23 Reacties

2 jaar geleden

Drinkt overigens zonder problemen nu de fles met gewone nutrilon altijd leeg

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook aan de pepti gezeten. Als je dochter geen koemelk-eiwit allergie heeft merk je eigenlijk geen verschil met de gewone kunst voeding. Anders merk je het vrij.

2 jaar geleden

Snel*

2 jaar geleden

Reactie op Chrissie9

Onze dochter heeft ook aan de pepti gezeten. Als je dochter geen koemelk-ei ...
Had jullie dochter wel kma? Zoja, welke klachten had zij?

2 jaar geleden

Wij mochten direct over op Neocate, dat is echt koe-eiwitvrij. Pepti is dat niet helemaal. Na 1 dag gebruik merkte we al direct een ontspannen lijfje. Na 4 dagen echt een heeeel ander kindje.

2 jaar geleden

Wij mochten direct over op Neocate, dat is echt koe-eiwitvrij. Pepti is dat ...
Welke klachten had jullie kindje, wat duidde op kma?

2 jaar geleden

Hier ook niet echt duidelijke symptomen, ook vanaf geboorte al diarree en toch wat krampen en kronkelen. Hier gaat hij goed op pepti. Ik was ook bang om te veranderen omdat het niet zo "ernstig" was met hem.

2 jaar geleden

Reactie op Es0492

Hier ook niet echt duidelijke symptomen, ook vanaf geboorte al diarree en t ...
Herkenbaar! Dronk hij de gewone voeding ook gewoon op zonder problemen? En huilde hij na de fles?

2 jaar geleden

Wat zijn in de nadelen die eraan kunnen zitten? Hier ook over gegaan op pepti, dat was helaas niet voldoende dus uiteindelijk neocate gegeven. Nu met een jaar er gelukkig alweer overheen gegroeid. Klachten waren hier, veel onrust, overstrekken, veel spugen, zuur ruiken uit mondje, vaak de hik, zichbaar dat ze het terug slikte vaak, heel onregelmatig patroon in ontlasting, niet verteerde eiwitten in ontlasting, slijmerige ontlasting.

2 jaar geleden

Reactie op Jansss

Wat zijn in de nadelen die eraan kunnen zitten? Hier ook over gegaan op p ...
Ik lees dat sommige juist verstopping krijgen of juist eczeem, wanneer je met pepti begint en het niet helpt dan zul je toch haast denken dat ze geen kma heeft… wat maakt dat je dan nog neocate gaat proberen? Kunnen we misschien beter hier mee gelijk starten

2 jaar geleden

Gekke vraag maar wat is bij een baby diarree en wat niet?

2 jaar geleden

Reactie op fw12345678

Ik lees dat sommige juist verstopping krijgen of juist eczeem, wanneer je m ...
Eczeem van pepti of neocate lijkt me echt sterk. Dan is het in elk geval duidelijk dat het niet het koemelkeiwit is waardoor de reactie dan komt. Het is juist lichter verteerbaar dus in de meeste gevallen worden de darmen er al soepeler van. Hier was de keuze voor neocate puur en vooral omdat de klachten wel minder werden (en we dus duidelijk op de goede weg zaten) alleen niet volledig weg. Om die reden gaven wij toen dus neocate. Neocate is wel een volledig eiwit vrije melk waardoor de stap richting eiwitten straks mogelijk groter gaat zijn. Vandaar dat een arts vaak eerst pepti probeert en hoopt dat dat voldoende verlichting gaat geven in de klachten.

2 jaar geleden

Reactie op Jansss

Eczeem van pepti of neocate lijkt me echt sterk. Dan is het in elk geval du ...
Ahh top! Dankjewel! Denk dat ik dan toch maar eerst pepti ga proberen

2 jaar geleden

Reactie op gwgm

Gekke vraag maar wat is bij een baby diarree en wat niet?
Haar ontlasting was in het begin goed, dat is toen ze 4 weken oud was veranderd in waterdun. Dit verschil was duidelijk merkbaar

2 jaar geleden

Reactie op fw12345678

Welke klachten had jullie kindje, wat duidde op kma?
Overdag huilde ze erg veel, ze was bijna de hele overdag wakker (op 5-min slaapjes na), was gefrustreerd tijdens het drinken, erg veel krampen etc. Rond middernacht viel ze vermoeid in slaap, maar om 4:00 begon ze weer keihard te kreunen/persen Leek wel een volwassen vent 🙃 Daarnaast overstrekte ze zich enorm. Het cb en kinderarts dachten eerst ook geen koemelkallergir, maar omdat het zo'n drama was en ze geen oorzaak konden vinden, mochten we het wel proberen met neocate.

2 jaar geleden

Overdag huilde ze erg veel, ze was bijna de hele overdag wakker (op 5-min s ...
Wat bijzonder was was dat ze echt een hekel had aan de draagzak. Ze werd helemaal gek. Na 2 dagen neocate, sliep ze ineens 3uur achter elkaar in de draagzak. Dat was zo'n opluchting.

2 jaar geleden

Symptomen zijn bij heel veel kindjes allemaal anders. Het enige wat je kan doen is zelf testen. Mijn zoontje sliep alleen rechtop in de draagzak, heb wat uren gelopen. Maar in een maxi-cosi werd hij helemaal knettergek. Zijn ‘huiluurtje’ werd steeds langer en langer, totdat het zo’n 16u per dag ongemak, huilen, overstrekken en niet slapen werd. De nacht daarentegen sliep hij wel 🤷🏼‍♀️ Hij had juist van baby af aan verstopping, echt grote mensen 💩 kwam eruit, zo zielig! Verder veel de hik, onrustige huid, verborgen reflux, ongemak en dikke opgezwollen wallen onder z’n ogen. Maar in de tussentijd dronk hij gretig moedermelk (waar hij dus al allergisch voor was door bijvoorbeeld de kwark die ik at). Maar hij had geen eczeem oid. Bij Neocate ook nog veel verstopping, tot 1 jaar oud forlax gebruikt. Dit was dus niet anders dan vóór de Neocate, zijn darmpjes deden het gewoon niet goed.

2 jaar geleden

Reactie op SdG

Symptomen zijn bij heel veel kindjes allemaal anders. Het enige wat je kan ...
Nee precies, ik lees ook wel verschillende dingen. Alleen onze meid heeft vandaag bijvoorbeeld helemaal niet gehuild en als ze een dag wel wat onrustiger is dan is het ook niet echt huilen maar meer zeuren. Het lijkt mij met koemelkallergie dat je dit echt merkt. Ze heeft ook geen last van krampjes, overstrekt zich ook niet. Overdag heeft ze wel korte slaapjes, tot 19u. En dan dus de diarree + spugen. Het is inderdaad echt onderzoeken.

2 jaar geleden

Hier huilden ze nooit na de fles, maar tijdens de fles. Ze hadden/hebben wel eczeem. Van Pepti kregen ze juist een hele erge opvlamming van hun eczeem, dus in overleg met de kinderarts zijn we overgestapt op Neocate. We hebben er hele andere kinderen voor terug gekregen. Ze waren 10 maanden toen we overstapten. Ieder kind heeft z’n eigen symptomen, dus je zult het nooit zeker weten, tenzij je het probeert. Kindjes zonder KMA drinken de Pepti/Neocate niet tot slecht, omdat het zo goor is.

2 jaar geleden

Reactie op Jansss

Eczeem van pepti of neocate lijkt me echt sterk. Dan is het in elk geval du ...
Hier dus wel echt enorm veel eczeem gekregen van Pepti.