43 Reacties

één jaar geleden

Los van dat ik 2900 een heel net gewicht vind, zou ik niet teveel vasthouden aan schattingen voor de bevalling. Hier zaten ze er ook een halve kilo naast.

één jaar geleden

Zou je geen zorgen maken , ze kunnen dat niet precies weten, ik was ongeveer zelfde lengte en gewicht als jou en mijn buik was ooo niet al te groot, ben bevallen met 39+2 en ze was toch tegen 3,5 kg had ik zelf ook niet verwacht, de grote van je buik hoeft echt niks te zeggen

één jaar geleden

Ja ze zeiden een kleine baby! Nog extra controlles en metingen maar ze was juist heel groot! 3648 gram. Had ook een kleine buik

één jaar geleden

De schattingen zijn precies dat schattingen. Ik zou me er niet zo druk om maken, bij iedereen in mijn omgeving en bij mij zelf zaten ze er stevig naast met hun schattingen en maakten we ons om niets zorgen. Mijn zusje zou bij de tweede een zeer kleine baby krijgen was gewoon gemiddeld met 3,016kg. Ik had veel vruchtwater en zou juist een hele grote baby moeten krijgen, echter ook mijn dochter was gewoon gemiddeld met 3,350kg. Laat je niet gek maken.

één jaar geleden

2900 gram is niet klein de mijn zat tussen 2600 2700 en was precies goed gewoon

één jaar geleden

Wat iedereen al zegt, het is een schatting. Bij ons zaten ze er zelfs meer dan een halve kilo naast (in ons geval naar beneden helaas, 2235g) en om me heen genoeg mensen waar het kind ineens een stuk zwaarder is. Daarnaast was ik zelf 2800 bij 40+ weken en niets aan de hand 😄 Is ook wel weer schattig zo'n ukkie🥰

één jaar geleden

Ik heb ongeveer jouw postuur en had ook een kleine buik en relatief kleine baby (3000g, 9 dagen te laat geboren). Al noemde mijn verloskundige het een 'delicate' baby 😆 Klein als in 'te klein' is wat anders (weet het niet precies meer maar echt 'te klein' is minder dan 2900g), de jouwe zit gewoon wat onder het gemiddelde. Ik zou me geen zorgen maken! Hier was hij binnen no time op een gemiddeld gewicht.

één jaar geleden

Reactie op Soofje81

Ik heb ongeveer jouw postuur en had ook een kleine buik en relatief kleine ...
Hier precies hetzelfde! Zou me niet zoveel zorgen maken ☺️

één jaar geleden

Mijn kindje was met 40 weken 46 cm en 2600 gram. Ik ben zelf ook niet groot en zwaar.. kind is kerngezond geboren. Zou mezelf niet teveel zorgen maken. Bij mij zaten ze er ook flink naast qua schatting.

één jaar geleden

Hier was de eerste 2850, hadden ze niet verwacht maar alles was in orde en mochten gelijk naar huis waar ze goed aankwam. Tweede werd iets zwaarder geschat, 3300 ongeveer.. kwam er met 3950 uit 😝

één jaar geleden

Bij mij werd tijdens elke controle gezegd dat we een kleine baby zouden krijgen. Uiteindelijk bevallen (38w6d) en ze woog 3950gram 😆

één jaar geleden

Maak je niet druk. Het zijn letterlijk schattingen. Ik heb me de hele zwangerschap druk gemaakt. Ik zou een mega baby krijgen bij 38+4 (geplande keizersnede dus ze rekenden naar die datum). Ruim over de 4 kilo. Hij was lang. Zijn buikje lag ver buiten de lijn. 36 weken spoedkeizersnede. 47cm kleding maat 44/50 3250gr en met alles juist onderin de curve ipv bovenin ook zijn buik. Hebben serieus nog een probleem gehad met kleding kopen in een lockdown. Hadden niets maat 44 en 2 pakjes maat 50. Maat 56 zwom hij in. Reactie in het ziekenhuis. Goh dat hadden we goed mis. Joh je meent het 🤦‍♀️

één jaar geleden

Bij de controle in werk 39 kreeg ik ook te horen dat ze best klein was. 2 weken later is ze geboren > 3615 gram 😆 Bij m'n zoontje nooit wat gehoord of hij te klein of groot was. Het was allemaal binnen de norm. Nou die was 4080 gram 😝

één jaar geleden

Bij mijn dochter was de schatting dat ze 2900 zou wegen. Ze woog 3600😅. Bij mijn zoon max 2700. Hij woog 3200😅. Maak je geen zorgen, het zijn allemaal inschattingen. Komt goed🤗

één jaar geleden

Hier zeiden ze de verwachting is rond de 3300 gram en schatting rond de 50 cm. Gemiddeld was dit, de groeiecho's gaven rond de p46 aan Werd uiteindelijk 2900 gram en 46 cm

één jaar geleden

Hier kreeg ik ook de mededeling rond 39 weken ‘koop maar veel maatje 40 want meer dan 2800-2900 zal het niet zijn’. Werd dus gewoon een gemiddelde dochter van 3430 gram 😅. Het is in deze fase zo onbetrouwbaar en niet meer dan een hele grove schatting.

één jaar geleden

Die schattingen allemaal daar zou k me niet druk om maken hoor! Hier door 4 gynaecologen en n klinisch verloskundige echo's gemaakt en gevoeld. Het zou een gigantische baby zijn zeiden ze, geen maat 50 kopen of meenemen (deze eigenwijze moeder had toch maat 50in de vluchtkoffer zitten). Ruuuim 4,5kilo en minimaal n cm of 54 was de schatting. Mocht ook absoluut niet tot 40 weken door, want dan zou ik t kindje er niet meer fatsoenlijk uit krijgen 🥴 Met 39 weken geboren, 3460gram en 49cm. Was ik ff blij met m'n pakkie maat50, daar verzoop ie nog in😅

één jaar geleden

Bij mij dachten ze rond 3800, het werd 4488 🤪! Blij dat ik dat niet van te voren wist haha (overigens echt prima bevalling gehad)

één jaar geleden

Niet druk om maken hoor. Hier dachten ze dat ik bij mijn vorige zwangerschap ik een hele grote baby zou krijgen. Hij is zelfs gehaald want ik mocht niet langer dan 40 weken dragen omdat ie zo groot was! Nou hij was echt niet groot en "floepte" er zo uit. Iets van 3430. Mijn eerste dochter was 4880 en dat hadden ze ook verkeerd geschat. Zij "floepte" er absoluut niet zo uit hahaha! Dus zolang de echo's goed zijn en het kindje het lekker naar zijn/haar zin heeft geen zorgen maken.

één jaar geleden

Mijn zoon was 2880 gram en 53 cm. Ik ben heel klein 1.60 maar de vader was wel 1.92. Ze schatte hem zwaarder dan hij was.