20 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Met 8 maanden snappen ze dag nog niet zo goed. Toevallig leek ze mij gisteren een soort kus of hoofd knuffel te geven haha, ze is 7,5 maand.
Komt over een tijdje wel.
En dan nog ga ik het niet dwingen maar mag ze zelf weten wie ze wanneer wil knuffelen, kusje of niets wil geven. Had een interessant artikeltje gelezen dat kusjes en knuffels vaak worden afgedwongen naar bv opa en oma (ooms, tantes er cetera).je kent het wel; ‘geef oma eens een kusje’. Dat blijkt dus best vervelend voor een kind! Nooit bij stilgestaan.
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Met 8 maanden snappen ze dag nog niet zo goed. Toevallig leek ze mij gister ...
Helemaal mee eens. Kan je dat artikel misschien delen hier? Ik ben best benieuwd.
VRIEND
5 jaar geleden
Helemaal mee eens. Kan je dat artikel misschien delen hier? Ik ben best ben ...
Niet verwacht, maar gevonden! https://www.oudersvannu.nl/nieuws/waarom-je-kinderen-nooit-moet-dwingen-tot-het-geven-van-kusjes-en-knuffels/
5 jaar geleden
Sinds een maand en een half knuffelt onze zoon effectief terug, of pakt hij me zelf stevig vast uit het niks en begraaft hij zijn gezicht tussen mijn nek en schouder. Zaaaaalig vind ik het.
Ik ben trouwens al lang geen voorstander van ‘gedwongen’ knuffels en kussen geven en ga hem ook nooit verplichten om dat te doen. Vond dat als kind altijd vreselijk, de ganse familie afgaan voor een kus. Net zoals die ‘gedwongen’ kussen bij Nieuwjaar. Al heeeeel lang mee gestopt. 😅
VRIEND
5 jaar geleden
Sinds een maand en een half knuffelt onze zoon effectief terug, of pakt hij ...
O lijkt me weer een heel mooi moment als mijn dochter dit ook gaat doen🤗! Gisteren leek ze het een soort van te doen, heel grappig.
Ja precies! Ik weet dit ook nog goed van vroeger. Iedereen moest maar kusjes en knuffels; bloed irritant. Gaan wij dus ook niet doen😊!
5 jaar geleden
Dochtertje is 5 mnd en sinds een paar weekjes knuffelt ze mij. We hebben een knuffel moment na haar flesje. Ze pakt me in m'n nek stevig vast en duwt zichzelf tegen me aan hoofdje tegen mn gezicht en dan haar open mond op m'n wang vacuüm zuigen (oftewel baby kwijl-kus?) zo lief ik smelt elke keer ❤️
5 jaar geleden
Nou ik dwing het af en toe we af hahah, en dat vind ik helemaal prima. Die van mij wil alleen maar hupsen op me schoot dus op en neer bounce en vooral niet knuffelen. Ik ben je moeder dus 1 knuffeltje op een dag mag wel van mij. Dan druk ik haar even stevig tegen me aan en als ze moeilijk gaat doen zeg ik wel altijd oh sorry schatje mama vind jou gewoon heel lief en laat ik haar los ☺️
Ik kan het niet helpen ze is ZO CUTEEE🙈
Maar andere.. dat ze die kus of knuffel wil geven is totaal aan haar. Maar ik zal het later ook niet accepteren dat als we op visite gaan ze helemaal niks doet en ze niet eens aankijkt. Een handje of hallo is dan ook helemaal prima ☺️ moet ze ook wel klein beetje maniertjes leren je
5 jaar geleden
Hier zit knuffelen er al lang niet meer in maar sinds een paar weekjes komt hij zelf even een knuffeltje en een kusje brengeb en gaat dan weer verder spelen ik smelt dan echt
5 jaar geleden
Hier zit knuffelen er al lang niet meer in maar sinds een paar weekjes komt ...
Ik heb dan wel een mannetje van 11 maanden die veeeeelste druk is met leren los staan en lopen en zn blokjes😳
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op babysnoep
Nou ik dwing het af en toe we af hahah, en dat vind ik helemaal prima. Die ...
Haha dat snap ik wel en is anders, ik knuffel en kus haar vast ook veel te veel😂.
Inderdaad bij andere mensen vind ik het een ander verhaal. En manieren moeten ze natuurlijk wel hebben! Dus gewoon even vriendelijk begroeten met bijvoorbeeld een handje en als ze wil knuffelen is het goed en zo niet, dan ook😊. Echt; ik vond het als kind zo vervelend dat ik bepaalde vriendje van mijn ouders een kus moest geven. Ik ben 35 dus toen waren deze blogs er niet en ik ben ook gewoon groot geworden, maar wat vond ik het vervelend!
5 jaar geleden
Reactie op DeniseD
Haha dat snap ik wel en is anders, ik knuffel en kus haar vast ook veel te ...
Ja precies, mama en papa is anders. Idem voor opa’s en oma’s maar andere nee hoor, dat hoeft niet! En volgens mij hebben mijn ouders dat ook nooit gedaan, ik kan het in ieder geval niet herinneren dat ik vrienden een kus moest geven☺️ een handje of zei me moeder altijd zeg maar hallo, en dan zei ik hallo tussen de benen van me moeder 😂 als ze straks maar vriendelijk is, daar gaat het om
5 jaar geleden
Dochtertje is 5 mnd en sinds een paar weekjes knuffelt ze mij. We hebben ee ...
Ja!! Die krijg ik ook. Kwijl-zuig-kus 😍 Maar volgens mij richt ze zich op mijn neus. Wil ze die pakken haha. En dan draai ik me snel een klein beetje weg en dat resulteert in zo’n lekker kwijl kusje op de wang. Mijn man zei toen hij dat zag: “Die wil ik ook!” Aangezien hij een behoorlijke baard heeft zal dat wel niet gebeuren. Maar misschien is het reden genoeg voor hem om af te scheren 🤞😜 One can always dream 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Noxxi
Ja!! Die krijg ik ook. Kwijl-zuig-kus 😍 Maar volgens mij richt ze zich op ...
Hihi wat lief! 💗Dat zijn eigenlijk 1 van de leukste momenten met je baby he? Hier bij papa doet ze het ook niet, ze trekt wel aan z'n sikje of zn haar en daar is hij al heel blij mee ☺️