14 Reacties
2 jaar geleden
Waar vlieg je heen? Ik werk bij KLM. vrijwel altijd mogen buggies en kinderwagens mee tot aan de gate zodat je op Schiphol niet loopt te sjouwen met je baby.
Grote wagens worden altijd ingecheckt in de belly, en ter plaatse naar beneden gebracht via de gate. Soms heb je kinderwagenformaten die opgeklapt kunnen worden en in de bagage bakken passen. Maar als er geen ruimte is, verdwijnen die ook naar beneden.
2 jaar geleden
Zover mij bekend is bij klm altijd dat je hem wel bij incheck moet aangeven en dan geef je hem bij instappen af voor het koffer ruim. Ongeacht formaat
2 jaar geleden
Reactie op labellaholandesa
Waar vlieg je heen? Ik werk bij KLM. vrijwel altijd mogen buggies en kinder ...
Curacao! Die van mij past zeker niet in de bagagebak en zelfs inchecken aan het begin vind ik prima, maar wil niet op Schiphol staan en dat die helemaal niet mee kan!
Deze zin maakt mij onzeker:
Speciale bagage voor kinderen
Op alle KLM-vluchten mag u per kind altijd gratis 1 opvouwbare kinderwagen (15 x 30 x 100cm) en een (auto)kinderstoeltje of baby carrier meenemen. De babycarrier moet ingecheckt worden als ruimbagage, het autostoeltje en de kinderwagen mogen mee wel aan boord, mits deze aan een aantal regels voldoen.
2 jaar geleden
Reactie op Elnouk
Curacao! Die van mij past zeker niet in de bagagebak en zelfs inchecken aan ...
Bellen, dan weet je het zeker. ❤️
2 jaar geleden
Reactie op Elnouk
Curacao! Die van mij past zeker niet in de bagagebak en zelfs inchecken aan ...
Met jou denk ik nog 60 gezinnen dus op deze vlucht zijn ze wel wat gewend ;)
Als je gewoon een wagen hebt zoals we die tegenwoordig kennen, zou ik lekker een hoes meenemen en inchecken. Als je echt twijfelt, bel of chat dan even met de maatschappij.
(Ik spreek dan wel uit ervaring, maar niet namens het bedrijf uiteraard)
2 jaar geleden
Ik heb een Mutsy Nio, die kan ook niet zo klein worden opgevouwen (best stevig frame die groot uitpakt als je het uit elkaar haalt). Die hadden we bij ons + een maxicosi, samen in een zak gestoken en de hele boedel als één groot pakket afgegeven bij bagage.
Was geen enkel probleem, moesten het alleen afgeven bij bagageband voor speciale afmetingen (zoals surfboards enzo), dat was in een minuutje gepiept. Geen extra kosten niks, deden ze totaal niet moeilijk over.
(Ik was ook best een beetje gestresst door die afmetingen maar zolang het een beetje kan opvouwen gaan ze er echt geen liniaal bij houden. Alleen zo'n hele ouderwetse die helemaal niet kan vouwen doen ze misschien moeilijk over)
2 jaar geleden
Reactie op Elnouk
Ow top, dat is inderdaad waar ik op hoop. Had jij een speciale tas gekocht ...
Ik vlieg regelmatig met de KLM en nemen de Joolz day kinderwagen met wieg mee en de maxicosi. Deze vervoeren we in de prampack van Stokke. Past perfect en de spullen zijn goed beschermd. Op de luchthaven wandel ik met de kleine in de draagzak.
vorig jaar
Reactie op labellaholandesa
Waar vlieg je heen? Ik werk bij KLM. vrijwel altijd mogen buggies en kinder ...
Weet jij of je tot aan de gate ook een maxi cosi autostoeltje met adapters mee mag nemen op het onderstel van je kinderwagen? Of moet het autostoeltje altijd al bij de bagage ingecheckt worden?
vorig jaar
Reactie op Anne..91
Weet jij of je tot aan de gate ook een maxi cosi autostoeltje met adapters ...
Ik zou em lekker meeenemen als zijnde kinderwagen. Ongeacht of het de ene of de andere opzet is. Als je een stoel voor je babytje hebt geboekt, zou de maxi cosi daar zelfs op mogen (raamkant). Anders gaat ie naar beneden de hold in. Disclaimer: dit is wat ik vaak zie gebeuren, ik kan er geen verantwoordelijkheid voor nemen als anders besloten wordt😬