43 Reacties

één jaar geleden

Geen zorgen om maken hoor, ik ben ruim 10 cm langer dan jij en onze zoon woog 3110 gram. Prima gezond kindje ☺️ Weet ook dat ze er bij de meting 500 naast mogen zitten.. Dat is nogal wat natuurlijk op zo’n gewicht.

één jaar geleden

Ons kindje schatte ze ook klein toen hij in de buik zat. Toen ik was bevallen was hij rond de 2900 gram. Prima geboortegewicht en deed het heel goed. Toen hij geboren was zei de gynaecoloog direct dat hij toch niet zo heel erg klein was dan verwacht en het een mooi gewicht is.

één jaar geleden

Geen zorgen 2900gram is niet groot, maar zeker ook niet (te) klein! Mijn gynaecoloog gaf aan dat ze pas na 3 groei metingen goed kunnen inschatten hoe groot ze ongeveer zijn, en dan kunnen ze er nog naast zitten! Als ze zich zorgen maken zullen ze je ook doorsturen naar het zkh voor extra onderzoek/controles, maar dat is niet nodig. Mijn dochter is gehaald bij 37+6 vanwege haar groei en slechte doorstroming en woog 2350 gram. Als ze onder de 2300gram had gezeten had ze wrs in de couveuse gemoeten, maar ze had alleen extra controles voor suiker prikken en heeft in een warmte bakje gelegen ivm onder temp. Vanwege de keizersnede 2 dgn in het zkh geweest, maar daarna gewoon naar huis dus en was ze klein, maar deed het opzich gewoon goed op haar temp. Na

één jaar geleden

Ik had een meeeega buik, maar er kwam toch echt een frutsel van 2900 gram uit. Kerngezond! Buikomvang zegt niks. Je hoeft je geen zorgen te maken.

één jaar geleden

Hoi hoi, ik kom qua gewicht en lengte bij jou in de buurt.. ik ben bevallen met 40+3 en onze dochter was 2970 en alles is altijd goed geweest😊 het is niet zwaar, maar zeker niet te licht. Dus ik zou me geen zorgen maken! Success 🍀

één jaar geleden

Ik had vorige week een controle waarbij ze indd met de handen voelde en zei: jaaaa, kleine baby! Toen ik echter gister de groei-echo had bleek het helemaal geen kleine baby, ze loopt namelijk 2 weken voor op de groei... Ofwel; ik denk dat er weinig over is te zeggen haha. Mijn eerste kindje is geboren met 3080gram (was helemaal gezond en deed het super goed), waarschijnlijk zal de 2de rond de 4200gram uitkomen. Niet druk om maken, enkel zorgen dat je wat kleine maatjes in huis hebt (mt 44). Niet teveel, want als ze er naast zitten heb je aan mt50 genoeg, en is het wel een kleine uk hebben de papa of oma's zo wat mt44 kleertjes erbij gekocht 👍

één jaar geleden

Ik zou je idd niet te druk maken om de schattig wat ze zeggen. Vooral niet met alleen het voelen met handen. Hier dachten ze bij mijn jongste dat ze met 40 weken rond 3600 zou zitten. Nou ik ben met 37 weken bevallen en ze was 3570. Wil niet weten wat ze had gewogen als ik de 40 weken had aangetikt haha.

één jaar geleden

wij zouden ook een kleine baby krijgen, zelfs extra groeiecho s gehad. Nou, ze was 3500 gram!!!

één jaar geleden

Ik had een kleine buik en tig echo's omdat ze te klein zou zijn. Uiteindelijk bevallen met 40+5 en 2956. Ze was nog nét dysmatuur en moesten 24u in het ziekenhuis blijven. Die 24u waren heel rrg fijn want zij werd in de gaten gehouden en ik had ook midden in de nacht hulp. Mijn dochter had wat moeite met aankomen en temperatuur vasthouden in het begin. Nu groeit ze als kool :)!!

één jaar geleden

Reactie op Eefje_92

wij zouden ook een kleine baby krijgen, zelfs extra groeiecho s gehad. Nou, ...
Wij ook en hij was 3826 gram! Ik had extreem veel vruchtwater wat ze ook ff gemist hadden tot het vliezen breken, dus dat heeft waarschijnlijk een vertekend beeld gegeven.

één jaar geleden

Geen zorgen maken. Bij mijn eerste kindje werd er door middel van buik controle met de handen steeds gezegd dat ik een grote baby zou krijgen. Zoontje was bij de geboorte 2266 gram.. Maar wel kerngezond.

één jaar geleden

Mijn buik was ook klein, fundushoogte liep zelfs achter. Volgens de echo’s wel een grote baby. Vorige week bevallen, baby was 4.1 kg met 38 weken 😅

één jaar geleden

Ik zou me niet zo een zorgen maken. Hier dachten ze ook door kleine buik dat de baby niet zo groot zou zijn. Een verloskundige zei ' er kan nog wel eens een verassing komen, want volgens mij ligt ze helemaal in je rug' En jahoor baby van bijna 4 kg, wel pas met 41 weken geboren ☺️

één jaar geleden

Dit mag een arts op basis van voelen helemaal niet zeggen! Echt schandalig, sorry. Maak je geen zorgen en geniet nog van de laatste loodjes, probeer ook ontspannen de bevalling in te gaan. Een kleine baby is ook een perfecte baby

VRIEND

één jaar geleden

Ze schatte mijn baby op 3600 gram bij 37 weken, hij werd een dag later geboren met 2840 gram 🙃 klopt dus niet altijd!

één jaar geleden

Ik heb het ook meegemaakt. Baby was klein en zou niet meer wegen dan 3000 gram bij zijn geboorte. Uiteindelijk woog hij 3220 gram, na 39+1 weken zwangerschap. Zijn lengte bij de geboorte was 49cm. Baby was inderdaad klein. Maar heeft ook voordelen. Mijn zoontje zit nu al 3 weken in maatje 50.

één jaar geleden

Ik was zelf 2800 gram en 48 cm en geloof me dit is dubbel en dwars goedgekomen. Ik zou als we verder niks aan de hand is blij zijn, denk maar zo het moet er ook nog uit!!

één jaar geleden

Hier ook een kleine buik bij eerste kindje, werd geschat op 2050g, ik werd ingeleid op 38w vanwege een groeistop, hij woog bij de geboorte 2320g, dus ook wel hoger dan geschat

één jaar geleden

Ik denk niet dat dit iets zegt. Het gewicht schatten ze vaak fout in. Mijn oudste dochter zou een normaal gewicht hebben van 3.5 kg, maar was 2880 gram. M'n 3e dochter zou 2300 gram wegen maar was 3060 gram.

één jaar geleden

Niet teveel zorgen maken. Mijn oudste was ook klein geschat (4,2 kilo met 39.5 weken 🤣)