6 Reacties

5 jaar geleden

Wat vervelend! Ik ben zelf van een overproductie naar amper nog een productie gegaan en het heeft wat moeite gekost maar inmiddels drinkt de kleine man weer uit m'n borst en groeit hij weer goed. Wat ik heb gedaan is; Heel veel kolven ook al was het maar een klein beetje Snachts ook kolven of aanleggen Letten op water drinken echt veeeel drinken heeft bij mij ook geholpen Anijsmelk Alcohol vrije biertjes voor het gist Rustiger aan doen, stress of druk zijn kan invloed hebben op de productie. Blijven aanleggen. Wat ook 茅cht heeft geholpen ia ontspannen kolven. Ik dacht steeds vaker 'dan kolf ik nu wel even snel' maar op de momenten dat ik er echt de tijd voor nam en rustig ging zitten kolfde ik veel meer Borsten vooraf masseren en warm maken met bijvoorbeeld een kruikje. Succes! Misschien heb je iets aan m'n tips. En hopelijk komt het weer op gang :-)

5 jaar geleden

Nou ik heb dus precies hetzelfde. Vanaf eergisteren met moeite 50 ml terwijl ik eerst 150 met gemak had elke keer. En uit de borst drinkt hij ook moeizaam. Vandaag lijkt het iets beter te gaan, maar heb er toch stress om! Las idd iets dat je elk uur moet kolven om de productie omhoog te krijgen. Of gewoon na elke voeding de rest afkolven. Ik doe eerlijk gezegd ook maar wat馃槄

5 jaar geleden

Reactie op Thee met chocola

Nou ik heb dus precies hetzelfde. Vanaf eergisteren met moeite 50 ml terwij ...
Ik heb destijds met een lactatiekundige contact gehad en die stelde ook voor elk uur kolven en later elke voeding ook snachts. In die weken had ik soms 20ml na 20minuten echt dramatisch. Vond het veel gedoe, kolven en de stress of ik wel genoeg had voor de volgende voeding. Wat is jullie reden om te kolven ipv live voeden?

5 jaar geleden

Reactie op Mangoo

Ik heb destijds met een lactatiekundige contact gehad en die stelde ook voo ...
Bedankt! Dan ga ik morgen en overmorgen elk uur kolven of in iedergeval proberen. Ik geef 3x op een dag borstvoeding (wat hij momenteel overigens weigert) en 3x kolven. Dit zodat ik wat meer rust heb eb omdat hij in het begin niet zo wilde uit de borst. Nu inmiddels opgebouwd baar 3 a 4x per dag. Wel handig opzich want daardoor is hij al heel snel het flesje gewend en is dat straks makkelijk met de oppas.

5 jaar geleden

Reactie op Mangoo

Ze hadden aangeraden om hem regelmatig een flesje aan te bieden, elke dag 1. En dan geeft mijn man die rond 23:30 zodat ik al rond 22:00 kan slapen tot 4:00. Maar we hadden in het begin zoveel melk dat hij soms ook in de middag even flesje kreeg zodat ik wat kon bij slapen. En in de ochtend moest hij medicijnen door een flesje heen. Maar dat hoeft niet zoveel melk te zijn, de rest krijgt hij dan gewoon live.

5 jaar geleden

Reactie op Mangoo

Maar stress geeft t wel.. ben bang dat er niet genoeg is om hem tevreden te houden. Maar vandaag lijkt het beter te gaan. Hebben ook al 3 weken last van spruw wat niet over gaat馃様