13 Reacties

9 maanden geleden

Hoe lang heeft hij hem nu? Mijn dochter heeft een tuigje/brace gehad voor heupdysplasie, iets heel anders. Maar ik herken het vele huilen in het begin wel. In de fb community waar ik zit(misschien hebben ze zoiets ook voor kindjes met klompvoetjes), lees ik het ook veel terug. Al heeft de een er meer last van dan de ander. Het is wennen en als de brace bedoeld is om de voet in een bepaalde houding te houden, kan dit in het begin spierpijn en ongemak geven.

9 maanden geleden

Die eerste dagen met de brace zijn zwaar. Misschien dat een opgerold handdoekje onder de knietjes verlichting kan bieden? Jouw kindje moet nog wennen. Sommige kindjes hebben wat langer nodig. Dit komt goed, echt waar! Wij deden soms i.p.v. 1 uurtje de brace uit, 2x een half uurtje.

9 maanden geleden

Reactie op Sevyfay

Hoe lang heeft hij hem nu? Mijn dochter heeft een tuigje/brace gehad voor h ...
Een week nu nog steeds veel huilen

9 maanden geleden

Reactie op Irisfahrendorf

Een week nu nog steeds veel huilen
Ja.. dat duurde hier toch op zijn minst 2 weken voordat het wat leek te wennen🥲 Als je twijfelt of hij wel echt goed zit, bel de behandelend arts/afdeling. Al is het maar voor een check of wat tips. Zo lastig he, je weet dat het zoveel beter is om het om te houden.. maar je voelt je bijna schuldig als ze zo huilen!

9 maanden geleden

Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. Gewoon bellen als je je zorgen blijft maken. Hoe oud is je kindje nu? Mijn zoontje had bij het starten met de brace ook heel veel last van zijn darmpjes. Dat bleek later overgevoeligheid voor koemelk.

9 maanden geleden

Reactie op Sevyfay

Ja.. dat duurde hier toch op zijn minst 2 weken voordat het wat leek te wen ...
Ik voel me verschikkelijk schuldig wil graag zijn lasten kunnen afnemen.

9 maanden geleden

Reactie op AJ91

Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. Gewoon bellen als je je zorgen bl ...
3 maand hij heeft ook last van de darmpjes maar drinkt moedermelk maar dit komt waarschijnlijk door premature leeftijd dus dit moet ik nog afwachten

9 maanden geleden

Reactie op Irisfahrendorf

3 maand hij heeft ook last van de darmpjes maar drinkt moedermelk maar dit ...
Je zou eventueel kunnen proberen zelf melkvrij te eten/drinken? Dat heeft hier heel goed geholpen (ook bv)! Hoe gaat het vandaag? Ik weet hoe verschrikkelijk het is om je kindje zo te zien, maar je doet dit voor zijn toekomst, voor zijn geluk. Goed bezig hoor!

9 maanden geleden

Reactie op AJ91

Je zou eventueel kunnen proberen zelf melkvrij te eten/drinken? Dat heeft h ...
Vandaag redelijk rustig huilt nog wel veel maar heeft eindelijk ook momenten stil

9 maanden geleden

Reactie op Irisfahrendorf

Vandaag redelijk rustig huilt nog wel veel maar heeft eindelijk ook momente ...
Heb je hem al eens geprobeerd een zetpil te geven om te kijken hoe het dan gaat? Als dat helpt heeft hij mogelijk last van spierpijn. Ik ken het schuldgevoel, je wil zo graag helpen en het liefst dat rotding weggooien.. maar toch weet je dat het het beste is om hem aan te houden. Het geeft een machteloos gevoel.

3 maanden geleden

Reactie op Irisfahrendorf

Vandaag redelijk rustig huilt nog wel veel maar heeft eindelijk ook momente ...
Hoe is het nu met de kleine? Ons zoontje heeft vandaag na z’n 5 gipsjes ook de brace gehad. Waar elke keer de gips wissel zonder problemen verliep en hij nauwelijks last had, was het bij het afhalen van de 3 weken gips wel anders. Aanrakingen vond hij echt niet leuk en waarschijnlijk door een groeispurt kwam zijn gips ook te strak te zitten rondom zn enkel en onderaan zn beentjes waardoor hij na het afhalen veel blauwe plekken had en bloeduitstortingen. In het ziekenhuis zeiden ze dat die niet vaak voorkomt maar wel mogelijk is omdat baby’s in de eerste weken soms hard kunnen groeien. Het huilen (anders dan een honger huiltje) gaat door merg en been. Hopelijk is het met een paar dagen over. Zo naar om te zien, maar we doen het allemaal voor een goed doel.

3 maanden geleden

Reactie op Eoring22

Hoe is het nu met de kleine? Ons zoontje heeft vandaag na z’n 5 gipsjes ook ...
Oh moeilijk om je kindje zo te zien he? Ik heb het nog al gehoord dat kindjes na de 3w gips periode blauwe plekken hebben. Misschien kan een pijnstiller verlichting bieden? Kan me voorstellen dat die nieuwe brace aan de al gevoelige voetjes niet goed doet! Geef het even de tijd, het komt goed!