aan met de juiste vetten, vezels en genoeg vocht. Altijd verse producten zonder alle zooi van de babyafdeling qua suiker. Ik merk wel dat ze nu echt lekker bijkomt in gewicht! We geven elke ochtend havermoutpap (gewoon van de volwassen afdeling havermout en zoals een volwassene ook eet; uit een kommetje met een lepel). Maar wel pas sinds ze een jaar is. Verder krijgt ze nog steeds borstvoeding en dat is wel onze lifesaver geweest met de buikgriep! Gelukkig zitten daar ook aardig wat vetten in😊.

2 jaar geleden

Mijn dochter was met een jaar nog geen 7 kilo. Toen ze naar de kleuterschool ging, droeg ze maatje 80/86. Nu is ze 16, kerngezond en 1.56. Haar hele leven klein, maar fijn 😁

2 jaar geleden

Wij zijn allebei kleine ouders, dus zou ook heel raar zijn geweest als we een mega grote baby hadden gehad.. bij de geboorte 2935 gram en 48cm, eerste week gezakt naar 2640 gram en ook op en af gegaan wat betreft voeding.. borstvoeding werkte hier niet helaas, gestopt na 5.5 week.. maar gelukkig ziet ze er totaal niet ongezond uit, komt vast wel goed uiteindelijk

2 jaar geleden

Ben van mening dat elke baby zijn eigen groeilijn heeft 🙈 onze zoon is 11 weken en is ongeveer 62 cm